آشنایی با یکی از طراحی های تبلیغاتی جدید

زمانی که سخن از طراحی تبلیغاتی است شما به پوسترها ، بیلبوردها ، کاتالوگ و بروشورها و صفحات مجازی و اینترنتی که به تبلیغ محصول یا خدماتی پرداخته اند فکر می کنید.

همگی راههایی که گفته شد برای تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرند ولی شامل همه راههای تبلیغاتی نیستند. امروزه راههای مختلف زیادی جهت تبلیغات به کار برده می شود. از امکانات و فن آوریهای جدید مانند شبکه های مجازی تا ابزارهای قدیمی تر مانند تلویزیون ، برنامه های رادیویی ، روزنامه ها و مجله ها به طور گسترده ای برای هدف تبلیغ استفاده می شود. در کنار تمامی این راه ها ، امروزه برخی روشهای دیگر نیز رواج پیدا کرده اند. حتماً شما نیز در سطح شهر با اتوبوسهای شهری مواجه شده اید که بر روی تمام بدنه آنها یک آگهی تبلیغاتی درج شده است. یکی از رایج ترین راههایی که امروز برای تبلیغات استفاده می شود همین راههای عمومی و محیطی است.

این گونه تبلیغاتها بیش از سایر تبلیغات در معرض دید هستند و توجه افراد را جلب می کنند. از طرفی به دلیل متحرک بودن این وسایل نقلیه موجب می شود که تعداد افراد زیادی با این تبلیغات مواجه شوند. به جز وسایل نقلیه عمومی از این طراحی ها در وسایل نقلیه ای که به توزیع کالا و محصولات می پردازند نیز استفاده می شود. ماشینهایی که کالاهایی مانند مواد غذایی و مواد شوینده را توزیع می کنند یا وسایل نقلیه هایی که تعمیرات و خدماتی از این دست را انجام می دهند ، یکی از راههایی که برای تبلیغ شرکت خود استفاده می کنند طراحی تبلیغات بر بدنه وسایل نقلیه این شرکتهاست. معمولاً شرکتهای کوچک بیشتر از این طریق به تبلیغات دست می زنند ولی گاهی شرکتهای بزرگ نیز از آن استفاده می کنند. این طراحی های گرافیکی یکی از موثرترین و جذاب ترین راههای طراحی تبلیغاتی است که می تواند توجه عموم مردم را به خود جلب کند. استفاده از وسایل نقلیه عمومی به ویژه اتوبوسها برای تبلیغات محیطی آنها را تبدیل به بیلبوردهای متحرک جذابی می کند که همه روزه هزاران نفر آن را می بینند. از جمله مزایای این روش طراحی تبلیغاتی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱)هزینه پائین

هزینه ای که برای طراحی تبلیغات بر روی اتوبوسها ، صندلی های ایستگاه اتوبوس و ماشینهای توزیع کالا صرف می شود بسیار کمتر از بنرها و بیلبوردهایی است که بر سر چهار راه ها یا پلهای هوایی که در گذرگاه های اصلی هستند. به همین دلیل بسیاری از شرکتهای کوچک نیز می توانند از این روش برای تبلیغات استفاده کنند و در عین حال تبلیغ کالا یا خدمات خود را در معرض دید تعداد زیادی از افراد قرار دهند.

۲) تأثیر گذاری بالا

روش تبلیغات محیطی از جمله روشهای مؤثر تبلیغاتی است. چرا که افراد زیادی روزانه آن را مشاهده می کنند و از جذابیت ظاهری نیز برخوردار است.

۳)کم بودن فاصله تبلیغ با مخاطبان

افراد می توانند از نزدیک تبلیغات را ببیند و فاصله فیزیکی کمی بین افراد و تبلیغات است.

همین مزایا موجب شده است برند ها و شرکتهای زیادی از آن برای تبلیغات استفاده کنند. در طراحی این دسته از تبلیغات باید از ویژگیهای تصویری جالبی مانند تصاویر فانتزی بیشتر استفاده شود تا توجه افراد را جلب کند. از طرفی بخش وسیعی از وسایل نقلیه را به یک تبلیغ اختصاص دهند تا بتوانند جذابیت آن را بالا ببرند.

این موارد حتی در مورد طراحی لوگو و آرم و طراحی کاتالوگ و طراحی بسته بندی هم نافض می باشد.

مطالب مرتبط