تبلیغ های پر سر و صدا چه ویژگیهایی دارند ؟

تبلیغ های زیادی در طول روز در شبکه های مختلف تلویزیونی ، رادیویی ، روزنامه ها ، تلگرام ، اینستاگرام ، فیس بوک و شبکه های مختلف منتشر می شود.

از میان انبوه تبلیغات با موضوعات مختلف ، گاهی ممکن است برخی از تبلیغ ها سرو صدای بیشتری داشته باشند و نه تنها توجه افرادی که به این محصول یا خدمات تبلیغ شده نیاز دارند جلب کنند بلکه باعث شوند افرادی که حتی به فکر تهیه آن  محصول یا خدمات نیز نبوده اند به فکر تهیه آن بیافتند. تفاوت این تبلیغ ها با تبلیغاتی که شما حتی متوجه نمی شوید و از کنار آن به راحتی رد می شوید در چیست ؟ چرا تبلیغ اولی تا این حد می تواند توجه شما را به خود جلب کند و شما را در فکر فرو ببرد ولی تبلیغ دوم حتی ممکن است به چشم شما نیز نیاید ؟

تحقیقات نشان می دهد تبلیغاتی که می تواند تا این حد جذاب باشد و افراد را برای چند ثانیه یا چند دقیقه به فکر فرو ببرد و بر ذهن آنها اثر بگذارد دو ویژگی عمده دارد : یک ، این تبلیغ به وفور در اطراف دیده می شود. یعنی شما چه به صورت محیطی و چه به صورت مجازی و از شبکه های مختلف ، این تبلیغ را دریافت می کنید و در نظر شما این محصول یا خدمات بسیار مهم جلوه می کند ، زیرا در هر جایی که هستید با آن مواجه می شوید.

ذهن انسانها یک ویژگی فریبکاری دارد و آن هم این است که تعداد تکرار یک چیز می تواند آن را به واقعیت یا یک چیز مهم تبدیل کند. یعنی چیزی که به وفور ذهن ما با آن مواجه می شود فکر می کند با چیز مهمی مواجه شده است. همین ساز و کار موجب می شود تا مخاطبان در خود احساس نیاز کنند و به سمت تهیه و خرید آن محصول بپردازند. ویژگی دوم این تبلیغ ها این است که عنوان جذابی برای خود انتخاب کرده اند. عنوان یک تبلیغ بخش مهم آن است. زیرا عنوان با فونت درشت نوشته می شود و معمولاً شامل یک شعار کوتاه و جذاب است.

در هر تبلیغی ، عنوان اولین چیزی است که توجه افراد را به خود جلب می کند. نوشتن یک عنوان جذاب ترکیبی از هنر و علم است. علم به شما کمک می کند تا مناسب ترین عنوان برای محصول یا تبلیغ خود انتخاب کنید و همگی شرایط محصول را در تبلیغ در نظر بگیرید و هنر نیز به شما کمک می کند تا این عنوان را به یک عنوان جذاب تبدیل کنید. عنوان یکی از مواردی است که در تهیه تبلیغات ، بیشترین زمان را صرف خود می کند. افراد و طراحان حرفه ای که تبلیغ های پر سر و صدا و ماندگار تولید می کنند در انتخاب عنوان تبلیغات به گونه ای عمل می کنند که گویی مخاطب آنها فقط یک نفر است و هر فردی با مشاهده این تبلیغ این حس را در خود درک می کند و توجه بیشتری را صرف مطالعه تبلیغ یا مشاهده آن می کند.

اشاره به زمان یا تاریخ خاصی در تبلیغ نیز می تواند به جذابیت و پر سر و صدا کردن یک تبلیغ کمک کند. اگر شما در تبلیغ خود از یک زمان بخصوص مثلاً اول شهریور تا ۱۵ شهریور برای عرضه و فروش فوق العاده لوازم تحریر نام ببرید ، توجه زیادی را به سمت تبلیغ خود جلب می کنید. زیرا مخاطب شما احساس می کند ، این ۱۵ روز ، یک روز فوق العاده و ویژه است و ممکن است تکرار نشود ، از طرفی فکر می کند برای استفاده از این زمان ، فرصت کمی دارد و باید بشتابد ، به همین دلیل به تبلیغی که دیده است بیشتر دقت می کند و آدرس و شرایط آن را به خاطر می سپارد.

میزان تخفیف ها را به شکل برجسته تری نشان دهید. اگر قرار است درصدی از تخفیف را به مشتریان خود بدهید این درصد بسیار مهم است و باید در تبلیغ خود با عدد درشت و به شکل برجسته ای آن را نشان دهید. همین تخفیف موجب می شود تا مخاطبان بیشتری تحت تأثیر تبلیغ شما قرار بگیرند و برای خرید به شما مراجعه کنند. ویژگی بعدی این تبلیغ ها این است که مخاطبان خود را مورد سوال قرار می دهند و منظور خود را با یک سوال مانند چگونه ممکن است ؟ آیا امکان دارد ؟ باوری کردنی است ؟ می پرسند. این سوالات موجب برانگیختن کنجکاوی و علاقه مخاطبان می شود.

استفاده از ویژگیهای ذکر شده می تواند هر تبلیغی را جذاب کرده و آن را تبدیل به یک تبلیغ پر سر و صدا کند.

مطالب مرتبط