اصول طراحی کاتالوگ برای صنعت مد و لباس

صنعت مد را می توان از جمله صنایع پر طرفدار و پر مخاطب نام برد. در سطح دنیا ، نامهای تجاری و شرکتهای بسیاری هستند که رقابتهای تنگاتنگی با یکدیگر دارند.

همگی این برندها و شرکتها به خوبی می دانند تبلیغات یکی از بهترین راهها برای جلب مخاطب و به دست آوردن سهم در بازار صنعت مد است. به همین دلیل طراحی کاتالوگ و بروشور در عرصه مد و لباس بسیار اهمیت دارد. به همین نسبت نیز طراحی کردن کاتالوگ برای صنعت مد بسیار چالش برانگیز است. زیرا اولین راهی که در صنعت مد برای جذب مشتریان وجود دارد طراحی کردن کاتالوگ است.

موفقیت شما در این زمینه وابسته به این است که تا چه اندازه یک کاتالوگ و لوگو زیبا و در عین حال کاربردی می توانید طراحی کنید. اگر بتوانید کاتالوگی متناسب ، همراه با طراحی قوی و اثر گذار طراحی کنید نه تنها می توانید مشتریان و مخاطبان بیشتری جذب کنید ، بلکه می توانید یک هویت تجاری در صنعت مد برای خود بسازید. علاوه بر این می توانید یک ویژگی برجسته ای که مخصوص به خودتان است به مخاطبان و رقیبانتان نشان دهید. یکی از راههایی که شما می توانید در صنعت مد ، دیگران را نسبت به فعالیتها و طرحهای خود مطلع کنید طراحی کردن کاتالوگ است.

به دلیل اهمیتی که در طراحی کاتالوگهای صنعت مد وجود دارد ، باید موارد مهمی را در طراحی آن مد نظر قرار دهید. در این مقاله به چند مورد اصلی و مهم در طراحی کاتالوگهای عرصه مد و لباس می پردازیم.

یک) داشتن زیبایی ظاهری در طراحی

زیبایی ظاهری کاتالوگی که برای مد و لباس طراحی می کنید بسیار مهم است. حتماً از تصاویر رنگی و صفحاتی با کاغذهای روغنی استفاده کنید. جلدهای جذاب و نوشته های ترغیب کننده و در عین حال مطالبی که معرف شماست را بر روی آن طراحی کنید.

دو) نوشته های کاتالوگ

جدای از تصاویری که باید در تهیه آنها  دقت کنید مطالب و جملاتی است که در این کاتالوگ ثبت می کنید. سعی کنید جملات و مطالب شما مربوط به حوزه مد و لباس باشد ، معرف و نشان دهنده خصوصیات محصول شما باشد و در عین حال نه کم و ناقص نوشته باشید و نه زیاده روی کرده باشید.

سه) ایده پردازی کنید

علاوه بر اینکه کاتالوگ شما باید تمامی قوانین و قرارداده هایی که برای برندها تعریف شده است را باید دارا باشد بلکه باید ایده ها و تفکرات جدیدی نیز برای خودتان داشته باشید تا کاتالوگهای تأثیر گذار و جذابی را طراحی کنید.

چهار) کاتالوگ شما باید لوکس باشد

کاتالوگهای لباس و مد از جمله کاتالوگهایی هستند که باید سعی کنید لوکس طراحی کنید. در عین حال باید ظرافتها و زیبایی هایی که باید یک کاتالوگ و بروشور مد و لباس داشته باشد را نیز دارا باشد. چنین طراحی به شما کمک می کند که برند شما دارای اصالت و صاحب سبک به نظر آید و در عین حال ویژگیها و خصوصیات شما را به صورت بلد شده و پر رنگ تری به تصویر بکشد.

پنج) عکس لباسها و طرحها

از لباسها و طرحی هایی که دارید عکسهایی با کیفیت بالا تهیه کنید. هر بخشی از کاتالوگ را متناسب یک نوعی از طرح لباس اختصاص دهید.

مواردی که در بالا ذکر شد از جمله مهمترین نکات در طراحی کاتالوگ لباس و مد است. با این حال مواردی دیگری هم وجود دارد که شما با توجه به نوع فعالیت و سلیقه خودتان می توانید طراحی های ویژه ای داشته باشید تا وجه تمایز چشمگیری با رقیبهای خود ایجاد کنید.


موضوعات مرتبط :

همه چیز در مورد طراحی و چاپ کاتالوگ

بهترین راههای طراحی مطالب کاتالوگ

مراحل طراحی کاتالوگ

چند نکته طلایی در طراحی کاتالوگ و بروشور

چاپ کاتالوگ به روش تک چاپ

روش های چاپ های کهن ( کاتالوگ ، بسته بندی و …)

مطالب مرتبط