آشنایی با بهترین روشهای طراحی لوگو در سالهای اخیر

روشهای طراحی لوگو نیز متناسب با تغییر و تحولات نرم افزارها ، روشها و اقتضاعات زمانه تغییر می کند.

به همین دلیل است که همیشه نمی توانیم از روشهای ثابت یا روشهایی که چندین سال است استفاده می کنیم برای طراحی لوگو استفاده کنیم. زیرا با استفاده از این روشهای قدیمی و منسوخ شده در واقع ، انرژی ، زمان و هزینه های خود را از دست داده ایم. بنابراین لازم است همیشه دانش و آگاهی خودمان را در خصوص نرم افزارها ، ابزارها و روشهای جدید طراحی لوگو افزایش دهیم. در این مقاله ، چند روش طراحی لوگو که در سالهای اخیر مورد استفاده قرار می گیرند را مطرح می کنیم.

یک) لوگوهای متحرک

اگر لوگوی خود را به شکل متحرک طراحی کنید علاوه بر اینکه می توانید یک لوگوی جذاب برای مشتریان طراحی کنید بلکه این لوگوها در برابر تغییرات نیز بسیار منعطف هستند. همانطور که قبلاً نیز گفته شده است ، تغییرات لوگو بسیار امر دشواری است و تا جایی که امکان دارد باید لوگوهای پایدار و با ثباتی طراحی کنیم اما ممکن است گذر زمان ، تغییر سلیقه های مشتریان و تحولات کسب و کارها باعث شود که نیاز به تغییر لوگو داشته باشید.

همیشه باید تغییر لوگوها با احتیاط صورت بگیرد تا مشتریان خود را از دست ندهید. در صورتی که لوگوی شما یک لوگوی متحرک باشد تا حدودی مطمئن خواهید بود که مشتریان با تغییرات آن می توانند سریع سازگار شوند و اثر و ماندگاری لوگوی قبلی را نیز داشته باشد. این به دلیل ذات و ماهیت انعطاف پذیر لوگوهای متحرک است. این گونه لوگوها ، در سالهای اخیر طرفداران زیادی را پیدا کرده است. یکی از معروف ترین لوگوها در این زمینه ، لوگوی شرکت Google است.

دو) لوگوهای ساخت دست

یکی از روشهایی که شما می توانید لوگو طراحی کنید استفاده از روش دست ساز است. در این روش ، غالب مراحل طراحی لوگو از طریق دست انجام می شود. برخی از برندها و صاحبان شرکتها ترجیح می دهند که از این لوگوها برای برند خود استفاده کنند. دلیل آن هم این است که در این لوگوها احساس صمیمیت و نزدیکی بین مخاطبان و برندها بیشتر است. می توان این روش را جزو روشهای نو برای طراحی لوگو دانست.

معمولاً چون تمامی مراحل طراحی با دست انجام می شود این لوگوها از سادگی در طرح و رنگ برخوردار هستند. حتی ممکن است شما لوگویی را مشاهده کنید که تنها از یک علامت مانند یک فلش تشکیل شده است. از آنجایی که در طراحی لوگو پیشنهاد می شود که ساده ترین لوگوها را طراحی کنید تا قدرت ماندگاری بیشتر و توانایی برقراری ارتباط بهتری را داشته باشند. پس از طریق این روش هم می توانید لوگویی جذاب و در عین حال ساده طراحی کنید و هم می توانید از این ویژگی به عنوان یک ویژگی جذاب برای لوگوی خود استفاده کنید.

سه) پر کردن فضای خالی در لوگو

یکی دیگر از روشهای پرطرفدار سالهای اخیر ، استفاده از لوگوهایی با فضای خالی است. فضای خالی به این مقوله اشاره دارد که اگر لوگوی شما چند المان دارد ، بهتر است در بین این المانها ، فاصله ای وجود داشته باشد. به فضای بین این المانها ، فضای خالی یا فضای منفی گفته می شود. بهتر است این فضای خالی با یک طرح ساده پر شود.

این طرح باید به قدری ساده باشد که همچنان المان اصلی شما در معرض دید باشد ولی فضای خالی آن نیز با یک طرح مناسب ساده ای پر شده باشد تا لوگوی شما را از حالت تکه تکه یا ناهماهنگی خارج کند. در واقع شما از این فضا برای ارتباط بیشتر با مخاطبان استفاده می کنید ولی هیچ عنصری که ذهن مخاطبان را درگیر خود کند در آن قرار نمی دهید. با این روش ، هم لوگوی شما ساده و بی آلایش به نظر می رسد و هم زیبایی دیداری و بصری آن نیز حفظ می شود.

چهارم) استفاده از المانهای تصویری در میان حروف

اگر لوگوی شما از دسته لوگوهایی است که از حروف تشکیل شده است ، بهتر است در میان حروف آن از المانهای تصویری نیز استفاده کنید. با این روش می توانید ذهن مخاطبان را درگیر موضوع خود کنید و در عین حال از روشی استفاده کنید که شما را از گفتن پیامهای طولانی و مبهم رها کند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو به اینجا مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط :

پر کاربردترین طرح لوگو در صنایع مختلف چیست؟

طراحی حرفه ای لوگو

تحلیل لوگوی استارت آپهای موفق

الزامات یک طراحی لوگو حرفه ای

۱۰ اصل از اصول طراحی لوگو

الزامات حرفه ای گری در مورد طراحی نشان تجاری

طراحی لوگوهای هنری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

طراحی لوگو به عهده کیست؟

نمادهای مناسب در طراحی لوگو

رعایت اصل انعطاف پذیری در طراحی لوگو

طراحی لوگو باید منطبق با ابزار باشد!

اشکال مختلف طراحی لوگو

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

دانلود نرم افزار طراحی لوگو

برای طراحی لوگوی خوب خرج کنید.

باورهای غلط در طراحی آرم یا لوگو

مطالب مرتبط