بهترین روشهای تبلیغاتی در تلگرام (قسمت اول)

پیش از اینکه شبکه های اجتماعی مانند اینستاگرام و توئیتر و برخی دیگر از شبکه های اجتماعی ظهور پیدا کنند این تلگرام بود که به عنوان رایج ترین شبکه اجتماعی مورد استفاده مردم قرار گرفت.

امکان ساخت کانال و گروه در این شبکه اجتماعی و از طرفی سرعت و راحتی استفاده از آن ، برای اولین بار فرصتی را فراهم آورد که افراد بتوانند از این شبکه برای اهداف تبلیغاتی و کسب و کار خود استفاده کنند. هر چند پس از مدتی که این شبکه پر مخاطب محدود شد از رونق قبلی اش کاسته شد ولی هنوز هم به دلیل امکاناتی که دارد جزء پیام رسانهای پر مخاطب به حساب می آید. تعداد کانالهایی که در این شبکه اجتماعی وجود دارد بسیار زیاد است و برخی از آنها هزاران مخاطب دارند.

از آنجایی که در تبلیغات عنصر رقابت بسیار پر رنگ تر است بنابراین از هر فضا و شبکه ای برای تبلیغات باید استفاده کنید. در این مقاله شما را با نکاتی آشنا می کنیم که برای موفقیت در تبلیغ های تلگرامی بسیار کمک می کند.

یک) اشتراک تبلیغ با سایر کانالها

همه افراد زمانی که گشتی در تلگرام می زنند معمولاً در کانالهای مختلفی که عضو هستند با تبلیغ سایر کانالها مواجه می شوند و اگر موضوع آن کانال برایشان جذاب باشد به عضویت آن کانال در می آیند. بنابراین شما در تلگرام راهی ندارید به جز اینکه کانال خود را در سایر کانالها تبلیغ کنید تا بتوانید عضو جمع آوری کنید. می توانید از کلمات کلیدی و مهمی که مخاطبان اصلی شما را ترغیب می کند استفاده کنید تا افراد بیشتری را جذب کنید. البته اصل صداقت در این تبلیغات بسیار مهم است.

همچنین توصیه مهم دیگر این است که سعی کنید مطالب کانالتها اصالت داشته باشد و موضوع یا فعالیت شما با چیزی که در تبلیغات مطرح کرده اید متفاوت باشد. متأسفانه اخیراً کانالهای زیادی به وجود آمده است که فقط هدفشان جلب مخاطب است و ممکن است در تبلیغاتشان از مطالبی که ریشه در واقعیت ندارند استفاده کنند. پس هم در تبلیغات و هم در ارائه مطلب به مخاطبان کانتان حتماً اصل صداقت و پاسخگویی را رعایت کنید.

دو) تبلیغ بر اساس میزان بازدید

گاهی تبلیغاتی که ساخته اید را لازم است به بازدید تعداد زیادی از افراد برسانید. به ازای هر تعداد که برسانید می توانید به همان اندازه پول دریافت کنید. اگر سرمایه کمی برای تبلیغات دارید و نمی توانید هزینه های به بازدید رساندن تبلیغات خود را به افرادی که این کار را برایتان انجام می دهند بپردازید می توانید تعداد کمی را انتخاب کنید که از نظر هزینه نیز بر شما فشاری متحمل نشود. معمولاً گوشه پائین هر کدام از این پیامهای تبلیغاتی یک علامت چشم هست که به شما نشان می دهد تا آن لحظه چند نفر پیام شما را دیده اند.

سه) تبلیغ در ساعات خاص

می توانید پیام تبلیغاتی که برای تلگرام طراحی کرده اید را به ادمین گروه ها و کانالهای مختلف بدهید و از آنها بخواهید که پیام شما را در ساعات خاصی به نمایش بگذارند. نکته ای که در این نوع تبلیغ هست این است که شما باید بهترین ساعتها را برای این تبلیغات پیدا کنید ؛ چرا که میزان بازدید در ساعتهای خاصی از روز بسیار بیشتر از ساعات دیگر است. ساعت ۹ تا ۱۱ شب معمولاً جزء این ساعات است.

چهار) رباتهای تبلیغاتی

رباتها از جمله امکاناتی هستند که در تلگرام می توانید از آنها استفاده کنید. یکی از این رباتها ، ربات تبلیغاتی است. می توانید پیام تبلیغاتی خود را طراحی کنید و سپس از طریق این رباتها شروع به عضو گیری یا به نمایش گذاشتن تبلیغات خود کنید. با این کار شما بسیار راحت تر خواهید بود. حتی می توانید با کمک این رباتها ، برای هر عضو یک تبلیغ جداگانه بسازید و از آنها بخواهید که این تبلیغ را به بازدید افراد برسانند. از این رباتها برای اهداف مختلف می توانید استفاده کنید که از نظر هزینه و سرعت کار بسیار برای شما به صرفه هستند.

مطالب مرتبط