برچسب های تبلیغاتی (بخش سوم) 

در دو مقاله قبلی به ویژگیها و مزایای برچسب های تبلیغاتی پرداختیم.

همانطور که گفته شد یکی از روشهای پر طرفدار برای تبلیغات ، استفاده از برچسب های تبلیغاتی است. این روش جذاب تبلیغاتی به ویژه در میان کسب و کارهای نوپا طرفداران بسیاری دارد. علتهایی همچون کم هزینه بودن و در عین حال ، امکان چاپ در تعداد بالا (پرتیراژ بودن تعداد برچسبها) از جمله عواملی هستند که موجب محبوبیت برچسبهای تبلیغاتی شده اند.

نکته ای که باید همواره مد نظر قرار دهید تا بتوانید تصمیمات مبتنی بر منطق بگیرید و بهترین استفاده را از فرصتها و روشهای مختلف داشته باشید این است که هر نوع تبلیغاتی که قصد استفاده کردن از آن را دارید در کنار مزایایی که دارد مسلماً معایبی نیز خواهد داشت. بنابراین بهتر است در این مقاله به معایب برچسبهای تبلیغاتی نیز اشاره کنیم تا شناخت و آگاهی شما از این نوع تبلیغات افزایش پیدا کرده و توانایی شما برای تصمیم گیری را افزایش دهد.

به طور کلی ، اگر بخواهیم معایب برچسبهای تبلیغاتی را توضیح دهیم می توانیم به موارد زیر اشاره کنیم.

یک) محدودیت زاویه

از آنجایی که برچسبها در اندازه های کوچک تهیه و طراحی می شوند بنابراین زاویه دید مخاطبان محدود است. به این معنی که برچسبهای تبلیغاتی از هر زاویه ای قابل دیدن نیستند. بنرها و پوسترها به دلیل اینکه در اندازه های بزرگتر طراحی می شوند و در محلهایی که قابل روئیت بیشتری باشد نصب می گردند غالباً این مشکل را ندارند ؛ اما در برچسبهای تبلیغاتی با این محدودیت مواجه می شویم.

این موارد در همه اصول حتی طراحی بسته بندی و طراحی لیبل مهم هستند

دو) دشواری در طراحی

اگر تصمیم داشته باشید یک برچسب تبلیغاتی جذاب که در عین حال مشکلی که در شماره یک گفته شد را از بین ببرید یعنی محدودیت دید کمتری برای مخاطبان ایجاد کند به یک طراح ماهر نیاز دارید. به همین دلیل اگر تصمیم به این کار داشته باشید باید پول بیشتری کنار بگذارید زیرا طراحی این برچسبها کمی دشوارتر و پر هزینه تر خواهد بود.

سه) دریافت مجوز

همانطور که بنرها یا پوسترها را نمی توانید در هر جایی از شهر نصب کنید ؛ دقیقاً برچسبها را نیز نمی توانید به راحتی در هر جایی که از نظر شما مناسب است نصب کنید ؛ زیرا اگر هر فردی به محض اینکه نیاز به تبلیغ داشته باشد بتواند تبلیغهای چاپی خود را  در هر جایی  از شهر بچسباند قطعاً فضای شهر به هم خواهد خورد. به همین دلیل شما برای این کار نیاز به مجوز دارید ، مجوزهایی که از سوی پلیس و شهرداری باید برای شما صادر شود.

بنابراین ، برای کسب این مجوز نیاز به مراجعه به شهرداری یا اداره پلیس دارید تا آن را اخذ کنید. از طرفی ممکن است برای برخی از مکانها که مد نظر شماست این مجوز صادر نشود. بنابراین ، این مسئله یکی از محدودیتهای استفاده از برچسبها به شمار می آید.

چهار) نیاز به تجهیزات پیشرفته

یکی از معایبی که برخی از برچسبهای تبلیغاتی دارند این است که در هنگام شب قابل روئیت نیستند. به این معنی که به محض تاریک شدن هوا ، عابران یا مخاطبانی که در معرض این تبلیغات قرار می گیرند متوجه این برچسبها نمی شوند.

به همین دلیل لازم است این برچسبها به گونه ای طراحی شوند که در تمامی اوقات شبانه روز قابل روئیت باشند. به ویژه اینکه در ابتدای شب و هنگام غروب آفتاب ، افرادی که برای گشت و گذار به بیرون و خیابانها می روند معمولاً تعدادشان زیاد است و بهترین زمان برای تبلیغات به شمار می آید. برای غلبه بر این مشکل بهتر است آنها را به گونه ای طراحی کنید که هنگام شب نیز قابل مشاهده باشند.

برای طراحی برچسبهایی که در تاریکی شب نیز قابل مشاهده باشند نیاز به تجهیزاتی دارید که معمولاً تجهیزات گران قیمتی هستند و به همین دلیل ، طراحی برای شما گران تر تمام می شود.


برچسب های تبلیغاتی (بخش اول)

برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم)

مطالب مرتبط