مزیتهای طراحی سایتهای پویا یا داینامیک

امروزه روشهای مختلفی برای برقراری ارتباط با مخاطبان به وجود آمده است.

یکی از پر کاربردترین و کارآمدترین این روشها ، طراحی سایت است. به دلیل پر کاربرد و سودمند بودن طراحی سایت ، روشهای متنوعی نیز برای طراحی انواع سایتها به وجود آمده است. هم اکنون طراحی نزدیک به ۱۰۰ درصد سایتها ، به روش پویا یا داینامیک انجام می شود. سایتهای استاتیک که از روشهای طراحی سنتی تر می باشد هم اکنون در حال از بین رفتن و جایگزینی با روشهای پویاست. طراحی سایتها بسیار راحت تر از گذشته شده است.

برنامه نویسی HTML روشی بود که اغلب سایتها را از طریق آن طراحی می کردند که یکی از این سایتها ، سایتهای استاتیک بود ؛ اما امروزه با افزایش سرعت اینترنت ، این روش در حال از بین رفتن است و فقط در جایی که سرعت اینترنت پائین است برای باز شدن سایتها مجدداً از این روش استفاده می شود که در اغلب اوقات کیفیت بسیار پائینی دارد. معایب بسیار زیادی در این نوع از طراحی ها بود که باعث شد امروزه طراحی های داینامیک گسترش پیدا کند. برای افرادی که قصد طراحی سایت دارند و تفاوت طراحی استاتیک و داینامیک را نمی دانند یا اینکه با مشکلات طراحی استاتیک آشنا نیستند در این قسمت به این تفاوت ها اشاره می کنیم.

طراحی سایتهای استاتیک

۱) دشواری در آپدیت سایت

در سایتهای استاتیک به سختی می توان محتوای سایتها را به روز رسانی کرد. زیرا کد نویسی در این روش به سختی انجام می شود.

۲) دشواری در مدیریت سایت

مدیریت سایتهای استاتیک به سختی انجام می شود در بسیاری از اوقات به صرفه نیست. در اغلب اوقات پس از طراحی عکسها ، منوها و بخشهای مختلف ، دسترسی برای تغییر و اصلاح یا به روز رسانی وجود نخواهد داشت.

۳) پائین بود امنیت

در طراحی های استاتیک به دلیل ساده بودن روشهای طراحی و روش کد نویسی آن ، میزان امنیت سایت بسیار پائین است.

۴) عدم مدیریت فایل

یکی از امکاناتی که به بهبود کیفیت سایت کمک می کند مدیریت فایلهاست. این امکان می تواند محتوای سایت شما را غنی تر کند. در طراحی های استاتیک ، شما نمی توانید در سایت خود فایل ها را مدیریت کنید.

نمونه کارهای طراحی سایت

طراحی سایتهای پویا یا داینامیک

۱) امکان ارتباطی بالا  

در سایتهای داینامیک می توانید  از هر فرصتی برای برقراری ارتباط با کاربران یا اعضای سایت خود استفاده کنید. اگر کاربران سایت شما بخواهند عضو سایتتان شوند یا حتی یک فایل نیز دانلود کنند شما این امکان را دارید که با آنها ارتباط برقرار کنید.

۲) دسته بندی اطلاعات

شما در سایتهای داینامیک این امکان را دارید که اطلاعات موجود در سایت خود را به راحتی دسته بندی کنید و دسترسی بسیار سریع و راحتی به این اطلاعات داشته باشید.

۳) امکان جستجو

در سایتهای داینامیک شما می توانید اطلاعات مورد نیاز خود را به راحتی جستجو کنید و سریع بتوانید به اطلاعات مورد نیاز خود دست پیدا کنید.

۴) اشتراک گذاری راحت

در سایتهای داینامیک می توانید اطلاعات را به راحتی با شبکه های اجتماعی و سایر سایتها به اشتراک بگذارید.

با توجه به مطالب گفته شده ، حال می توانیم به درستی تصمیم بگیریم که سایتهای داینامیک به لحاظ امکانات و کاربردهایی که در اختیار کاربران و طراحان و مدیران سایتها قرار می دهند از امتیازات ویژه ای برخوردار هستند. اگر می خواهید سایتی را طراحی کنید که امکان دسترسی سریع به اطلاعات و همچنین اشتراک گذاری آنها را داشته باشید از طراحی داینامیک استفاده کنید. مدیران سایتهای داینامیک می توانند با صرف وقت و انرژی کم نیازهای خود را به خوبی بر طرف کنند. سایتهایی با طراحی استاتیک به سرعت در حال از بین رفتن است. شما در طراحی استاتیک مدام به طراحی سایت و کد نویسی نیاز دارید و برای ایجاد هر تغییر مجدداً باید برنامه نویسی کنید.


موضوع مرتبط :

معرفی بهترین وب سایتها برای درج رپورتاژ آگهی

نحوه طراحی سایتهای دکوراسیون

تکنیکها و بخشهای اصلی در طراحی وب سایت شخصی (قسمت دوم)

طراحی وبسایت انگلیسی خدمات الکترونیک

مطالب مرتبط