بیشتر وقتتان را صرف طراحی عنوان تبلیغات کنید

اگر قرار است یک متن تبلیغاتی طراحی کنید و بر فرض مثال ، فقط ۷ ساعت وقت دارید ، سعی کنید ۵ ساعت از آن را برای طراحی نام و عنوان تبلیغاتی مناسب اختصاص دهید.

عناوین تبلیغاتی یکی از موثرترین عوامل در اثرگذاری تبلیغات هستند. یک عنوان خوب می تواند توجه بسیاری از افراد را به خود جلب کند. به عنوان مثال ، ممکن است یک تبلیغ فقط بتواند توجه ۱۰ درصد از افراد را به خود جلب کند ولی تبلیغ دیگری بتواند توجه ۸۰ درصد از افراد را به خود اختصاص دهد. این به این مسئله بستگی دارد که شما از چه عنوان تبلیغاتی استفاده کرده اید که توانسته است توجه تعداد زیاد یا کمی از افراد را به خود جلب کند. عوامل بسیار متعددی می تواند در جذابیت عنوان شما نقش داشته باشد به عنوان مثال :

یک) تعداد کلمات

تعداد کلمات اولین چیزی است که در عنوان یک تبلیغ مطرح می شود. اگر تعداد خیلی زیاد یا حتی متوسطی انتخاب کنید باز هم نمی توانند به اندازه یک عنوان کوتاه موثر باشند. حتماً عنوان های کوتاه انتخاب کنید چرا که عناوین کوتاه با تعداد لغات کمتر می تواند چندین برابر یک عنوان متوسط و طولانی موثر باشد.

دو) جذابیت کلمات

کلمات مختلف از جذابیت های متعددی نیز برخوردار هستند. هر کدام از کلمات از میزان جذابیت متفاوتی نسبت به سایر کلمات برخوردار است. در تبلیغات معمولاً تلاش می کنند از کلمات و لغاتی که از جذابیت بیشتری برخوردار هستند استفاده کنند. جذابیت کلمات می تواند مهمترین عامل در برانگیختن مشتریان داشته باشد.

سه) مخاطب قرار دادن تک تک افراد 

یک عنوان تبلیغاتی مناسب و جذاب ، عنوانی است که به گونه ای طراحی شده است که هر فردی که با آن مواجه می شود چنین تصور می کند که مخاطب اصلی این تبلیغ اوست و او به صورت مستقیم مورد خطاب قرار گرفته است. به عنوان مثال ، عنوان تبلیغاتی زیر یکی از این عناوینی است که این حس را به مخاطبان منتقل می کند که او را به صورت مستقیم مورد خطاب قرار داده اند.

” اگر مادر هستید و فرزند خردسال دارید حتماً این محصول را امتحان کنید”

مادرانی که فرزندان خردسال دارند زمانی که با این تبلیغ مواجه می شوند چنین تصور می کنند این تبلیغ به طور خاص برای آنها طراحی شده است و محصولی که برای آنها ضروری و لازم است را به آنها معرفی می کند. بنابراین ، انگیزه بیشتری برای امتحان کردن آن محصول در خود پیدا می کنند.

چهار) عنوان هشدار دهنده و خبری

سعی کنید عنوان را به صورت خبری و در عین حال هشدار دهنده طراحی کنید. به عنوان مثال:

” کودکان در حال رشد هستند و به این محصول نیاز دارند”

از آنجایی که مخاطبان شما معمولاً نیازهای خود را به صورت خبری در اینترنت یا سایر فضاها جستجو می کنند این عناوین می تواند برای آنها جذاب تر باشد و چنین تصور کنند که پاسخ نیاز خود را پیدا کرده اند.

پنج) محدودیت زمانی

محدودیت یا کمیاب شدن یک چیز ، بیشترین محرک در جذب افراد به آن چیز است. اگر در بسیاری از تبلیغات و متن های آنها نیز توجه کرده باشید حتماً دیده اید که معمولاً از تاریخ به خصوصی برای فروش این محصول نام می برند و چنین مطرح می کنند که تا فلان تاریخ فقط می توانید این محصول را خریداری کنید. یا اینکه از تعداد محدود محصول نام می برند و چنین می گویند که محصول در حال تمام شدن است و تعداد محدودی از آن باقی مانده است . بنابراین ، می توانند افراد زیادی را تحت تأثیر قرار دهند آنها چنین تصور کنند که فرصت مناسبی فراهم شده است که در حال تمام شدن است.


موضوع مرتبط :

تراکتهای تبلیغاتی آنلاین

تبلیغ های پر سر و صدا چه ویژگیهایی دارند ؟

ایجاد جذابیتهای بصری بیشتر در بیلبوردهای تبلیغاتی

چگونه می توانیم از اثرگذاری تبلیغات قبل از انتشار آن آگاه شویم؟

نکات مهم در طراحی کاراکترهای تبلیغاتی

تبلیغات اینترنتی 

در طراحی گرافیکی کاتالوگ تبلیغاتی سادگی را حفظ کنید

پیشنهاد فروش با برانگیختن حس از طریق تبلیغات جذاب

 طراحی بسته بندی 

طراحی جعبه

طراحی لیبل محصولات

مطالب مرتبط