الزامات یک طراحی لوگو حرفه ای

قالب یا ساختار یک لوگو قادر است اصلی‌ترین مولفه در طراحی لوگو و برگه‌های نشریه باشد.

قالب نمودی هر کدام از سر نامه‌ها ، فاکتورها و بروشورها و .. در جوار ابعادو فرم و وحدت با سایر مولفه‌های مانند مدل ، جنس و رنگ قادر است آرمان و اندیشه طراح را بیان کند و بیانگر مفهوم مطلب و سوژه مورد نظر باشد. اگر چه گوناگونی قالب و ابعاد نامعمول در سری‌های سازمانی ، رایج و معمول نمی‌باشد و وضعیت گوناگون و به وجود آوردن مدل‌های بنیادی و الگویی زیاد مقدور نمی‌باشد ولی به کار گرفتن جنس و رنگ و قطعه و اندازه مناسب سبب می‌شود به برآیند درخور و خوشایندی برسید.

امروزه در عصری که زمان می‌گذرانیم طراحی ساده ، فشرده و مختصر و شیکل و جذاب مهم‌ترین سطوح در فضای رقابتی می‌باشند. یک قطعه و شیار مناسب قادر است یک طرح را به نهایت شکیل بودن ارتقا دهد و عامل جذب توجه و دید بینندگان گردد.ترکیبی مشابه قالب طرح ، به شکلی جدا برخوردار از ترجمه و شرح و عرضه دهنده شکلی از ماهیت خاص می‌باشد.

عناصر پیروزی و معروفیت یک لوگو و آرم ، یک لوگو و آرم فوراً بر بینندگان نفوذ و بر آنان اثرگذاری دارد و توجه و نظر بیننده و مخاطب را به سمت خود جذب می‌نماید. لوگو و آرم بایستی بدون زبان و بیانی بی‌درنگ واضح و قابل شناسایی باشد و برخوردار از هویت و هماهنگی در طرح خود باشد که آن را از سایر لوگوها و آرم‌ها برجسته و ممتاز کند. لوگوی پسندیده و مطلوب بایستی آنگونه چشمگیر و با اعتبار و موثق باشد که تا زمان دراز مدتی همان طور ارزش و شهرت خود را نگه داشته و کاربردی و موثر واقع شود.

به منظور طراحی هر مدل لوگوی خاص روش‌های فراوانی عرضه شده است ولی رکن اساسی یک لوگوی مطلوب و پسندیده ، سادگی و اختصار آن می‌باشد. از این رو همان گونه بررسی شد یک لوگوی خوب با وجود سادگی برخوردار از مشخصه‌های فراوانی است که بعضی عقیده دارند لوگو یکی از دشوارترین و پیچیده‌ترین مبحث و سوژه در طراحی هنرهای ترسیمی است.

لوگو تعریفگر ماهیت و اعتبار یک تیم کاری ، افراد و حرفه یا هر نوع کسب و کاری است. در جوار لوگو غالباً عنوان حقیقی شرکت و یا سازمان ثبت شده است که نشان‌ دهنده‌ی آن است. شکل حرف‌های الفبایی و چگونگی جای گرفتن آنان در جوار هم از حالت‌های پر اهمیت در طراحی لوگو قلمداد می‌شود.

 یک لوگوی مطلوب و تنطیم شده لوگویی می‌باشد که افزون بر ابعاد ، زیبایی و جذابیت و منتقل ساختن مضمون و محتوا در زمان کوچک سازی و جای گرفتن در سربرگ اداری ، پاکت‌ها و … از جذابیت و واضح بودن آن چیزی کم نشود. در واقع یک لوگو دست نوشت و اثر انگشت و نشان و برچسب سازمان و شرکت‌ها و یا افراد و کسب و کارهای تجاری می‌باشد.

در اغلب برگه‌های سازمانی در نظر نخست و بلافاصله نخستین موردی که توجه و نگاه بینندگان را به سمت خود جلب می‌کند ، لوگوی مورد نظر سازمان و شرکت می‌باشد که برای بیننده قابل تشخیص باشد. از این رو در طراحی لوگو واضح بودن و قابل خواندن ملازم با متمایز بودن با دیگر مدل‌های لوگو یک مساله اساسی می‌‌‌‌‌‌‌باشد.

لوگو بایستی ملموس ، محسوس ، نافذ و موثر در ذهنیت و دید مخاطبان ماندگار باشد. لوگو از دارایی و قدرت یک سازمان و یا کمپانی به شمار می‌رود ، چرا که با توسعه و رشد یک سازمان و کمپانی همواره لوگوی آنان پایدار و مستمر باقی خواهد ماند.

لوگویی که تعریفگر آرم شرکت به خصوص یا محدوده کسب و کار و سوژه‌های مورد هدف به خصوصی است قادر است کمی دارای پیچیدگی باشد و یا به سختی قابل شناسایی باشد اگر چه واضح بودن و ساده سازی از رکن‌های اساسی طراحی لوگو می‌باشد.

لوگو وسیله‌ی مهم و نفیسی برای شناسایی و معارفه بی‌درنگ و فوری یک سازمان و یا کمپانی و یا اشخاص قلمداد می‌شود. به طور کلی یک لوگوی استاندارد و حرفه‌ای از یک جنبه بایستی پیغام خود را به راحتی منتقل سازد و از طرفی گرایش و تمایل بیننده را به سازمان و مجموعه مورد نظر تحریک و متجلی سازد. با این که امکان دارد کارکرد و محصول مورد توجه سازمان و یا کمپانی را هم ابراز نسازد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی لوگو به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط