آیا از اثرگذاری لحن صدایتان در تبلیغات باخبرید؟ (بخش اول)

این روزها بازاریابی و فروش با استفاده از تماسهای تلفنی ، بسیار رواج پیدا کرده است.

هر چند این روش به وفور مورد استفاده قرار می گیرد ولی تا چه حد می تواند تأثیر گذار باشد ؟ اگر در تبلیغ و فروشهای تلفنی به اصول و فوت و فن آن آگاهی نداشته باشیم نمی توانیم آن را به درستی انجام دهیم. یکی از مواردی که تا حد زیادی می تواند بر اثرگذاری تبلیغهای تلفنی تأثیر بگذارد ، لحن و تن صدایی است که شما در مکالمات تلفنی دارید. در ادامه به مواردی که در تبلیغ های تلفنی باید رعایت کنید اشاره می کنیم. همه این موارد در کنار طراحی بسته بندی می تواند موجب موفقیت یک برند شود.

یک) لحن صدا

سعی کنید از لحن و تن صدایی که حاکی از اطمینان می باشد و بسیار دلنشین است استفاده کنید. همچنین اگر مدیر بازاریابی یک بخشی هستید و قرار است تعدادی از کارکنان خود را برای تبلیغات تلفنی انتخاب نمایید سعی کنید افرادی که تن صدای گرمی دارند انتخاب کنید.

دو) القای مهربانی و دلسوزی

از آنجایی که در تبلیغات باید مشتریان به این نتیجه برسند که شما دلسوز آنها هستید و تمایل دارید مشکل آنها را برطرف کنید ، باید تلاش کنید از لحن و واژه هایی استفاده کنید که کاملاً این هدف شما را به آنها منتقل کند.

سه) در نظر گرفتن روحیه مشتریان

سعی کنید همان موقع که صحبت با مشتری را آغاز می کنید با روحیه او آشنا شوید تا بتوانید ادامه مکالمه خودتان را بهتر مدیریت کنید. اگر این مسئله را در نظر نگیرید نمی توانید یک مکالمه موفق با مشتری داشته باشید. همچنین لحنی که باید با آن با مشتری خود صحبت کنید را نمی توانید به درستی تشخیص دهید. زیرا برخی از مشتریان ترجیح می دهند فردی که محصول یا برندی را به آنها معرفی می کند لحن جدی تری داشته باشد.

چهار) صحبتهای کوتاه

تا جایی که امکان دارد از واژه هایی استفاده کنید که صحبت شما را به کوتاه ترین زمان ممکن برساند. هر چند لازم است شما اطلاعات کافی در اختیار مشتریان قرار دهید ؛ ولی مکالمه طولانی نیز به همان اندازه اثرگذاری کلام شما را کاهش می دهد. بنابراین ، قبل از تماس با مشتریان بالقوه خود سعی کنید بهترین واژه ها و جمله ها را طراحی کنید و در قالب آن با مشتریان صحبت کنید. منتها نکته مهم این است که روحیه و اخلاق مشتری را در نحوه بیان این جملات در نظر بگیرید.

پنج) هم صدا شدن با مشتری

تلاش کنید با همان لحنی که مشتری با شما در حال صحبت کردن است با او صحبت کنید. استفاده از همان لحن مشابه ، این پیام را به مشتریان القاء می کند که شما با او همدل و مشابه هستید. اگر مشتری شما لحنی جدی دارد با او به صورت جدی صحبت کنید و اگر لحن او دوستانه و صمیمی است شما نیز سعی کنید همان لحن را در برخورد با او حفظ کنید.

شش) صریح و واضح صحبت کنید

سعی کنید از لحن و واژه های صریح و شفاف استفاده کنید. گاهی ممکن است از کلمات یا جملاتی استفاده کنید که مشتری قادر به درک آنها نباشد ؛ یا گاهی ممکن است لحن شما به گونه ای باشد که مشتری شما آن را به صورت واضح و شفاف نتواند بشنود. بنابراین ، سعی کنید از پیام و لحنی واضح و شفاف برای رساندن پیامهای تبلیغاتی خود استفاده کنید.

هفت) واژه های مثبت

هیچ فردی دوست ندارد به سخنان کسی که از واژه های منفی استفاده می کند گوش دهد. شما نیز سعی کنید تا جایی که امکان دارد از واژه ها و لحنی که تلقین کننده احساسات مثبت است استفاده کنید.

هشت) شما نماینده شرکت هستید

این مسئله را مد نظر داشته باشید که شما به عنوان نماینده شرکت یا برند خود با مشتریان تماس می گیرید بنابراین سعی کنید به عنوان نماینده شرکتتان یک گفتگوی مؤدبانه و دوستانه با مشتریان شکل دهید.

مطالب مرتبط