ایجاد جذابیتهای بصری بیشتر در بیلبوردهای تبلیغاتی

هر اندازه هم که امروزه از کانالهای تبلیغاتی مختلف مانند شبکه های اجتماعی و صفحات اینترنتی صحبت شود باز هم تبلیغات محیطی مانند پوستر و به ویژه بیلبوردها از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند.

زیرا ذهن انسان به گونه ای است که اطلاعات محیطی همراه با یک تبلیغ را نیز تحلیل کرده و به صورت ناهشیار در ذهن و عاطفه او اثر می گذارد. به عنوان مثال اگر شما بیلبوردی را که طراحی کرده اید در شبکه های اجتماعی و اینترنتی نیز به نمایش بگذارید باز هم نصب این بیلبورد در خیابها ، اتوبانها و میادین شهر اثرگذاری بیشتری دارد. علت آن هم این است که افراد چنین تصور می کنند که یک محیط رایگان در اینترنت وجود دارد که هر فردی می تواند به راحتی در آن تبلیغات راه بیاندازد.

در حالی که افراد کمی هستند که بتوانند بخشی از یک اتوبان ، میدان شهر یا خیابانی را برای تبلیغ گسترده محصول و خدمات خود در اختیار داشته باشند یا از پس هزینه آن برآیند. در ثانی ، افراد از محرکهای محیطی و آن چیزی که از نزدیک لمس می کنند و می بینند بیشتر تأثیر می پذیرند. همچنین علت دیگر آن هم این است که افراد تصور می کنند وقتی این تبلیغات در میدان شهر یا اتوبان پر رفت و آمد شهر نصب شده است پس اهمیت زیادی دارد. در نتیجه به صورت ناخودآگاه تحت تأثیر تبلیغات بیلبوردها قرار می گیرند و اعتماد بیشتری نسبت به آنها پیدا می کنند. در این مقاله به ارائه راهکارهایی می پردازیم که به شما کمک می کند بتوانید جذابیت بیلبوردهای تبلیغاتی خود را افزایش دهید.

یک) سرعت عبور راهگذران را در نظر بگیرید

بیلبوردها در مکانهای رفت و آمد عابرین پیاده یا وسایل نقیله نصب می شوند ؛ بنابراین افراد بیشتر در حال رفت و آمد هستند و توقف زیادی ندارند تا متن بیلبوردهای شما را بخوانند. پس سعی کنید بیشتر فضای بیلبورد شما را عکسهای جذاب مرتبط با محصولتان پر کند و متن هایی که برای آن انتخاب می کنید از سه کلمه تا ۶ کلمه بیشتر نباشد. زیرا زمان عبور عابرین پیاده یا ماشینهایی که با سرعت رد می شوند به آنها اجازه نمی دهد متن های طولانی را بخوانند.

پس بهتر است در نوشتن تعداد کلمات با دقت عمل کنید. پیشنهاد می شود این کلمات کمتر از ۳ و بیشتر از ۶ نباشد. اگر فکر می کنید محصول شما نیاز به توضیح بیشتر یا اطلاعات بیشتری برای مشتریان دارد پس بهتر است به جای بیلبورد از کانالها و روشهای دیگر برای تبلیغات محصولاتان استفاده کنید.

دو) مسئولانه طراحی کنید

همانطور که گفتیم بیلبوردها در محل عبور افراد و وسایل نقیله قرار دارند ، بنابراین ، ایمنی افرادی که در حال عبور هستند مهم هست و ویژگیهای ظاهری ، رنگ ، جملات و کلمات بر روی آن را طوری طراحی کنید که توجه این افراد را جلب کند و دیده شود ولی حواس آنها را پرت نکند. بهتر است برای رسیدن به این هدف از بیلبوردهای خلوت تر ، بار رنگهای تقریباً سرد ولی جملات جالب استفاده کنید. همچنین توجه داشته باشید که جملات شما به گونه ای نباشد که افراد را شوکه کند ، زیرا همین موجب حواس پرتی آنها می شود.

سه) اثر گذاری روی ذهن عابران

هدف از طراحی بیلبوردها این نیست که افراد با دیدن این بیلبوردها سریع با شما تماس بگیرند. در بیلبوردها هدف این است که با یک تصویر و جمله یا کلمه ای جذاب بتوانید دیگران را به سمت خود جلب کنید ، ذهن آنها را درگیر تبلیغ خود کنید ، انگیزه برای شناخت بیشتر محصولتان در آنها ایجاد کنید. بنابراین ، سعی نکنید بیلبوردهای خود را با شماره تلفن ، ایمیل ، آدرس شبکه های اجتماعی و غیره پر کنید. زیرا ، عابرین فقط به محصول شما و جملاتی که نوشته اید توجه دارند. مثلا اگر یک کاراکتر تبلیغاتی طراحی کرده اید یا اگر بسته بندی ویژه ای دارید، از آن در بیلبورد استفاده کنید.

چهار) انتخاب کلام مناسب (خلق شعار و پیام های تبلیغاتی)

جملات و کلماتی که در بیلبوردها استفاده می کنید نباید پیچیده باشند زیرا قرار است با مخاطبین خود ارتباط برقرار کنید نه اینکه برای آنها معما طراحی کنید. نوشته های پیچیده و سخت ، فهم آنها را دشوار می کند و معمولاً توجه کمی را از افراد به خود جلب می کند و همچنین ذهنیت و حس عاطفی منفی در افراد به وجود می آورد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بیلبورد به این صفحه مراحعه نمایید.


موضوع مرتبط :

۶ راهکار اثرگذاری تبلیغات محیطی بر مخاطبان

مطالب مرتبط