با عبارات موثر تبلیغاتی، آلارم مغز مشتریان را به صدا در آورید

آیا تا کنون با این سوال مواجه شده اید که چرا ترغیب می شوید بعضی از محصولات را خریداری کنید ولی چنین حسی را نسبت به سایر محصولات و کالاها پیدا نمی کنید؟

آیا با شرایطی مواجه شده اید که حتی بدون فکر و تلف کردن وقت ، اقدام به خرید کالایی کنید؟ یا اینکه به صورت ناخواسته و غیر ارادی به سمت یک فروشگاه یا قفسه خاصی در یک فروشگاه بروید؟ جواب این سوالات دقیقاً در جملات و عبارتهایی است که این محصولات برای تبلیغ کردن محصول خود انتخاب می کنند.

عبارات و جملاتی را در این تبلیغات استفاده می کنند که به راحتی مغز مخاطبان را آماده خرید می کند. بهتر است در طراحی متن تبلیغاتی خود از عبارات و جملات کلیدی و تأثیر گذاری استفاده کنید تا شما نیز چنین نتایجی را به دست آورید. عبارتها و جملات بسیار زیادی برای ترغیب مغز مشتریان وجود دارد ولی برخی از این جملات و عبارات که اثرات فوق العاده ای داشته اند را در ادامه این مقاله ذکر می کنیم.

یک) در نظر گرفتن هدایا

اگر در طراحی تبلیغات خود و کلماتی که برای اثر گذاری بیشتر انتخاب می کنید از عبارت هدیه یا رایگان استفاده کنید ، چندین برابر روی انتخاب مشتریان اثر خواهد گذاشت. همیشه ، مشتریان به دنبال هدیه یا یک محصول رایگان هستند. مهم نیست این محصول چقدر کوچک است ، همین که به صورت رایگان در اختیار آنها قرار می گیرد ، مهمترین محرک برای اقدام به خرید کردن یا سر زدن به فروشگاه شماست. سعی کنید در بنرها ، پوسترها یا برگه های A4 که اقدام به تهیه متن تبلیغاتی می کنید ، در صورتی که قصد دادن هدیه یا محصول رایگانی را دارید در سراسر این بنرها و برگه ها به رایگان بودن آن اشاره کنید تا مخاطبان به خوبی متوجه مطلب شما شوند یا اینکه چند لحظه ای را برای خواندن آن مکث کنند. فراموش نکنید که اگر طراحی کاتالوگ کرده اید، این یک هدیه نیست.

دو) استفاده از کلمه “فقط”

کلمه “فقط” یک بار معنایی خاصی به دنبال دارد. وقتی از این کلمه استفاده می کنید ناخودآگاه ، توجه بسیاری از افراد را به مطلبی که قرار است بگویید جلب می کنید. علاوه بر این ، کلمه فقط یک هشدار یا نوید هم به دنبال دارد. مثلاً زمانی که اعلام می کنید فروش استثنایی شما فقط تا فلان تاریخ است یک زنگ هشدار برای کسانی که قصد دارند چنین محصولی را خریداری کنند به صدا در می آید ، از طرفی ، یک نوید که شما به آنها می دهد که می توانند کالای مورد نظر خود را با شرایط استثنایی بخرند ؛ یا زمانی که در متن تبلیغاتی خود می نویسید ” فقط برای زنان خانه دار” ، ” فقط برای خانواده های صاحب فرزند” ، “فقط برای کارمندان” و جملاتی از این دست یک انحصار به گروه مورد نظر می دهید که آنها بیشتر تمایل و ترغیب به خرید پیدا می کنند، سعی می کنند در اولین فرصت برای خرید به فروشگاه شما سر بزنند.

سه) با کوتاه ترین راه به هدف خود برسید

انسانها ذاتاً دوست دارند یک شبه به همه چیز برسند. کوتاه ترین راه همیشه بیشترین مشتریان و طرفداران را دارد. پس شما نیز در طراحی متن تبلیغاتی خودتان از این تمایل ذاتی افراد استفاده کنید. می توانید برای محصول یا خدماتی که ارائه می دهید یک راه ساده و کوتاه برای تأمین این خدمات فراهم کنید و از این واژه برای تبلیغات خود استفاده کنید. استفاده از این کلمه به قدری برای مخاطبان جذاب است که ترجیح می دهند هر طور که شده از این خدمات شما استفاده کنند یا حداقل برای آگاهی از شرایط آن با شما تماس حاصل کنند. این کلمات در زمان طراحی و چاپ کاتالوگ هم موثر هستند.

چهار) ضمانت

کلمه ضمانت کردن ، همیشه یک اطمینان در ذهن مخاطبان و مشتریان تداعی می کند. هر زمان که از کلمه تضمین در متن تبلیغاتی خود استفاده می کنید ، مطمئن باشید که افراد زیادی برای دریافت اطلاعات یا خریداری از محصولات و خدمات شما تماس خواهند گرفت. درج این موضوع در کاتالوگ و بروشور الزامی است.

هر ۴ موردی که در بالا اشاره شد در صورتی که بتوانید در محلهای مناسبی از متن تبلیغاتی خود درج کنید می توانید نتایج آن را ببینید.

مطالب مرتبط