با تکنیک طراحی تبلیغات همه گیر آشنا شویم

تبلیغات را می توانیم یکی از مهم ترین ابزارها برای اثر گذاری بر مخاطبان نام ببریم.

اغلب برندها تلاش می کنند برای تاثیر گذاری بر مخاطبانشان از پویش ها و کمپین های مختلف با موضوعات متعدد استفاده کنند. اما چیزی که همواره برای برندها و کسب و کارها مهم و یک آرزو بوده این است که بتوانند بر اکثر مخاطبان تاثیر گذاری داشته باشند.

به همین دلیل تبلیغات همه گیر مطرح شد. در سالهای گذشته تاکید تبلیغاتی اغلب بر تمرکز روی گروه خاصی از افراد بود که البته همچنان هم به این امر تاکید می شود و در بسیاری از اوقات نیز مثمر ثمر و سودمند است ؛ اما این سودای بازاریابان که بتوانند بر گروه های مختلف مخاطبان تاثیر بگذارند همچنان آنها را به کشف راههایی می کشاند که بتوانند این کار را انجام دهند.

تحقیقات جدید نشان می دهد در صورتی که برنامه های تبلیغاتی به گونه ای طراحی شده باشند که بتوانند سلیقه اکثر افراد از گروه های سنی ، جنسی و نژادی را پوشش دهند می توانند تأثیرات بسیار بیشتری بر مخاطبان داشته باشند.

امروزه این مسئله را یک واقع نگری به بازار می دانند و معتقدند این هدف زمانی که با نگرش واقعی به بازار همراه باشد حتماً موفق خواهد شد. برخی از بازاریابها و افراد تصور می کنند هر پیامی می تواند سلیقه اکثر افراد را در بر بگیرد در حالی که اگر قصد طراحی تبلیغ همه گیر دارید باید با واقعیتهای بازار رو به رور شوید.

برای رسیدن به این هدف تکنکیهایی را در این مقاله به شما پیشنهاد می دهیم:

یک) تنوع انسانی را در نظر بگیرید

افرادی که در کشورها و فرهنگهای مختلف زندگی می کنند دارای سلیقه ها و نیازهای متفاوتی هستند. هر کشوری فرهنگ خاص خود را دارد و شیوه بازاریابی خاص خود را می طلبد. سعی کنید با روشهای مختلف بازاریابی آشنا شوید تا بتوانید تمامی این گروه ها را پوشش دهید.

اگر تنها از یک نماد و روش برای افراد و گروه های مختلف استفاده کنید خواهید دید که برنامه تبلیغاتی شما به شکست ختم می شود. ما به شما پیشنهاد می دهیم اگر تمایل دارید یک برنامه تبلیغاتی همه گیر داشته باشید سعی کنید اعضای شرکت یا برند شما از قومیتها و ملیتهای مختلف باشند. هر کدام از آنها نمایندگان فرهنگشان هستند که شما را به خوبی هدایت خواهند کرد.

دو) طراحی وب سایت جامع

در صورتی که مشتریان و سلیقه های مختلف را قصد دارید جذب کنید لازم است تمامی بخشهای فعالیت خود را مناسب برای سلیقه ها و افراد مختلف طراحی کنید. اکثر کاربران پس از اینکه محتوای تبلیغاتی یک برند را مشاهده کردند از وب سایت آنها بازدید می کنند.

این مسئله نشان می دهد این کاربران تمایل دارند ارتباط بیشتری با شما داشته باشند. هشدار هم این است که پس از طراحی وب سایت نباید آن را به حال خود رها کنید بلکه مدام باید به فکر به روز رسانی آن باشید. این کار موجب می شود مخاطبان شما یک هماهنگی جذابی در میان گفته ها و فعالیتهای شما ببینند و بیشتر به شما اعتماد کنند. نکته مهم دیگر این است که از کلیدواژه های مختلف در طراحی تبلیغات خود استفاده کرده تا بتوانید افراد بیشتری را جذب کنید.

سه) هدف قرار دادن احساسات

محتوای تبلیغاتی شما از طریق اثر گذاری بر احساسات مخاطبان است که می تواند آنها را ترغیب یا دفع کند. این موضوع باید در تبلیغات همه گیر نیز رعایت شود. مخاطبان اغلب فراموش می کنند که شما چه حرفهایی را به آنها زدید اما احساسی که در آن لحظه داشتند را هرگز فراموش نمی کنند.

به همین دلیل در تبلیغاتی که طراحی می کنید لازم است احساسات مخاطبان خود را هدف قرار دهید. در طراحی تبلیغ برای همه مخاطبان باید تحقیقات گسترده و وسیعی انجام دهید تا با سلیقه و نیازهای اکثر آنها آشنا شوید. اگر در این زمینه نتوانید موفق عمل کنید بسیاری از فعالیتهای بازاریابی شما بی نتیجه خواهند ماند.

مطالب مرتبط