طراحی فروشگاه اینترنتی

امروزه بسیاری از معاملات و خرید و فروشها به صورت اینترنتی انجام می شود. از آنجا که معاملات اینترنتی کم هزینه تر و راحت تر است و نیاز به مراجعه حضوری ندارد بسیاری از افراد از این نوع خریدها استقبال می کنند.

به ویژه افرادی که فرصت مراجعه به بازار را ندارند ترجیح می دهند از طریق اینترنت در جریان اطلاعات محصول مورد نیاز خود قرار گیرند و خریداری کنند. به همین دلیل طراحی فروشگاه های اینترنتی اهمیت پیدا می کند. زیرا این سایتها و فروشگاه ها باید به گونه ای طراحی شوند که توجه افراد را جلب کنند و در عین حال کار کردن با آنها راحت باشد و افراد بتوانند با مراجعه به سایت هم به راحتی در جریان ویژگیها و قیمت محصول قرار بگیرند و هم اینکه آن را خریداری کنند. در اینجا به چند مورد مهم که باید در طراحی فروشگاه های اینترنتی توجه شود اشاره می شود.

یک) طراحی سیستمی برای مدیریت سایت

بسیار مهم است که شما سایتی را طراحی کنید که امکان مدیریت کردن آن راحت و سریع باشد. به همین دلیل سیستم مدیریت سایت بسیار مسئله مهمی است. همچنین باید به گونه ای طراحی شود که کاربران بتوانند به راحتی و بسیار ساده با آن کار کنند. پیچیده بودن فرآیند مراجعه به سایت و خرید محصول مورد نظر می تواند مخاطبان و مشتریان را از خرید کردن منصرف کند.

دو) طراحی ظاهری زیبا برای سایت

سعی کنید ظاهر سایت خود را بسیار جذاب طراحی کنید. از طراحی لوگو گرفته تا بنر و … تنها به زیبا بودن سایت خود فکر نکنید بلکه یک چیز ساده نیز می تواند زیبا باشد به شرطی که بتواند مخاطبان را جذب کند. مهمترین ویژگی این است که ظاهر سایت خود را علاوه بر اینکه به زیبایی آن توجه می کنید به ویژگی جذاب بودن آن نیز بیاندیشید.

سه) امکان قیاس محصولات

سعی کنید سایت و فروشگاه اینترنتی خود را طوری طراحی کنید که مشتریان به راحتی بتوانند محصولات را با یکدیگر مقایسه کنند. (مانند طراحی لوگو و آرم ) هم ظاهر و امکانات محصولات و هم قیمت آنها باید قابل مقایسه باشد.

چهار) مشخصات فنی محصول

حتماً باید محصول خود را به لحاظ فنی به مشتریان معرفی کنید. مشخصات فنی یک محصول است که می تواند معرف واقعی کیفیت آن محصول باشد. به همین دلیل باید سعی کنید تمامی مشخصات فنی محصولتان که باید مشتریان از آنها آگاه باشند را در سایتتان مطرح کنید.

پنج) امکان درج نظرات و تبادل نظرات

یکی از موارد مهمی که می تواند فروشگاه اینترنتی شما را جذاب کرده و به سایتی پر بازدید کننده تبدیل کند این است که کاربران مختلف بتوانند نظرات خود را درج کنند و با یکدیگر به تبادل نظر بپردازند. سعی کنید بخشهایی را در سایت خود طراحی کنید که امکان تبادل نظر میان مشتریان را برایشان فراهم کند. این کار هم جنبه تبلیغاتی و معرفی بیشتر محصولتان را می تواند فراهم کند و هم اینکه بر جذابیت آن می افزاید.

شش) درگاه پرداخت اینترنتی طراحی کنید

لازم است در سایت خود درگاهی را برای خریدهای اینترنتی طراحی کنید. گاهی برخی از فروشگاه های اینترنتی با اینکه درگاهی را برای خرید اینترنتی و اتصال به بانکها دارند ولی فرآیند وصل شدن آن یا ناقص است یا غیر فعال است یا اینکه در برخی از این سایتها کلاً این ویژگی وجود ندارد. داشتن امکان پرداخت اینترنتی گزینه بسیار مهمی است که باید مورد توجه باشد و طراحی دقیقی برای آن داشته باشید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت و نمونه وبسایت های ما به این صفحه مراجعه نمایید.

 

مطالب مرتبط