تفاوتهای طراحی تبلیغ برای نسل جوان (بخش دوم)

همانطور که در مقاله قبلی توضیح داده شد ، طراحی کردن تبلیغات برای نسل جوان ، شرایط ویژه خود را دارد.

نمی توان همه مخاطبان را یکدست فرض کرده و برای همه آنها یک تبلیغات یکسان طراحی کرد و انتظار نتیجه مطلوب و مورد نظر خود را داشت. بهتر است گروه های خود را تفکیک کرده و برای هر کدام به شکل مناسب همان گروه تبلیغات مناسبی را طراحی کنید. در این میان ، نسل جوان از اهمیت ویژه ای برخوردار است. اهمیت این نسل از آن جهت است که جوانان ، تأثیرات عمیق و بسیاری بر اکثر بازارها دارند. به همین دلیل در طراحی تبلیغات برای آنها باید دقت کافی را به خرج داد. در ادامه این مقاله به سایر روشهای طراحی تبلیغات برای نسل جوانان می پردازیم.

یک) تمرکز و توجه به برند

برخلاف بسیاری از دیگر از گروه های سنی ، نسل جوان از آن دسته از گروه هایی هستند که برندها برای آنها اهمیت ویژه ای دارند. آنها معمولاً اطلاعات بیشتری نسبت به سایر گروه های سنی از برندها دارند و برخی نیز از طرفداران پر و پا قرص برندها هستند. آنها معمولاً به وفاداری نسبت به برندها اهمیت بیشتری می دهند و تبدیل به تبلیغ گرهای کلامی آن برندها می شوند. این موضوع در طراحی بسته بندی هم اشاره کرده بودیم.

دو) استفاده از تأثیر سلبریتی ها

نسل جوان جزء گروه هایی هستند که همیشه تحت تأثیر سلبریتی ها هستند و سعی می کنند از آنها الگو برداری کنند. سبک زندگی ، رفتار و بسیاری از ویژگیها را از افراد مشهور شامل هنرمندها ، ورزشکاران و بعضاً افراد موثر اجتماعی مانند سیاستمداران یاد می گیرند. بنابراین ، باید از تأثیر این افراد در تبلیغات برای گروه جوانان استفاده کنید. مسلماً جوانان بیشتر از سایر گروه ها تحت تأثیر این افراد قرار خواهند گرفت. مهمترین نکته ای که در استفاده از سلبریتی ها وجود دارد این است که باید از افراد مناسب و مرتبط با موضوع خود استفاده کنید. به عنوان مثال ، باید بدانید که برای تبلیغ یک محصول ورزشی یا یک محصول فرهنگی مرتبط با جوانان باید از سلبریتی ها و افراد موثر مرتبط در این زمینه استفاده کنید تا اثر کافی و لازم بر روی مخاطبان شما داشته باشند.

سه) نقش برندها در حمایت از جوانان

برعکس سایر گروه های سنی به ویژه میانسالان که معمولاً محصولی با قیمت مناسب و کیفیت مطلوب را ویژگی اصلی یک محصول که برای خرید انتخاب می کنند می دانند ؛ نسل جوان سعی می کنند محصول یا برندی را انتخاب کنند که از ارزشهای اجتماعی و ارزشهای نسل جوان حمایت کند. به همین دلیل اگر در صدد طراحی یک برند و تبلیغات برای نسل جوان هستید باید این موضوع را مد نظر قرار داده و تلاش کنید اقداماتی که مورد پسند و انتظار جوانان است انجام دهید.

چهار) تبلیغ برند توسط جوانان

معمولاً نسل جوان از جمله گروه هایی هستند که علاوه بر اینکه تحت تأثیر برندها قرار می گیرند ، بلکه سعی می کنند آن را به دیگران نیز معرفی کنند. جوانان به نوعی با معرفی برندها به دیگران به دنبال تأیید گرفتن از دیگران هستند و با این عمل هم برای خودشان و هم برای برندهای محبوبشان تأیید دیگران را جلب می کنند. از طرفی ، سایر گروه های جامعه نیز تحت تأثیر این سلیقه ها ، اعمال و عملکردهای این نسل جوان قرار می گیرند به همین دلیل ، اثر تبلیغاتی این گروه بسیار زیاد است.

با توجه به مطالب ذکر شده در بالا ، باید به این واقعیت پی ببرید که تأثیر نسل جوان در بازارهای مختلف بسیار زیاد است و اگر تمایل دارید در این مسیر موفق باشید باید بتوانید محصولات خود را به این نسل ارائه داده و بفروشید. به همین دلیل توسعه برندتان در گرو این گروه است.

مطالب مرتبط