تغییر لوگوی قدیمی

هر چقدر هم که لوگویی را بسیار دقیق و حرفه ای طراحی کرده باشید باز هم به مرور زمان ، قدرت جلب توجه افراد یا جذابیت خود را از دست می دهد و نیاز دارید تا مجدداً لوگوی خود را طراحی و اصلاح کنید. تغییر لوگوی قدیمی نه تنها در شرکتهای کوچک بلکه در بزرگترین شرکتها نیز به مرور زمان باید انجام شود ؛ همانطور که تجربه بزرگترین شرکتها همچون “اپل” نشان می دهد که به روز رسانی لوگو یا تغییر لوگوی قدیمی امری اجتناب ناپذیر است. ممکن است تغییر لوگو به هر دلیلی انجام شود. از جمله این دلایل می توان به موارد زیر اشاره کرد:

یک) کاهش جذابیت لوگوی قدیمی
گذر زمان و تکراری شدن طرح لوگو از جمله عواملی است که جذابیت لوگو را کاهش می دهد و از آنجا که لوگو جزء مهمی از کسب و کار و تجارت است بنابراین نیاز است تا لوگوی قدیمی اصلاح شود یا از نو طراحی گردد.

دو) تغییرات مربوط به کالاهای تولیدی
با گذشت زمان ، شرکتها نوع محصولات خود را ممکن است تغییر دهند یا همان محصول قدیمی خود را ارتقاء بخشند بنابراین لوگوی قدیمی ممکن است کارآیی خود را با تغییر محصولات یا گسترش آنها از دست بدهد و مدیران شرکت تصمیم می گیرند برای برقراری رابطه با مشتریان و مخاطبان خود و تغییرات صورت گرفته در محصولات یا حتی اهداف شرکت ، لوگویی متناسب با تغییرات به روز شده محصولات خود طراحی کنند.

سه) تغییرات مربوط به مصرف کنندگان
لوگوی هر شرکتی به عنوان شناسنامه و رکن اساسی برقراری ارتباط با مصرف کنندگان و مشتریان است. از آنجا که هر در کسب و کاری مشتریان در اولویت قرار دارند و مسیر و اهداف شرکتها با توجه به نیازها و درخواستهای مشتریان تغییر و تحول پیدا می کند ؛ لوگو نیز به عنوان رکن اساسی ارتباط با مشتریان با توجه به نیازهای به روز شده مشتریان باید تغییر کند تا قدرت برقراری ارتباط با مشتریان را از دست ندهد.

چهار) تغییرات ایجاد شده در بازار
با توجه به تغییراتی که در امکانات تولیدی و پیشرفتهای تولید کالا به وجود می آید و بر کیفیت محصولات افزوده می شود و یا آنچه به عنوان مد در جامعه رواج پیدا می کند تغییراتی در محصولات ایجاد می کنید بنابراین ممکن است نوع و کیفیت محصولات به مرور زمان بسیار تغییر کند که در این شرایط جدید ، طراحی لوگو های قدیمی کارآیی خود را از دست می دهند و باید تغییرات و اصلاحات لازم در آنها ایجاد شود.

پنج) ادغام چندین شرکت
گاهی ممکن است چندین شرکت که محصول یا اهداف مشابهی دارند برای گسترش فعالیتها و تولیدات خود با یکدیگر ادغام شوند که لازم است لوگوی جدیدی با توجه به تغییرات ایجاد شده طراحی شود که گویای تغییرات ایجاد شده باشد و بتواند با مشتریان ارتباط برقرار کند و نمادی از اهداف و محصولات یا خدمات شرکت جدید باشد.

با توجه به مطالب ذکر شده می توان نتیجه گرفت ، در گذر زمان با توجه تغییراتی که در جنبه های مختلف از جمله : مشتریان ، تغییرات اهداف ، تغییرات محصولات ، تغییر اندازه یا ادغام شرکتها ، تغییرات بازار ، سلیقه های رایج شده در جامعه بوجود می آید ، لازم است تغییرات و اصلاحات لازم در لوگوهای قدیمی ایجاد شود. پس شما نیاز به طراحی لوگو حرفه ای دارید


موضوعات مرتبط با طراحی لوگو :

اصول طراحی لوگو

چگونه یک لوگوی مناسب طراحی کنیم؟

نمونه ای از یک طراحی لوگو

دانلود نرم افزار طراحی لوگو

طراحی حرفه ای لوگو

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

برای طراحی لوگوی خوب خرج کنید.

روند تکامل لوگو سه قول خودرو سازی دنیا

چگونگی طراحی یک ” آرم” مناسب

مطالب مرتبط