انواع طراحی لوگو برای شرکتها و سازمانها

انواع طراحی لوگو موضوع این مقاله آموزشی طراحی لوگو می باشد. طراحی لوگو از اهمیت زیادی برخوردار است.

هر کار و حرفه‌ای در جهت شناساندن شرکت و سازمان خویش در بازار احتیاج به آن دارد که در آغاز مسیر ، مارک و برندی برای خویش گزینش کند تا مشتریان و بینندگان قادر باشند بدین وسیله از برند و مارک تجاری یا کالاها و فرآورده‌های آنان آگاهی یابند. برند و مارک یک کار و حرفه تا اندازه‌ای مهم است که قادر است در فروش کالاها و فرآورده‌های سازمان و شرکت مورد نظر اثرگذاری بسیاری داشته باشد. مجسم کنید کالا و خدمات عالی اما لوگو و برند نابه جا و نامعقول.

مناسب‌ترین انتخاب درباره‌ی طراحی لوگو آن است که در آغاز کار ، راه صحیح و به جا را گزینش نمایید و از افرادی که در این حیطه تبحر و دانش دارند لازم را برخوردارند تقاضا کنید تا مطابق و هماهنگ با کار و حرفه تخصصی شما لوگوی حرفه‌ای را طراحی کنند تا شما را قادر سازد از آغاز با جسارت و اعتبار در میدان رقابتی ظاهر شوید.

طراحی لوگو علاوه بر این یکی از اساسی‌ترین قسمت‌های طراحی ماهیت دیداری شرکت‌ها و کمپانی‌ها است که قادر است در برندینگ و به وجود آوردن درجه و مقیاس مناسب کالاها و فرآورده‌ها اثربخشی خوبی داشته باشد. طراحی لوگو یکی از سخت‌ترین عرصه‌ها در جهت پیشرفت و توسعه در حوزه‌ی فعالیت است. لوگو شکلی می‌باشد که سمبل یک شرکت و کمپانی خواهد شد. بنابراین لوگو در جهت ارائه کردن برند تجاری ، ماهیت مجموعه و صورت قانونی داشتن و معرفی سریع سازمان و یا کمپانی به مخاطب است و به سختی و کمی لوگو را طراحی دوباره و مکرر خواهند کرد.

مراحل طراحی لوگو

آگاهی و شناخت از کار و حرفه مورد نظر و تاکتیک‌های آن: یکی از اساسی‌ترین فازها در طراحی لوگو و آرم شناخت حرفه مورد نظر و برنامه‌های آن است. زیرا در مادامی که آگاهی درستی از مجموعه و سازمان داشته باشید قدرت و توانایی ایجاد لوگوی برجسته و پایدار برای مجموعه مورد نظر مسیر خواهد شد.

نشست نظرخواهی و مشاوره و شناخت هدف و تمایلات سفارش دهنده: بعد از دریافت معلومات ضروری درباره‌ی حرفه و کار مورد نظر ، نشستی در جهت آگاهی و شناخت از اهداف و تمایلات و علاقه مندی‌های سفارش دهنده انجام می‌شود تا لوگوی طراحی شده به وسیله‌ی متخصص با معیارهای مورد نظر مشتری هماهنگ و سازگار باشد.

طراحی مقدماتی گرافیکی: در این بخش ، طراح مبادرت به چند قطعه و طرح مقدماتی برای سفارش دهنده می‌کند تا مشتری قادر باشد از بین مدل‌های عرضه شده یکی را گزینش و تا فرآیند پایانی طراحی بر شکل آن اجرا گردد.

تکمیل طراحی و عرضه آن: در پایان بعد از ویراستاری لوگو متناسب با نظر سفارش دهنده پروسه پایانی طراحی و محقق ساختن آن اجرا می‌شود. تا قالب‌های گوناگونی به منظور کاربرد در فرم‌های متفاوت مهیا شود.

سه شکل رایج لوگوها

لوگوی سمبلیک: لوگوهای نمادین عکس‌های مشخص و مبرهن و خوانا و به همان سان ساده می‌باشند که نماد سازمان و کمپانی به خصوص و یا کالایی ویژه هستند. این نوع لوگوها ، عامل منتقل ساختن آشکار و مشخص و یا ذهنی از مجموعه و شرکت شما خواهند بود. لوگوهای نمادین در مقایسه با لوگوهای فونتی عرصه را به منظور وصف و بیان وسیع‌تر از آن چیزی که یک مجموعه و یا شرکت در حیطه‌ی کسب و کار دارد آزاد می‌سازد.

لوگوی نوشتاری: این نوع لوگو در برگیرنده عنوان شرکت یا سازمان مورد نظر با شکلی از تایپ مخصوص و بی‌نظیر است. لوگوهای فونتی می‌شود دربرگیرنده دست نویس ، حروف نوشتنی یا نمادها باشند و به شکلی طراحی شوند که نظر بیننده را جلب کند. تقدم و ارجحیت نخست در گزینش یک لوگوی نوشتاری راحتی در خواندن و آسانی شناسایی آن است. ولوهم هنگامی که در ابعاد کوچک طراحی شود.

لوگوهای تلفیقی: تلفیقی از تصویر با محتوا که منعکس کننده نشان تجاری می‌باشد که برای مجموعه یا کمپانی خویش در ذهن دارید. کلمات مختصر و نمادها قادرند کامل کننده مطلوبی در جهت عرضه تجارت و نشان و علامت تجاری شما باشند. لوگوی ترکیبی بایستی بی‌نظیر و برخوردار از طراحی ویژه و نوینی باشد و به کسب و کار مورد نظر شما ماهیت زیبایی بدهد. لوگو و نشان آیکنی در کنار نوشته‌ها بایستی در جایی در طرح جای بگیرد که شکل لوگو را آشفته و نامرتب نشان ندهد و در جوار حروف تلفیقی زیبا و جذابی را به نمایش درآورند.


هدف از طراحی چیست؟

مزایا و معایب لوگوهای تایپی

آشنایی با بهترین روشهای طراحی لوگو در سالهای اخیر

الزامات یک طراحی لوگو حرفه ای

۱۰ اصل از اصول طراحی لوگو

طراحی لوگوهای هنری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

نمادهای مناسب در طراحی لوگو

اشکال مختلف طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

دانلود نرم افزار طراحی لوگو

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

پر کاربردترین طرح لوگو در صنایع مختلف چیست؟

الزامات حرفه ای گری در مورد طراحی نشان تجاری

نکات مهم در طراحی کاراکترهای تبلیغاتی

هشدارهایی درباره استفاده از رنگ در لوگو

چگونگی طراحی یک ” آرم” مناسب

طراحی حرفه ای لوگو

مطالب مرتبط