الگوی تبلیغاتی برخی از برندهای بزرگ در دوران کرونا

یکی از اهرمهای مهم در هر کسب و کاری ، تبلیغات و طراحی گرافیک است.

نمی توانیم نقش تبلیغات در افزایش میزان فروش یا شناخته شدن یک برند را نادیده بگیریم. نقش تبلیغات به قدری مهم است که حتی برندهای بزرگ نیز با وجود اینکه شناخته شده هستند و مشتریان وفادار خود را دارند با این حال از روشهای مختلف تبلیغاتی برای حفظ بازارشان یا به دست آوردن مشتریان جدید استفاده می کنند.

اما هم اکنون شرایط تا حدودی از حالت عادی خارج شده است. شیوع کرونا و ادامه دار شدن آن موجب شده است بسیاری از کسب و کارها بیش از گذشته به تبلیغات روی بیاورند. این واقعیت انکار ناپذیر است که دوران کرونا بسیاری از کسب و کارها را دچار رکود کرد.

بسیاری از کسب و کارها آسیبهای جدی و جبران ناپذیری را تحمل کردند و تا مدتها این آسیب ممکن است جبران نشود. به ویژه ابتدای پیدایش این ویروس به نوعی با وارد شدن شوک به بسیاری از دولتها و کسب و کارها همراه بود و برنامه از پیش تعیین شده ای برای این پدیده وجود نداشت.

به همین دلیل ابتدا اکثر آنها دچار رکود شده و تقاضاها و بازارهای خود را به میزان زیادی از دست دادند. این شرایط چند ماهی طول کشید ، اما پس از مدتی به این شرایط عادت کردند و کم کم شروع به فعالیت نمودند.

در این میان ، برخی از کسب و کارها نه تنها دچار رکود نشدند بلکه میزان فروش بالایی پیدا کردند که می توان گفت کم سابقه یا بی سابقه بوده است. این افزایش فروش فقط به دلیل این نبود که آنها کالای ضروری به مردم عرضه می کردند بلکه راهکاری که این کسب و کارها انتخاب کردند بیشتر در حوزه تبلیغاتی بود و از راهکارهای تبلیغاتی استفاده نمودند.

برای اینکه تأثیر روشهای تبلیغاتی مناسب در دوران کرونا را بهتر درک کنیم با یک مثال شروع می کنیم. به عنوان مثال می توانیم برند بزرگ و شناخته شده نایک را مثال بزنیم. از آنجایی که شیوع کرونا موجب گسترش استفاده از اینترنت و روی آوردن به فروشگاه های اینترنتی شد ، برند نایک از برخی از اپلیکیشن ها برای تبلیغ برند خود استفاده کرد. به عنوان مثال ، اسنپ چت فضایی بود که نایک از آن برای درج لوگوی خود استفاده کرد.

در فروشگاه هایی که به عرضه محصولات پوشاک مانند کفش یا لباس مشغول بودند ، این برند از آنها برای نمایش لوگوی خود استفاده کرد. از آنجایی که میزان استفاده مردم از این اپلیکیشن ها افزایش پیدا کرده بود در مواجه با تبلیغ نامحسوس این برند بزرگ تحت تأثیر آن قرار می گرفتند. چنین حرکتی را در برخی دیگر از کسب و کارها نیز شاهد بودیم.

آنها لوگو و نام تجاری خود را در سامانه های اینترنتی که آماده خدمات رسانی در زمینه های مختلف به مشتریان بودند درج کردند و به نوعی از تبلیغات غیر مستقیم استفاده نمودند. همچنین این ذهنیت در مشتریان به وجود آمد که این شبکه ها مورد حمایت این برندها هستند و در دوران کرونا در کنار مردم قرار گرفته اند. به همین دلیل نگرشها و احساسات مثبت نسبت به آنها ایجاد شد.

بنابراین ، با این مثالها به خوبی متوجه می شویم که تبلیغات یک امر پیچیده و در عین حال مهم است. شما باید بدانید دقیقاً در چه زمانی و به چه شکل باید تبلیغات خود را انجام دهید تا بتوانید افراد زیادی را به سمت برند خود جذب کنید. این موضوع حتی در مورد طراحی بسته بندی هم صادق است. بهتر است در طراحی تبلیغات با هر شیوه ای که در نظر گرفته اید حتماً از افراد و تیم هایی که در این کار خبره هستند و تجربه زیادی دارند استفاده کنید. همچنین این نکته را مد نظر قرار دهید که همیشه در حال افزایش دانش خود در زمینه تبلیغات باشید.

مطالب مرتبط