ابعاد مهم یک طرح گرافیکی

طرح های گرافیکی که برای هدفهای مختلف طراحی می شوند، حاصل یک فرآیند هستند. این فرآیند شامل ترکیب عناصر مختلفی از جمله: رنگ ، عکس ، تصویر ، نوشته و زمینه لازم است.

طرح های گرافیکی سعی دارند تا یک ارتباط دیداری و بصری با مخاطبان خود برقرار کنند. افرادی که به طراحی گرافیکی مشغول هستند از راههای گوناگونی برای درهم آمیزی نوشته ها ، سمبل ها ، عکسها و تصاویر برای ایجاد یک نمایش تصویری برای اینکه بتوانند ذهنیت خود را به تصویر بکشند استفاده می کنند. در کل می توان گفت ، یک طرح گرافیکی شامل :

یک) تایپ

تایپ ، شامل هر نوشته ای است که در یک طرح گرافیکی مورد استفاده قرار می گیرد. زمانی که یک بروشور ، پوستر ، بنر یا هر چیزی دیگری طراحی می کنیم ، بخشی از آن مختص نوشته هاست و بخش تایپ به این قسمتها اشاره دارد.

دو) تصاویر

تصاویر از جمله بخشهای جذاب هر طرح گرافیکی است. هر آن چیزی که مربوط به موضوع است و به شکل بصری و تصویری قصد نمایش آن را داریم به عنوان بخش تصاویر نام برده می شود.

سه) صفحه آرایی

هر چیزی که شما طراحی کرده باشید نیاز به صفحه آرایی دارد. از آنجا که در طراحی های گرافیکی ، نوشته و تصاویر باید در جای مناسب قرار بگیرند تا زیبایی های بصری لازم را داشته باشند . بنابراین ، لازم است تا صفحه آرایی انجام شود. این صفحه آرایی ها هم می توانند بر جذابیت بصری طرح بیافزایند و هم تأثیر گذاری و قدرت انتقال مفاهیم را افزایش دهند.

طرحهای گرافیکی ، مورد استفاده فراوانی دارند. از جمله آنها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

۱) لوگو و برندها

۲) انتشارات

انتشارات :شامل مجله ها و روزنامه ها و همچنین کتابها است. همه مواردی که ذکر شد ، زمانی که برای طراحی آنها اقدام می شود حتماً از طرحهای گرافیکی در آنها استفاده خواهد شد.

۳) بنرها

۴) پوستر

۵) سایتهای اینترنتی

سایتهای اینترنتی نیز که امروزه بسیار پر رونق هستند و بسیاری از افراد ، سازمانها ، شرکتها ، نهادها ، دانشگاه ها و مؤسسات ، سایتهایی را برای فعالیت های خود طراحی کرده اند و از آن برای معرفی خود و فعالیتهایشان استفاده می کنند. بنابراین ، لازم است دقت کافی در انتخاب طرحهای گرافیکی و مناسب با محتوای سایتها (جهت تبلیغات اینترنتی ) را انتخاب کنند.

شش) بسته بندیهای محصول و کالا

بسته بندی محصولات ، یکی از عناصر مهم در تولید و بازاریابی است. اگر شما درباره محصول یا برند خاصی هیچ اطلاعاتی نداشته باشید و یا به طور اتفاقی با آن آشنا شوید ، اولین چیزی که توجه شما را به خود جلب می کند نحوه طراحی و بسته بندی آن محصول است. بنابراین استفاده از طرحهای گرافیکی در بسته بندی ها هم برای معرفی کالا و هم ایجاد جذابیت برای مشتریان نقش بسیار مهمی دارد.

بنابراین ، برای اینکه بتوانیم یک ارتباط بصری مناسب با مخاطبان ایجاد کنیم و هم منظور و هدفی که در نظر داریم به آنها منتقل کنیم ، لازم است که از طرحهای گرافیکی برای انتقال سریع تر ، بهتر و جذاب تر استفاده کنیم.


موضوعات مرتبط :

در طراحی گرافیکی کاتالوگ تبلیغاتی سادگی را حفظ کنید

در طراحی گرافیکی به دنبال یافتن واقعیت های جالب و نکته های ریز باشید.

اساسی ترین طراحی های گرافیکی برای هر شرکت بازرگانی تولیدی کدامند ؟

آشنایی با یکی از طراحی های تبلیغاتی جدید

مطالب مرتبط