طراحی حرفه ای لوگو

طراحی حرفه ای لوگو professional logo design  به سه قسمت تقسیم می شود.

۱- طراحی حرفه ای لوگو ساین logo sign design : طراحی حرفه ای لوگو - لوگو فیزیوتراپی

لوگو ساین یا همان علامت در طراحی لوگو می باشد که یکی از واجبات برای هر سازمان و برند است، برای طراحی حرفه ای لوگو ساین می توان از احجام و فرم ها استفاده نمود و اصولا به صورت انتزاعی طراحی می شوند. این نوع طراحی حرفه ای لوگو ساین اصولا طرفداران بسیار زیادی دارد اما معمولا کسب و زمانی از طراحی حرفه ای لوگو ساین استفاده می کنند که نام کسب و کارشان در بازار صنعت مربوطه به خوبی جا افتاده باشد و قبل از آن از طراحی حرفه ای لوگو تایپ ها برای برندسازی و ورود به عرصه تجارت استفاده می نمایند. در طراحی حرفه ای لوگو ساین بهتر از از علام و احجام موجود در هر صنعت استفاده شود تا طراحی حرفه ای لوگو ساین با صنعت مربوطه ارتباط مستقیم داشته باشد.

۲-طراحی حرفه ای لوگو تایپ professional logotype design :طراحی لوگو حرفه ای - طراحی لوگو تایپ انگلیسی

طراحی لوگو تایپ با استفاده از فرمت ها گوناگون فونت ها انجام می گردد، طراحان گرافیکی برای خلق یک لوگو تایپ یا از فونت ها موجود در بازار استفاده می نمایند و یا برای طراحی حرفه ای لوگو تایپ باید یک فونت جدید طراحی کنند . در مرحله بعد از یافتن یک فونت مناسب طراحان باید نام شرکت و یا برند را با استفاده از فونت ها به صورت نوشتاری طراحی نمایند ، در واقع طراحی حرفه ای لوگو تایپ ها طراحی علامت تجاری با محوریت حروف می باشد . اما در این میان یک نکته اساسی در طراحی حرفه ای لوگو تایپ ها وجود دارد و ان هم استفاده از حروف و فونت ها به نحوی است که خوانایی اسم شرکت از بین نرود .

۳- طراحی حرفه ای لوگو تلفیقی professional logo design MIXTURE :

در طراحی لوگو تلفیقی لوگو تایپ و لوگو ساین در کنار هم به شیوه ای زیبا گذاشته می شود ، این ترکیب برای برند ها شامل پیامی از سازمان می باشد ، زیرا به نوعی تعریف کامل یک سازمان در آن پنهان گشته است . شایان ذکر است که همجواری لوگو ساین و لوگو تایپ باعث تقویت طراحی و زیبایی بصری خواهد شد .

لوگو های مدرن باید چگونه طراحی شوند؟  

در ادامه به نکته هایی اشاره می شود که در طراحی لوگوی معماری باید به آنها توجه کنید:

یک) در طراحی لوگوی خود تقلیدگر نباشید

در بسیاری از مواقع مخصوصاً شرکتهای ایرانی پیش می آید که طرح لوگوی خود را از سایر لوگوها کپی برداری می کنند. در مسیر برندسازی و طراحی لوگو به هیچ عنوان سعی نکنید از لوگوی دیگران کپی برداری کنید. تقلید و کپی کردن کار دیگران می تواند نشان ضعف شما باشد و علاوه بر اینکه هیچ جذابیتی ندارد بلکه استقلال و قدرت شما را زیر سوال می برد. همواره سعی کنید از تفکر خلاقانه برای ایجاد لوگوی خود استفاده کنید. لوگویی که طراحی می کنید اولین چیزی است که با مخاطبان شما ارتباط برقرار می کند پس بهتر است در طراحی آن دقت کرده و یک لوگو خلاقانه طراحی کنید.

دو) سعی کنید از فن آوریهای روز استفاده کنید

سعی کنید همیشه در تهیه لوگوی خود از تکنولوژی و فن آوری روز استفاده کنید زیرا این مسئله موجب می شود در تصویری که برای لوگوی خود انتخاب می کنید یک لوگوی مدرن به نظر برسد. این لوگو می تواند در ایجاد حس اعتماد و به روز بودن شما در ذهنیت مشتریان نسبت به فعالیتهای شما تأثیر بسزایی داشته باشد.

سه) رنگهای مناسب را انتخاب کنید

رنگی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید نقش بسزایی در ظاهر و جذابیت لوگوی شما دارد. سعی کنید رنگی که برای لوگوی خود انتخاب می کنید به زمینه فعالیت شما نزدیک باشد.  پیشنهاد می شود از رنگهای بنفش و خاکستری در لوگوی معماری خود استفاده کنید و رنگهایی که به این دو طیف رنگ نزدیکتر هستند. معمولاً این رنگها نشان دهنده ذوق و هوش شما هستند و رنگ خاکستری نمادی از استحکام است که در طرحهای معماری بسیار نکته مهمی است.

چهار) از خطوط منحنی استفاده کنید

بهتر است در لوگوی خود بیشتر از خطوط منحنی استفاده کنید. این خطوط می تواند نشان دهنده انعطاف و خلاقیت شما باشد در حالی که خطوط زاویه دار و مستقیم چندان جذاب و خلاقانه به نظر نمی رسند.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی لوگو یا نشانه و یا آرم تجاری به صفحه اصلی طراحی لوگو سایت طراحان برتر مراجعه کنید.

چگونه حرفه ایی، لوگو طراحی کنیم؟

در مقاله ی قبل خواندیم هر شرکت و یا صاحب یک کسب و کار، برای معرفی خود، نیازبه یک نماد و لوگو دارد .این لوگوست که در واقع، کسب و کار مربوط را با آن می شناسند.پس این لوگو باید به گونه ایی طراحی شود که علاوه بر منحصر به فرد بودن خاص و ماندگار نیز باشد.

برای طراحی لوگو حرفه ای ابتدا باید با کارفرما به صورت کامل در مورد کسب و کار مربوط به او صحبت کنیم. در واقع می خواهیم بدانیم داستان این برند چیست چه چیزی این برند را از بقیه برندها متمایز می کند

در مورد ویژگی های این برند و اینکه چگونه باید طراحی شود به صورت کامل تحقیق کنید

آپارات
آپارات

انتخاب کانسپت یا مفهوم برای طراحی حرفه ای لوگو

کانسپت یعنی مفهوم. فرض بگیرید شما تولید کننده یک خودرو هستید، و می خواهید حس سرعت را انتقال دهید.پس کانسپت شما سرعت خواهد بود.پس باید در نظر بگیرید که سرعت را می خواهید چگونه و با چه شکلی نشان دهید.

مورد بعدی برای طراحی لوگو انتخاب سبک کار وانتخاب انواع مختلف لوگو است.

انواع لوگو شامل لوگو تصویری، لوگوی نوشتای یا لوگو تایپ، و ترکیب هر دو سبک است.

با استفاده از کانسپت، ایده پردازی شروع خواهد شد.این ایده می توانید منجر به طراحی لوگو تصویری یا تایپ فیس شود.

برای این منظور باید با توجه به فرم و پیامی که قرار است انتقال بدهید، انتخاب و طراحی انجام می شود.

پس از تمام کردن کانسپت و طرح لوگو،اولین قدم این است، چک کنیم که آیا لوگو برای مشاهده کننده قابل فهم است یا خیر.اما چطور؟

برای تست کردن می توان کانسپت طراحی شده را به یک نفر نشان دهید، اگر در چند ثانیه اول متوجه شد، به این معناست که لوگو قابل فهم است.

پس از عبور از تست اول، برای اینکه بفهمیم آیا این لوگو می تواند نیاز کارفرما را پاسخگو باشد یا خیر، می توان با استفاده از کوچک کردن سایز کلی لوگو فهمید که هنوز هم قابل شناسایی هست و ایا می تواند در سایز های کوچکتر هم از آن استفاده کرد یا خیر.

مورد بعدی، ماندگاری لوگو است، آیا لوگوی طراحی شده به یاد ماندنی ست؟

نکته کلیدی برای طراحی یک لوگوی خوب و حرفه ایی، ماندن در ذهن عموم و مشتری است. برای این کار روش های مختلفی وجود دارد ساده ترین آن این است که در طراحی لوگو از خطوطی استفاده کنید که شیب یا خطوط خاصی دارند، این خطوط می تواند باعث ماندگاری بیشتر در ذهن مشتری شود.

مورد دیگر در طراحی لوگو، کنتراست آن است.آیا لوگوی شما در رنگ مشکی روی تمام رنگها همواره می تواند خوانا و قال شناسایی باشد.

بعد از اتمام این مراحل، زمان تحویل لوگو به کارفرما است.

اما لوگو را باید چه رنگی تحویل کارفرما دهیم؟

طراحی نسخه ی مشکی از الزامات طراحی لوگو است.دلیل این کار می تواند استفاده برای دستگاهای برش و حک باشد.

یک نسخه هم باید با رنگ اصلی باشد.می توان یکبار رنگ اصلی با بک سفید و برعکس را خروجی بگیرید.

و در آخر نسخه تک رنگ و سفید است.دلیل این کار استفاده لوگو روی بکراند های مشکی خواهد بود.

همچنین جهت طراحی کاتالوگ و طراحی پوستر و طراحی لوگو می توانید به منوی مربوط به هر کدام از آنها مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط