هفت تکنیک طراحی کارت ویزیت برای کسب و کارها

روشهای متعددی وجود دارد که کسب و کارهای مختلف با توجه به ماهیت فعالیتشان می توانند از آنها برای تبلیغات و بازاریابی استفاده کنند.

در میان همه این روشها ، یکی از ساده ترین آنها ، طراحی کارت ویزیت است. از این کارت می توانید در جاهای مختلف استفاده کنید. بنابراین بهتر است کارتهای ویزیت خود را کاملاً به صورت تخصصی و حرفه ای طراحی کنید. با توجه به اهمیت و کاربردی که طراحی کارتهای ویزیت دارند ، نکاتی که برای طراحی آنها نیاز دارید بدانید در ادامه ذکر خواهیم کرد.

یک) نوشته های خوانا

از اصلی ترین و مهمترین کاربردهایی که کارتهای ویزیت شما دارند این است که شما را به دیگران معرفی کنند. مهمترین عنصری که در طراحی می تواند شما را به دیگران معرفی کند این است که از خط های مناسب و قابل خواندن استفاده کنید ، زیرا ارتباط کلامی مستقیم با مخاطبان ندارید و همین کارت ویزیت به عنوان معرف و راه ارتباطی شما با مشتریانتان خواهد شد.

پس سعی کنید نوشته های روی آن را خوانا و تمیز طراحی کنید. همچنین جذابیت نوشته های شما نیز از اهمیت زیادی برخوردار است. بنابراین به شما توصیه می کنیم از فونتهای جذاب و زیبا برای نوشتن متن های مورد نظر خود استفاده کنید.

دو) ابعاد کارت

اندازه ۹*۵  سانتی متر یکی از اندازه های مناسب برای طراحی کارت ویزیت است. شاید در نظر اول اندازه کارت ویزیت چندان مهم به نظر نرسد ؛ اما لازم است بدانید که اندازه کارت ویزیت اگر تناسب نداشته باشد نمی تواند جذابیت لازم را برای تبلیغات و بازاریابی ایجاد کند. همچنین اندازه کارت ویزیت نقش مهمی در تسهیل توزیع و تأثیر بر مخاطبان دارد.

سه) ثبت لوگو

اگر کسب و کار شما لوگو یا آرم تجاری دارد حتماً تصویر لوگوی خود را در کارت ویزیتتان طراحی کنید. ثبت تصویر لوگو در کارت ویزیت اعتبار کسب و کار و فعالیت شما را افزایش می دهد.

چهار) سایز نوشته ها

سایز نوشته های کارت ویزیت باید با سایر المانها ، تصاویر و اندازه کارت تناسب داشته باشد. پیشنهاد ما به شما این است که اندازه ۱۲ را انتخاب کنید. اندازه ۱۲ از جمله اندازه های متناسب برای کارت ویزیت است ؛ زیرا هم قابل خواندن است و هم فضای کمتری را اشغال می کند.

اندازه های کوچکتر موجب می شود متن شما به سختی قابل خواندن باشد و نتواند توجه مخاطبان را جلب کند و اندازه های بزرگتر نیز به درد کارتهای ویزیت نمی خورد و جذابیت ظاهری آن را به شدت تحت تأثیر قرار داده و می کاهد.

پنج) تنوع در فونت

یک نکته جالب این است که شما در کارتهای ویزیت می توانید از فونتهای مختلف استفاده کنید. یعنی شما می توانید از چندین فونت در نوشته های خود استفاده کنید ؛ اما نکته مهم این است که اگر اندازه فونتها از ۳ فونت بیشتر باشد از جذابیت کارت ویزیت شما می کاهد.

شش) اندازه عکسها

شاید تمایل داشته باشید از تصاویر و عکسها در طراحی کارت ویزیت استفاده کنید. استفاده از این تصاویر بلامانع است ولی نکته مهم این است که سعی کنید عکسهایی که جزئیات کمتری دارند استفاده نمایید ؛ زیرا پرداختن بیش از اندازه به جزئیات در عکسها شما را وادار می کند تا از تصاویری که اندازه آنها بزرگتر است استفاده کرده تا تمامی جزئیات را بتوانید ثبت کنید ، اما تصاویری که جزئیات کمتری دارند می توانید در اندازه های کوچک نیز آنها را ثبت کنید.

هفت) کارت ویزیت عمودی

اکثر کارتهای ویزیت شبیه به هم هستند یعنی در اندازه ۹*۵  سانتی متر تهیه می شوند ولی ممکن است تمایل داشته باشید یک کارت ویزیت عمودی طراحی کنید ، در این صورت بهتر است به اندازه ۲ تا ۴ میلی متر از هر طرف آن بکاهید ؛ در این صورت یک کارت ویزیت جذاب و زیبا می توانید داشته باشید.

مطالب مرتبط