طراحی جلد کاتالوگ

طراحی جلد کاتالوگ یکی از ارکان اصلی طراحی کاتالوگ می باشد. برای شروع طراحی کاتالوگ ابتدا باید به طراحی جلد کاتالوگ پرداخت.

طراحی کاتالوگ

طراحی جلد کاتالوگ می تواند نقش مهمی در افزایش جذب مخاطب داشته باشد. جلد کاتالوگ اولین چیزی است که مخاطب شما می بیند و باید توجه آنها را جلب کند. در اینجا چند دلیل برای اهمیت طراحی جلد کاتالوگ آورده شده است:

  • جلب توجه

طراحی جذاب و چشم نواز روی جلد کاتالوگ می تواند فوراً مخاطب را به خود جلب کرده و آنها را به باز کردن کاتالوگ ترغیب کند.

  • ایجاد تاثیرگذاری

جلد کاتالوگ ممکن است اولین تعامل مخاطب با برند شما باشد، بنابراین باید تصویری مثبت و آشنا از برند به مخاطب ارائه دهد.

  • نمایش محتوا

طراحی جلد کاتالوگ می تواند باعث علاقه بیشتر مخاطب به مطالعه کاتالوگ و مشاهده محتوای موجود در آن شود.

  • متمایز شدن از رقبا

با طراحی یک جلد منحصر به فرد و غافلگیرکننده می توانید خود را از رقبای خود متمایز کنید و به گزینه ای جذاب در ذهن مخاطب تبدیل شوید.

  • ایجاد خاطره

اگر جلد کاتالوگ جذاب باشد، به احتمال زیاد در ذهن مخاطب به عنوان مرجعی برای محصولات یا خدمات شما ثبت می شود.

بنابراین طراحی جلد کاتالوگ با در نظر گرفتن اهمیت اولین تعامل مخاطب با محتوای شما می تواند در افزایش جذب مخاطب و ایجاد تاثیر مثبت بر روی آنها موثر باشد.

اولین چیزی که از کاتالوگ به چشم مشتری می آید طراحی جلد کاتالوگ می باشد یک کاتالوگ زیبا و فروشنده کاتالوگی است که جذابیت بصری بسیار زیادی در جلد آن مشاهده می شود. در این نوشتار نویسنده سعی دارد عناصر اصلی طراحی جلد کاتالوگ را بیان نماید.

 عناصر اصلی طراحی جلد کاتالوگ

۱- تاثیر رنگ در طراحی جلد کاتالوگ

یکی از عناصر مهم در طراحی جلد کاتالوگ رنگ بندی آن می باشد. همانطور که می دانید رنگ جلد باید هم خانواده و یکپارچه با صفحات داخلی کاتالوگ طراحی شود، علاوه بر این موضوع رنگ کاتالوگ باید با صنعت مربوطه هم خوانی داشته باشد ؛ برای مثال چنانچه در حال طراحی کاتالوگ و بروشور لوازم آرایش هستید باید از رنگ های سرخابی و یا صورتی و یا قرمز استفاده کنید زیرا رنگ تبلیغاتی صنعت لوازم آرایش سرخابی و یا صورتی و یا قرمز می باشد؛ بنابراین به رنگ بندی طراحی جلد کاتالوگ و صفحات داخلی به خوبی توجه نمایید.

طراحی جلد کاتالوگ - طراحی و چاپ کاتالوگ - طراحی کاتالوگ گاوصندوق اداری و خانگی

۲- تاثیر فونت طراحی جلد کاتالوگ

از دیگر عناصر قابل توجه در طراحی جلد کاتالوگ انتخاب فونت مناسب می باشد، لذا برای طراحی کاتالوگ جذاب باید از فونت مناسب درطراحی روی جلد کاتالوگ استفاده نمایید همچنین لازم به ذکر است که فونت روی جلد کاتالوگ باید با فونت صفحات داخلی آن یک پارچه و همسان باشد.

شما می توانید برای ذکر مطالب حائز اهمیت بر روی جلد کاتالوگ از فونت های درشت شده نیز استفاده نمایید.

۳- انتخاب ابعاد در طراحی جلد کاتالوگ و صفحات داخلی آن

یکی از عناصر مهم در طراحی جلد کاتالوگ و صفحات داخلی انتخاب ابعاد مناسب می باشد . برای تمام طراحی کاتالوگ ها نیاز به تهیه کاتالوگ در ابعاد A4 نمی باشد ، چنانچه مطالب زیاد و فنی برای نوشتن در کاتالوگ وجود ندارد و فقط کاتالوگ جهت معرفی محصولات طراحی می گردد ، می توانید از قطع A5 و A6  نیز استفاده نمایید. با این کار حتی در خرید کاغذ برای چاپ کاتالوگ هم صرفه جویی کرده اید.

۴- طراحی ماکت برای طراحی جلد کاتالوگ

برای طراحی جلد کاتالوگ قبل از طراحی یک ماکت به صورت دستی بر روی کاغذ طراحی کنید، تا جای تک تک کاراکتر های تشکیل دهنده، مشخص شود با استفاده از این روش دیگر در هنگام طراحی جلد کاتالوگ سر در گم نیستید که عناصر تشکیل دهنده را به چه صورت در صفحه جا گذاری کنید.

۵- ابعاد لوگو در طراحی جلد کاتالوگ

یکی دیگر از عناصر مهم در ایجاد جذابیت در جلد کاتالوگ انتخاب ابعاد لوگو و یا آرم و یا نشان تجاری می باشد ، سعی کنید ابعاد آن را طوری در نظر بگیرید که نه خیلی کوچک و ناخوانا باشد و نه خیلی درشت و آریه در صفحه به نظر برسد.

شما برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی و چاپ کاتالوگ می توانید به صفحه اصلی طراحی کاتالوگ در سایت طراحان برتر مراجعه نمایید.

همچنین برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی بروشور به این صفحه مراجعه نمایید.

همچنین برای کسب اطلاع در مورد آموزش طراحی کاتالوگ به این صفحه بروید. و همچنین برای طرح جلد کاتالوگ به این صفحه مراجعه نمایید. و برای آگاهی از تعرفه چاپ کاتالوگ به این صفحه بروید.

مطالب مرتبط