تبلیغات مجله ای خوب چگونه طراحی می شود؟

تبلیغات مجله ای و مطبوعاتی فرصت طلایی را در اختیار شرکت قرار می دهند تا محصولات و خدمات خود را با خلاقیت هر چه تمام ترمعرفی کنند.

گروه اجرا کانون تبلیغاتی باید هر چه سریعتر بیننده را تشویق به توجه و سپس خواندن مطلب تبلیغات مجله ای خود در مجله بکند- شکست در هدایت توجه خواننده، به معنی ورق زدن این صفحه و رفتن به صفحه ای دیگر، توسط او است- در یک ترکیب سنتی تبلیغی که در این دو رسانه چاپ می شود، صفحه آرایی تشکیل شده از عنوان تصویر، حجم نوشته، خطوط به همراه ذکر نام تجاری، با رسانه پوستر تفاوت دارد. زیرا خواننده ای که در خانه، اتوبوس یا مترو نشسته است و روزنامه اش را می خواند، مانند کسی عمل نمی کند که از برابر منظر یک پوستر شتابان می گذرد تا به سرکار یا فروشگاه برود.

با اینکه نمی توان هیچ فرمولی برای خلق یک آگهی چاپی موفق به کار برد، ولی گروه طراحی کانون مشاوره و تبلیغات طراحان برتر به طور سنتی یک عنوان گیرا را با تصویری که مکمل آن است برای جلب توجه بیننده به کار می برد و سپس او را به سمت حجم نوشته هدایت می کند. صاحب امتیاز نشر هنگام نوشتن عنوان، می تواند از حقایق جالب و یا حتی پیش پا افتاده برای بدست آوردن توجه خواننده استفاده کند و یک عامل محرک توجه به هر تبلیغ باشد. پس از آن، متن حجم نوشته ها به او فرصت دیدن خصوصیات محصول یا نشان تجاری را می دهند. در ادامه این کار اغلب لوگو، یک شعار ( اسلوگان ) یا نواری از سطر نوشته و جزئیات تماس با سازمان یا تولید کننده می آید.

شخصی به نام دیویدآبوت متن نوشته های تبلیغاتی را به مرحله کمال رسانده است. نوشته های تحریک آمیز و عنوان هایی که سر به سر خواننده می گذارند او را به سمت حجم نوشته ها و جایی که به ابهام پاسخ داده می شوند هدایت می کنند.

به هر حال تبلیغ مجله ای در سال های ۱۹۹۰ به سمت تغییرهایی در ظاهر کلیشه ای و سنتی متمایل شدند. تجربه گروه های اجرا در این زمینه بیشتر سبک ویرایشی داشت نه تغییر در آن. اساس کار بر ایده به وجود آوردن این فکر در خواننده نهاده شد که آگهی می تواند یک بخش از نشریه باشد. سنت شکنی اغلب چنین معنی می داد که در برقراری ارتباط با بیننده نقش تصویر مهمتر از متن نوشته است.

تصویر :

امروزه شیوه تبلیغات مجله ای خلاق از نوشته های طولانی در متن پرهیز دارد و بسیاری از برنامه های تبلیغی برای انتقال پیام نشان تجاری (برند) تنها به قدرت گویا و خیال آفرین تصویر تکیه می کنند. خواننده ای که روزنامه و مجله را می خواند درک رسانه ای دارد زیرا به خوبی به زبان تصویرگری آشنا شده است و در هنگام انتقال پیام و برقراری ارتباط، برای گرفتن تاثیر فوری تصویر را بیشتر از نوشته ای که باید بخواند می پذیرد، در برخی از برنامه های تبلیغی که تصویر های معنی دار و قدرتمند به کار رفته اند، تشخصی تفاوت بین پوستر و آگهی تبلیغات مجله ای دشوار شده است; زیرا تبلیغات مجله ای بدون تطبیق متناسب با رسانه های گوناگون و بدون هر گونه تغییر از برداشت نمایشی آن همان مفهموم را دارد.

تبلیغات مجله ای - تبلیغ امیرنیا - تبلیغ سیبک

اندازه های متفاوت صفحه تبلیغات مجله ای :

اندازه و شکل در آگهی تبلیغات مجله ای ، فرصت انتخاب های متنوعی را دارد. دو صفحه ای گسترده ( روبروی هم ) تمام صفحه، نیم و یا یک چهار صفحه که به شما ایده استفاده از چنان فضای غیر عادی را می دهد که در اصل شاید هم امکان داشته باشد!

مزیت های تبلیغات مجله ای

– مجلات و روزنامه ها از نظر طبقه بندی جامعه، با گروه های گوناگونی از آن ارتباط برقرار می کنند و به آگهی دهنده فرصت دسترسی و تاثیرگذاری برای این گروه را می دهند. گروه اجرا با استفاده از لحن و نوع بیان خاص. می تواند با هر یک از گروه ها با زبان های متفاوت سخن بگوید.

– تبلیغات مجله ای نیز امتیازهایی دارد، با داشتن عنوان های اختصاصی درباره هر چیز از فوتبال و ورزش، رایانه و مد گرفته تا عادت هایی که گروه های کوچکتری از مردم دارند مانند جمع آوری تمبر و اشیای گوناگون، به گروه های جداگانه ای از مخاطبان دسترسی پیدا می کند.

– گروه های تبلیغات مجله ای فرمت ها و قطع های گوناگونی را در اختیار شما می گذارند مانند: صفحات تا شده در بین آن یا در شروع و پایان و روی جلد. نمونه های مجانی از محصول و بروشور می تواند در داخل آن نیز گذاشته شوند. در حقیقت اگر بخواهیم نوشته ای را به طور مستقیم به گروه مورد نظر خود برسانید، گذاشتن آن در مجله بهترین نوع انجام کار است

– تبلیغات مجله ای به صاحب امتیاز مجله، فرصت اجرای آگهی پر طول و تفصیل را می دهند و می توان از این راه داستان های زیادی را بیان کرد.

– انتشار متناوب و تکراری روزنامه ها و مجله ها، به تبلیغات مجله ای و روزنامه ای فرصا اجرا می دهد. چرا نباید از یک موضوع روز خبری استفاده کرد و به فکر تهیه یک آگهی افتاد که با نشان تجاری (برند) ارتباط مستقیم دارد؟

– کانون تبلیغاتی می تواند آگهی را در بخش های مورد توجه روزنامه و مجله بگذارد.

تبلیغات مجله ای دارای کیفیت (چاپ و نوع کاغذ بسیار اعلا) می باشد. این موضوع دست گروه اجرا را برای بکارگیری ارزش های بالای کیفی مجله در هنگام ارائه هر تبلیغی باز گذاشته است.

کمبود های تبلیغات مجله ای:

– رسانه های چاپ شده برخی از مزیت های آگهی تبلیغاتی در تلویزیون مانند صدا و حرکت را ندارند.

– روزنامه ها و مجلات پر از مطلب ( آگهی های گوناگون، سخن روز، داستان و تصویر) هستندو مانع برقراری ارتباط یکنواخت می شوند.

– زمان دوام روزنامه کوتاه است و به این معنا که پس از خوانده شدن، آن را دور می اندازند ( به امید این که بازیافت شوند! ) مجله ها در خانه ها مدت طولانی تری می مانند- در محلی نگه داری یا برای خواندن به دوستان دیگر داده می شنوند. برخی نیز حتی از اتاق انتضار مطب پزشکان سر در می آورند.

– روزنامه ها معمولا کیفیت خوبی علی الخصوص از نظر رنگ ندارند. استفاده از رنگ تخت یکدست ( تک رنگ به طور عادی قرمز که برای تاکید عنوان ها یا برای ستاره های بیرون جهیده به کار می رود) می تواند کار بسیار سبک به نظر بیاید.

– تعداد صفحات رنگی در برخی از روزنامه ها بسیار محدود است.

مطالب مرتبط