استفاده از تبلیغات پاپ آپ (بخش اول)

امروزه روشهای مختلفی برای تبلیغات وجود دارد.

اگر نگاهی به اینترنت و شبکه های اجتماعی بیاندازید متوجه خواهید شد که تا چه حد روشهای تبلیغاتی متفاوت است. شما می توانید از بسترها و ابزارهای مختلف برای تبلیغات استفاده کنید. امروز قصد داریم در این مقاله در خصوص استفاده از پاپ آپها در تبلیغات صحبت کنیم.

بسیاری از شما شاید تا کنون نام پاپ آپ را نشنیده باشید و به طور دقیق نداید که منظور ما از پاپ آپ چیست. به همین دلیل بهتر است قبل از هر چیزی در این مقاله به تعریف پاپ آپ بپردازیم.

پاپ آپ به پنجره های اضافی که در سایتهای مختلف وجود دارد گفته می شود. اگر سری به سایتهای مختلف بزنید ، در کنار مطالب اصلی آن سایت ، چند پنجره که معمولاً ارتباط مستقیمی با موضوع سایت ندارد برخورد خواهید کرد.

به این پنجره ها پاپ آپ گفته می شود که در اغلب موارد حاوی تبلیغات یا مطالب جالبی هستند که شما را وادار به باز کردن پنجره مورد نظر می کنند تا میزان بازدید از مطلب با سایتشان را افزایش دهند.

البته همیشه هم اینطور نیست که پاپ آپها به گونه ای طراحی شوند که شما حق انتخاب در باز کردن یا بازدید از آنها را داشته باشید ، بلکه برخی از این مطالب یا پاپ آپها به گونه ای طراحی شده اند که به محض وارد شدن شما به سایت مورد نظرتان این پنجره ها باز می شوند و مطالب مورد نظر شما به شکل یک مطلب در سایه این پنجره ها قابل مشاهده است.

در این صورت یا شما مجبور هستید از مطالب این پنجره ها دیدن کنید یا اینکه آنها را ببندید تا به مطلب و سایت مورد نظر خود توجه کنید.  از هر دو روش پاپ آپ در سایتهای ایرانی معمولاً استفاده می شود.

در ادامه به ویژگیهای منفی و مثبت پاپ آپ اشاره می کنیم تا تصمیم گیری برای استفاده از این گزینه تبلیغاتی راحت تر شود.

ویژگیهای منفی استفاده از تبلیغات پاپ آپ

یک) باز شدن ناخواسته تبلیغات

یکی از ویژگیهای منفی یا معایب مهمی که در بالا نیز به آن اشاره شد این است که بدون اجازه یا اطلاع و اراده کاربر این صفحات باز می شوند و ممکن است مزاحم کار کاربران باشند.

دو) عدم کنترل

در بسیاری از مواقع ، هیچ گونه کنترلی بر روی این پنجره ها یا محتواها وجود ندارد ، اگر کاربران تمایلی به بازدید از این تبلیغات نداشته باشند باز هم این تبلیغات برای آنها باز می شود. علاوه بر این ممکن است محتوای مناسبی نداشته باشند ولی بدون اراده کاربران برای آنها به نمایش در آیند.

سه) حواسپرتی کاربر

این تبلیغات به دلیل غیر ارادی بودن ، کاربران را از موضوع اصلی که مشغول آن بوده اند دور می کنند. حتی گاهی برخی از افراد گزارش می کنند که بدلیل جذابیتی که محتوای تبلیغاتی پاپ آپها داشته است مشغول بازدید و پیگیری تبلیغات شده اند و حواسشان از کار اصلیشان منحرف شده است.

ویژگیهای مثبت پاپ آپها

یک) بارگزاری راحت

از آنجایی که صفحات تبلیغاتی پاپ آپ سنگین نیستند به راحتی قابل بارگزاری می باشند و هنگام باز شدن نیز معمولاً به راحتی به نمایش در می آیند.

دو) اعتبار تبلیغاتی

از آنجایی که این تبلیغات در صفحات اینترنت طراحی و تولید می شوند بنابراین ، اعتبارشان بیشتر از پیامهای سایر بسترهاست.

سه) قدرت جذب کاربران

اگر محتوای تبلیغهای پاپ آپ ، محتوای جذاب یا مفیدی باشند ، قدرت این را دارند که کاربران زیادی را جذب کنند. بنابراین ، بسیاری از افراد تلاش می کنند از این تبلیغات برای محصول یا برند خود استفاده کنند ؛ یا افرادی که تمایل دارند مطلب آنها به بازدید بسیاری از افراد در بیایید از پاپ آپها استفاده می کنند.

حرف آخر 

پاپ آپ ها کاربردهای مختلفی دارند. معرفی طراحی بسته بندی محصولات جدید از جمله این موارد می باشد. در استفاده از پاپ آپها باید محافظه کار بود.

مطالب مرتبط