تعیین زمان مناسب برای تبلیغات چه اهمیتی دارد ؟

آیا تعیین زمان مناسب برای تبلیغات اهمیت دارد ؟ چرا باید این زمان بندی دقیق اتفاق بیافتد ؟

پاسخ این سوالات مثبت است و باید گفت که زمان دقیق و مناسب برای تبلیغات می تواند تمامی جنبه های کسب و کار شما را تحت تأثیر قرار دهد. عوامل متعددی هستند که می توانند بر زمان تبلیغات تأثیر بگذارند. با شناختن دقیق این عوامل می توانید امیدوار باشید که زمان مناسبی را برای تبلیغات انتخاب کرده اید. برای تعیین زمان مناسب برای تبلیغات باید به موارد زیر توجه کنید.

یک) مشتریان

در هر برنامه ریزی برای تبلیغات این مشتریان هستند که حرف اول را می زنند. برای موفقیت در هر برنامه ای باید مشتریان را در اولویت قرار دهید. برنامه ریزی زمان مناسب برای تبلیغات نیز از جمله مسائلی است که حتماً باید مشتریان را در اولویت قرار دهید. برای اینکه به زمان مناسب تبلیغات از نظر مشتریان پی ببرید باید تحقیق و پژوهش در این زمینه داشته باشید. تحقیقات به شما کمک می کند زمان مناسب تبلیغات را از خود مشتریان جویا شوید و بتوانید اقدامات مناسب تری در این زمینه داشته باشید.

دو) توسعه خلاق

توسعه خلاق در زمینه تبلیغات اشاره به مسئله قیمت محصول دارد. به این منظور که آیا مشتریان می توانند قیمتهای تعیین شده را بشکنند ؟ یعنی افزایش یا کاهش دهند ؟ از آنجایی که مشتریان تمایل دارند بهترین محصول یا خدمات را با کمترین قیمت تهیه کنند بنابراین مسئله قیمت ها در برنامه ریزی تبلیغات بسیار مهم است.

سه) کارکنان

کارکنان شما نیز منابع موثق و خوبی برای تشخیص زمان مناسب تبلیغات هستند. از آنجایی که کارکنان شما با بخشهای مختلف کسب و کار شما درگیر هستند و بیش از شما با مشتریان سر و کار دارند بهتر می توانند زمان تبلیغات را برآورد کنند. سعی کنید از آنها بخواهید بخشی از فعالیت روزانه خود را به این اختصاص دهند که چه زمانی برای تبلیغات مناسب است.

چهار) ارزیابی فعالیتها و عملکردهای قبلی

یکی دیگر از راههای دستیابی به زمان مناسب تبلیغات ، استفاده از تحلیل های دقیق فعالیتهای قبلیتان است. علمکرد قبلی خود را به دقت مورد ارزیابی قرار دهید. زمانهایی را که تبلیغات شما بیشترین تأثیر را داشته است پیدا کنید و سعی کنید تحلیل کنید که این تبلیغات در چه بازه زمانی و با چه کیفیتی ارائه شده است. تحلیل این عوامل به شما کمک می کند تا بتوانید به خوبی به زمانهای تبلیغات مناسب پی ببرید. همچنین بهتر است به شکل نمودار یا یک بروشور کوچک حاصل عملکردهای گذشته خود را در اختیار مشتریان قرار دهید تا در جریان فعالیتهای شما قرار بگیرند. حتی بازخورد مشتریان نسبت به این عملکردها نیز می تواند شما را در کشف زمانهای مناسب یاری کند.

در نهایت اینکه از آنجایی که مشتریان گاهی نگاه خوشبینانه نسبت به محصولات تبلیغ شده ندارند و چنین تصور می کنند که این محصولات فقط به شکل اغراق آمیزی تبلیغات می شود و نمی شود به آن اعتماد کرد. پس باید در زمان بندی دقیق تبلیغاتی به این مسئله نیز توجه کنید و کشف کنید که چه زمانی می توانید تبلیغات مناسبی که چنین فکری در ذهن مشتریان تداعی نشود ارائه دهید. حتی زمانی که شما برای تبلیغات انتخاب می کنید نیز می تواند تداعی کننده احساسات یا تفکرات خوشبینانه یا بدبینانه نسبت به تبلیغات شما باشد.

اگر بتوانید از عوامل نام برده به خوبی استفاده کنید و زمان مناسب تبلیغات را کشف کنید می توانید از زمانهای خود بهترین استفاده را برده و به شکل بهینه ای آن را  به کار ببرید. همچنین می توانید مطمئن باشید که برنامه های تبلیغاتی شما با موفقیت همراه خواهد بود و اثر گذاری لازم و پیش بینی شده را خواهد داشت.

جهت کسب اطلاعات در مورد تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط