برچسب های تبلیغاتی (بخش دوم)

همانطور که گفته شد ، برچسبهای تبلیغاتی یکی از روشهای پرطرفدار در تبلیغات است.

بسیاری از صاحبان مشاغل یا برندها در اندازه های مختلف تمایل دارند از این روش استفاده کنند. اما علت تمایل افراد در استفاده از برچسبها در تبلیغات چیست ؟ اگر مزیتهای استفاده از آپشن تبلیغاتی را بدانیم قطعاً کمک زیادی در استفاده کردن از این روش خواهد داشت. به همین منظور در ادامه به مزیتهای استفاده از برچسبهای تبلیغاتی خواهیم پرداخت.

یک) تکثیر در تعداد بالا  

یکی از بزرگترین مزیتهایی است که برچسبهای تبلیغاتی دارند امکان تکثیر آنها  در تعداد بالاست. تبلیغاتهایی که به شکل بنر یا پوستر هستند نمی توان در تعداد بالا تکثیر و نصب کرد؛ چرا که تکثیر در تعداد بالا از آنها ، ارزش تبلیغاتیشان را کاهش می دهد و جذابیتی که یک بنر یا پوستر باید داشته باشند را از دست خواهد داد ؛ اما برچسبهای تبلیغاتی را می توان در تعداد بسیار بالا چاپ کرد و برعکس بنر و پوستر ، تعداد بالای آنها بیشتر موجب توجه مخاطبان خواهد شد.

دو) امکان نصب فراگیر

یکی دیگر از مزیتهایی که برچسبها دارند ، امکان نصب راحت و فراگیر آنهاست. شما می توانید این برچسبها را در هر مکانی از محدوده شهرها یا حتی خارج از آن استفاده کنید. در حالی که بنرها یا پوسترها غالباً در محلهای گذرگاه عمومی اصلی یا تقاطع ها است.

به عنوان مثال ، نمی توانیم از یک بنر در یک خیابان باریک یا حتی کوچه استفاده کنیم. در حالی که برچسبها را می توانیم به راحتی در خیابهای فرعی ، خیابهای اصلی ، راهروهای مترو یا خطوط اتوبوس و تاکسی ، کوچه ها و غیره بچسبانیم. به دلیل این تنوع استفاده مکانی از بچسبها ، این نوع تبلیغ بسیار تبلیغ ارزشمندی در میان صاحبان مشاغل است.

سه) کم هزینه بودن

طراحی بنرها و پوسترها یا سایر تبلیغات مانند تبلیغ های صوتی یا تصویری معمولاً تبلیغ های پر هزینه ای هستند. بسیاری از مشاغل به ویژه مشاغل کوچک به هیچ عنوان نمی توانند از آن استفاده کنند. اما برچسبها جزء تبلیغ های کم هزینه هستند. علت آن هم این است که می توانید در اندازه های کوچک آن را طراحی کنید.

همچنین برای طراحی آن چندان نیاز به تخصص یا سپردن طراحی به افراد متخصص در آن حوزه نیست. با کمی جستجو در اینترنت و کمی آشنایی با نرم افزارهای ساده به راحتی می توانید یک برچسب بسیار جذاب طراحی کنید. همچنین هزینه های چاپ آن نیز چندان بالا نیست. از طرفی چون اندازه های آن کوچک هستند می توانید در تعداد زیاد چاپ کنید. بنابراین ، از هر جهت که به این تبلیغ نگاه می کنیم یک تبلیغ سودآور و کم هزینه است.

چهار) جلب توجه افراد

برچسبها تا حد زیادی می توانند توجه افراد را به خود جلب کنند. یکی از دلایل این مسئله این است که اولاً این برچسبها در تعداد زیاد چاپ می شود و زمانی که افراد به لحاظ روانشناختی با تعداد زیادی از یک محرک رو به رو می شوند نمی توانند ذهن خود را از آن منحرف کنند.

همچنین زمانی که با یک محرک به صورت دفعات مواجه می شویم ناخودآگاه آن محرک برای ما مهم می شود و نسبت به آن کنجکاو می شویم. در حالی که ممکن است یک بنر بزرگی که در یک تقاطع نسبت شده است به دلیل اینکه فقط یک بار مورد مشاهده قرار می گیرد نمی تواند حس کنجکاوی عمیق را ایجاد کند.

پنج) استفاده از مکانهای فرعی

همین که می توانیم از این برچسبها در مکانهایی به جز محل ها و گذرگاه های اصلی استفاده کنیم یعنی تعداد افرادی که تبلیغ ما را مشاهده خواهند کرد بسیار بیشتر است. به عنوان مثال ، یک پوستر که در یک تقاطع نصب شده است فقط افرادی که از آن محل عبور می کنند می توانند آن را ببینند که فقط شامل بخش خاصی از افراد است. اما برچسبها به دلیل تعداد بالای انتشار آنها حتی در محله های فرعی یا کوچه ها موجب افزایش میزان مخاطبان خواهد شد.

این موارد در همه اصول حتی طراحی بسته بندی و طراحی لیبل مهم هستند.


موضوع مرتبط :

برچسب های تبلیغاتی (بخش اول)

مطالب مرتبط