انتخاب فونت یا تایپو گرافی در طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی

 انتخاب فونت و یا  تایپو گرافی در این بخش را می توان شرحی از انتخاب نوع نوشتن حروف و طرز به کار گیری آن ها برای بهترین پیام رسانی در طراحی  بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی دانست. درک این موضوع که انتخاب فونت یا تایپو گرافی در طراحی کاتالوگ و بروشور محصولات مصرفی موفق و فروشنده تا چه حد برای طراحان گرافیکی نقش کلیدی دارد و خوانایی و تناسب حروف انتخاب شده می تواند باعث شکست یا موفقیت برقراری ارتباط پیام باشد ، اهمیت بسیاری دارد. از سال های ۱۹۸۰ که رایانه های شخصی به بازار آمدند ، ذات کار طراحی  بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی با حروف کاملا دستخوش تغییر شده است ، به خصوص که گرافیک های رابط با کاربران ، با شکل هایی که دارند ، جای نوشته را گرفته اند و معنی تصویری دارند (مانند علامت های تصویری ابر ، خورشید ، خانه و حالت های چهره و … )

انتخاب فونت یا تایپو گرافی - طراحی بروشور لوازم آرایشی و بهداشتی


در گذشته خط نگاران (حروف لاتین) سال ها آموزش می دیدند و با قوانین بسیار خشک و کنترل شده کار می کردند یا اینکه محدودیت هایی در فرصت تجربه کردن شکل های گوناگون حروف داشتند . ریشه بسیاری از قوانین انتخاب فونت یا تایپو گرافی به زمان هایی بر می گردد که قالب های انعطاف پذیر فلزی وجود داشتند و در حالی که درک اصول انتخاب فونت یا تایپو گرافی اهمیت بسیاری دارد، اغلب طراحان گرافیکی آماده ریسک کردن و چالش با پیش داوری ها هستند و در کارهای اجرایی بسیاری با حروف سادگی بازی می کنند تا پیام مطلوب را به مخاطب برسانند.

انتخاب نوع حروف در انتخاب فونت یا تایپو گرافی در طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی

امروز همراه با افزایش استفاده از انواع حروف ، برای طراح گرافیکی تصمیم گیری سریع درباره سبک انتخاب فونت یا تایپو گرافی مناسب با طراحی انجام شده برای کاتالوگ و بروشور محصولات مصرفی از اهمیت حیاتی برخوردار است .

اولین تاثیر نامطلوبی که انتخاب فونت یا تایپو گرافی نامناسب دارد ، به آسانی قابل تغییر نیست ؛ حال طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی هر چقدر هم خوب باشد . انتخاب فونت و یا تایپوگرافی باید منعکس کننده طبیعت نشان تجاری و یا همان لوگو یا محصول و یا خدمات باشد و انتخابی که لحن هم فکری با بیننده را داشته باشد در برقراری ارتباط با پیام ، موثر است . اگر نوع لحن به کار رفته نادرست باشد بیش از همه معنا و انسجام عنوان است که از دست می رود.

در بسیاری از فضاهای هر طرح کاتالوگ و یا بروشور ، ساده بودن حروف مهم است. بیشتر طراحان گرافیکی  اغلب با انواع محدودی از حروف که می پسندند و در گذشته کاربرد خوبی داشته است ، کار می کنند . به هر حال ، انواع حروف در زمینه انتخاب فونت یا تایپو گرافی بر اساس نظم خاصی طراحی و دیده می شوند؛ بنابراین دانستن آخرین تحولات و سبک های به وجود آمده ، سودمند است. اگر کاتالوگ و یا بروشوری حاوی عنوان ، حجم نوشته و سطر نوشته است ، توصیه می شود از انتخاب چند نوع حروف در آن صرف نظر شود ؛ زیرا سر در گمی بصری ایجاد می کند . روش دیگری که می تواند جایگزین استفاده از چند نوع حروف باشد ، اندازه ها و ضخامت های متنوع در حروف است .

البته به طور کلی انتخاب فونت یا تایپو گرافی باید متناسب با رابط یا رسانه ای باشند که برای نمایش برنامه تبلیغاتی برنامه ریزی شده است . مثلا حروفی که مناسب بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی است برای یک برنامه تبلیغاتی تلویزیونی یا آنلاین کلا ناجور است و یا حروف لبه دار ( سریف که با گل و بته و خط های اضافی تزئین شده اند ) هر چند که عالی هم باشند ، به درد تبلیغی نمی خورد که از صفحه نمایش دیده می شود ، و این نوع حروف با طرح جانبی و اضافی خود ، همیشه تصویری غیر واضح دارند. دشواری خواندن اسامی تیتراژ پایانی فیلم را بر پرده نمایشی که بزرگ است در نظر بگیرید . استفاده از اندازه کوچک ، لبه های ظریف حروف هم به این شکل در هنگام چاپ ، حتی اگر زمینه ساده و بدون رنگ باشد ، ریسک است . اگر برنامه تبلیغاتی هم شامل چاپ و هم پخش از صفحه رسانه باشد ، پس برای اجرای موفقیت آمیز ، انتخاب حروف تبلیغ باید از نوعی باشد که به خوبی بتواند در قالب هر دو وسلیه جای بگیرد

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بشتر از فرآنید طراحی بروشور و کاتالوگ به صفحات طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ و طراحی بروشور  مراجعه نمایید.

انتخاب فونت یا تایپو گرافی - طراحی کاتالوگ لوازم آرایشی و بهداشتی

مطالب مرتبط:

طراحی جلد کاتالوگ

تعرفه چاپ کاتالوگ

آموزش طراحی کاتالوگ

طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

طراحی پوستر

طراحی بسته بندی

 

مطالب مرتبط