استفاده از هشتگهای اینستاگرام در تبلیغات

اینستاگرام با توجه به ظرفیتهایی که دارد امروزه به محل و ابزار مناسبی برای هدفهای تبلیغاتی تبدیل شده است.

میزان بالای مخاطبان و جذابیتهای بصری که در اینستاگرام وجود دارد او را تبدیل به یک ابزار مناسب کرده است. اما هدفهای تبلیغاتی در اینستاگرام باید با شناخت کامل از این فضا صورت بگیرد. باید ابزارهایی که می توانند میزان بازدیدکنندگان از صفحه ما را افزایش دهند به خوبی بشناسیم و از آنها برای این هدف استفاده کنیم. یکی از این ابزارها استفاده از هشتگ هاست. هر گاه بخواهیم میزان بازدید از یک مطلب افزایش پیدا کند از هشتگ در کنار آن با کلید واژه های مرتبطی که ممکن است میزان سرچ را بالا ببرد استفاده می کنیم.

هشتگ ها ترکیبی از حروف و عددها و ایموجی هایی هستند که مطالب شما را در دسته های متعدد قرار می دهند. این دسته بندی ، شانس یافتن مطلب شما در اینستاگرام را افزایش می دهد. هر مخاطبی که روی این هشتگ ها کلیک کند می تواند مطالب مربوط به آن را مشاهده کند. میزان کلیک بر روی هشتگ ها به عوامل زیر بستگی دارد:

یک) جذابیت پست

میزان جذابیت پست شما برای مخاطبان به هر اندازه بیشتر باشد میزان کلیک بر روی آن را افزایش می دهد. سعی کنید با توجه به اینکه مخاطبان شما از چه طیفی هستند ، پستهای متناسب برای آنها قرار دهید تا میزان کلیک بر روی آن را افزایش دهید.

دو) محبوبیت پست

هر چه قدر پست شما لایک و کامنت بیشتری دریافت کرده باشد میزان بازدید از آن را افزایش می دهد. زیرا به میزانی که لایک و کامنت دریافت کرده در صفحات دیگران نیز به نمایش در می آید و همچنین آمار این محبوبیت و عددهایی که برای کامنت و لایک درج شده افراد را کنجکاو می کند تا پست شما را مشاهده کنند.

سه) زمان اشتراک

همیشه به ساعتی که پستتان را به اشتراک می گذارید دقت داشته باشید. در برخی از ساعات روز به ویژه بعد از ظهر تا شب ها مردم زمان فراغت بیشتری دارند بنابراین در این صفحات به جستجو می پردازند. همچنین باید در نظر بگیرید که پست شما در ساعاتهای ابتدایی که به اشتراک گذاشته شده است بیشترین لایک و کامنت و بازدید را دارد پس سعی کنید به این زمانها آگاهی داشته باشید و در این زمانها ، پست خود را به اشتراک بگذارید.

چهار) نوع مخاطبان

اگر مخاطبان شما جزء افراد محبوب یا شناخته شده باشند قطعاً هشتگ های شما بیشترین بازدید را خواهند داشت. پس اگر در میان مخاطبان شما چنین افرادی حضور دارند می توانید به عنوان یکی از کلید واژه های هشتگ ها نام آنها را انتخاب کنید تا میزان کلیک خود را افزایش دهید.

پنج) امکان فالو کردن هشتگ ها

باید بدانید که هشتگ ها امکان فالو شدن را دارند. پس بهتر است هشتگ های خود را به گونه ای طراحی کنید که امکان فالو کردن برای آنها وجود داشته باشد.

شش) پرهیز از هشتگ های تکراری

سعی کنید هشتگ های شما نوآورانه و جدید باشند. زیرا هشتگ های تکراری هیچ جذابیتی برای افراد ندارند و در ثانی این فکر را در ذهن مخاطبان شما تداعی می کنند که این مطلب جدیدی نیست و مشابه دیگران است در حالی که ممکن است اتفاقاً مطلب شما کاملاً جدید و متفاوت باشد. پس در تعیین نام هشتگ ها بسیار دقت کنید.

هفت) پروفایل مناسب انتخاب کنید

سعی کنید یک حساب کاربری تجاری برای خود ایجاد کنید. مزیت این کار این است که در این نوع از پروفایل ها شما می توانید تعداد بازدیدهایی که از هشتگ شما شده است را به خوبی مشاهده کنید. بنابراین ، برای دریافت بازخورد و اینکه چه تعدادی از افراد از هشتگ شما بازدید کرده اند حتماً باید یک پروفایل تجاری یا بیزینسی ایجاد کنید. این کار به شما کمک می کند تا روند تولید محتوا و هشتگ های خود را در  اینستاگرام به خوبی مدیریت کنید.

جهت بررسی تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

جهت مشاهده طراحی بسته بندی به این صفحه مراجعه نمایید. همچنین طراحی کاتالوگ و طراحی لیبل ها نیز در کانون طراحان برتر انجام می شود.

مطالب مرتبط