بسته بندی کالا

بسته بندی کالا یا Product packing موضوعی است که در این نوشتار پرداخته می گردد. نویسنده سعی دارد در این مقاله به توضیح چند نکته کلیدی در این خصوص بپردازد.

به بیان ساده تر طراحی بسته بندی کالا را می توان به هفت مرحله بخش بندی نمود :  تعریف ، تحقیق ، ایده پردازی ، نمونه سازی ، انتخاب ، اجرا، آموختن و لازم است بدانید هر یک از این مراحل اندیشه طراحانه می طلبد.

این نوع طراحی بیشتر جهت محافظت از کالا و معرفی محصول و برند استفاده می شود. پیش از شروع طراحی فرآیندی که به طراحی بسته بندی کالا ختم می شود یک تفکر طراحانه می باشد. این تفکر طراحانه و خلاقانه هم شامل جذابیت های بصری بسته بندی کالا و هم شامل نکات کلیدی و ریز بازاریابی و برندسازی برای برند ها است.

طراحان در هنگام ایده پردازی بسته بندی کالا باید علاوه بر ایجاد جذابیت بصری در بسته بندی به نکات بازاریابی آن نیز دقت کنند تا طراحی را که برای بسته بندی کالا طراحی می کنند مشتری پسند و فروشنده باشد. طرح بسته بندی کالا علاوه بر موارد ذکر شده نیز باید دارای مقاوت جهت حفاظت و پوشش محصول باشد تا محصولی که در آن به مشتریان ارائه می گردد قبل از رسیدن به دست مصرف کننده آسیبی نبیند و به صورت کاملا سالم به دست مشتری برسد.

در طراحی بسته بندی کالا  درجه بالایی از خلاقیت یک ضرورت می باشد چون مصرف کنندگان پیش از استفاده از محصول بسته بندی آن را می بینند و به آن جذب می شوند ، اما فرآیند طراحی بسته بندی کالا به نحوی که کنترل و هدایت شود تا به بسته بندی ماندنی ، راه حلی عملی برای مساله طرح و رسیدن به اهداف تعیین شده یا فرآتر از آن بینجامد.

علاوه بر اینکه طرح بسته بندی کالا باید دارای خلاقیت باشد به همان اندازه نیز باید اقتصادی باشد.

طبق نکاتی که در خصوص طراحی بسته بندی کالا در این نوشتار گفته شد به این نتیجه خواهیم رسید که یک طرح بسته بندی کالا  علاوه بر جذابیت باید محافظت کننده، دارای خاصیت مشتری پسندی و بازاریابانه و اقتصادی نیز باید باشد.

اما هرگز فراموش نکنید اولین موضوعی که قبل از شروع فرآیند طراحی بسته بندی کالا باید به آن بپردازید تحقیق در خصوص بازار هدف و سلیقه مصرف کنندگان می باشد .

بسته بندی کالا - بسته بندی لوازم یدکی خودرو

بسته بندی کالا - طراح بسته بندی

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص طراحی بسته بندی کالا به صفحه طراحی بسته بندی کالا سایت شرکت طراحان برتر مراجعه کنید

مطالب مرتبط