سه نکته طلایی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی

اگر شما عکاس صنعتی هستید با رعایت سه نکته طلایی که در این مقاله به صورت کامل به آن اشاره شده است می توانید بهترین فریم ها را در صنعت عکاسی صنعتی از خود به جا گذارید.

عکاسی صنعتی به فریم ها و عکس هایی گفته می شود که از محصولات و یا کارخانه های تولیدی گرفته می شود و باعث نمایش هر چه بهتر آن کارخانه و یا آن محصول به مخاطبانش خواهد شد. در نظر داشته باشید چنانچه شما دارای یک محصول و یا یک کارخانه تولیدی هستید باید باید باید، فریم هایی از آن ها تهیه و به مخاطبانتان نمایش دهید تا بتوانید خود را بهترین وجه به نمایش گذاشته و به مخاطبانتان معرفی کنید و این شامل همه تولیدات می باشد حتی کوچک و یا برزگ، گران یا ارزان و….

اما همانطور که در ابتدای مقاله به آن اشاره شد به معرفی سه نکته طلایی در عکاسی صنعتی و تولید یه فریم عکس جذاب و صنعتی و تبلیغاتی می پردازیم :

  • کادر بندی

شما به عنوان یک عکاس صنعتی و عکاس تبلیغاتی باید بدانید که چگونه عناصر مورد نیاز یک کادر خوب را دور هم جمع کنید و در یک تصویر جذاب محدود کنید.

شما می توانید یک کادر مستطیلی یا افقی داشته باشید در این صورت باید کلیه عناصر آن صحنه را به صورت افقی در یک کادر مناسب بچینید، همچنین می توانید یک کادر مستطیلی عمودی داشته باشید . در این صورت باید اکثریت عناصر آن صحنه به صورت عمودی باشد تا بتوانید یک کادر اثر گذار و جذاب تولید کنید ، خوب است بدانید که کادر های مستطیلی افقی جذاب تر و پر مخاطب تر است و نظر بیینده را بیشتر به خود جلب می کند زیرا دارای جنب و جوش و هیاهوی خاص خود است و به نوعی خود را پویاتر از یه کادر افقی نمایش می دهد.

نوع آخر کادر بندی ، کادر بندی مربعی است، این نوع کادر بندی سکون را به نمایش می گذارد و به دلیل اضلاع مساوی گوشه های تصویر به نسبت کادر بندی افقی و عمودی بیشتر دیده و جلب توجه می کند

در نتیجه عکاس صنعتی باید بیشتر با توجه به صحنه ای که از آن عکس می گیرد نوع کادر بندی را انتخاب کند ، اما بیشترین کادری که در عکاسی صنعتی دیده و مورد استفاده قرار می گیرد ، کادر بندی عمودی است.

  • زاویه دید

به صورت طبیعی زاویه دید عکاس صنعتی از روبه رو است، یعنی دوربین عکاسی و صحنه عکاسی در امتداد چشم عکاس و یا در امتداد خط افق قرار دارد، چنانچه دوربین عکاسی پایین تر از امتداد چشم عکاس قرار گرفته باشد به این زاویه ، زاویه دید از پایین گفته می شود. خوب است است بدانید چنانچه چنین فریمی تولید شود در ابعاد واقعی محصول بزرگنمایی خواهد شد و شکوه و عظمت بیشتری به محصول داده می شود و اما اگر دوربین بیش از اندازه پایین تر از خط دید باشد محصول به صورت غول پیکر و بی قواره به بیننده و مخاطب نمایش داده می شود. حالت دیگری که در زاویه دیده وجود دارد بالاتر بودن دوربین عکاسی از خط افق دید است، چنانچه از محصولی با این ترکیب و زاویه عکاسی شود محصول به صورت هندسی نشان داده می شود

  • تقسیم بندی در کادر

همان طور که می دانید کادرهایی که متناسب و به صورت هندسی چیده شده اند ، کادر طلایی نام دارند . برای اینکه یک فریم از یک مستطیل عمودی طلایی داشته باشید باید طول و عرض کادر را به سه بخش مساوی تقسیم کنید و سعی کنید محصول و یا قسمت مهم تصویر را در کادر وسط و مرکز تصویر قرار دهید

شما می توانید با رعایت موارد طلایی بالا یک فریم عکس صنعتی مناسب به سفارش دهنده کار خود تحویل دهید، البته هرگز تاثیر مهم نور را از یاد نبرید ، در مقالات بعدی حتما به تاثیرات نورپردازی در عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی خواهیم پرداخت، این فرآیند در قیمت های عکاسی صنعتی نیز بسیار تاثیرگذار است ، زیرا بعضی از وسایل نورپردازی بسیار گران قیمت هستند و به همین دلیل گران بودن خرید و نگهداری آن ها به صرفه نمی باشد، و عکاسان صنعتی باید برای هر پروژه عکاسی خود به تناسب آن ها را از دفاتر فنی عکاسی و فیلم برداری اجار نمایند….

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی  صنعتی و تبلیغاتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط