تعرفه چاپ کاتالوگ

تعرفه چاپ کاتالوگ موضوعی است که در این نوشتار به آن می پردازیم.

اولین قدم از فرآیند چاپ کاتالوگ دریافت تعرفه چاپ کاتالوگ از چاپخانه های گوناگون می باشد هر چاپخانه با توجه به عدد سن دستگاه، نوع کاغذ و نوع رنگ تعرفه چاپ کاتالوگ خود را اعلام می نماید . حال برای شفاف شدن مطالب ذکر شده به شرح جزئیات آن می پردازیم .

تاثیر دستگاه چاپ در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ

دستگاه های چاپی که در ایران استفاده می شود اصولا مربوط به شرکت هایدلبرگ آلمان می باشد. این شرکت اصولا هیچ دستگاهی را به صورت آکبند به فروش نمی رساند بلکه باید حتما چهار سال از زمان تولد دستگاه گذشته باشد تا آن را به شرکت های چاپی ترکیهبفروشد. پس از آن شرکت های چاپی ترکیه دستگاه های چاپ هایدلبرگ را حدود ده سال استفاده می کنند و بعد به کشور های دیگر صادر می کنند؛ بنابراین بهترین دستگاه های چاپی که در این ایران وجود خواهد داشت ۱۴ ساله با یک تلورانس خطای کنترل شده می باشد البته استفاده از دستگاه های چاپ هایدلبرگ کار هر کسی نیست و باید یک نفر فنی چاپ و یا به زبان محاوره چاپچی از آن ها استفاده و نگهداری نماید. در آخر می توان به این نتیجه رسید که سن دستگاه در کیفیت فرآیند چاپ بسیار حائز اهمیت می باشد و چاپخانه ها با توجه به امکانات دستگاه چاپ خود تعرفه چاپ کاتالوگ را به مشتریان اعلام می کنند.

موضوع بعدی و مهم دیگری که در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ موثر است نوع رنگی که چاپخانه در فرآیند چاپ کاتالوگ استفاده می کند می باشد.

تاثیر نوع رنگ در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ

نوع رنگی که چاپخانه ها برای چاپ کاتالوگ استفاده می کند ممکن است ساخت کشور هند و یا چین باشد. رنگ های چینی برای چاپ کاتالوگ و غیره نسبت به رنگ هندی از کیفیت کمتری برخوردار می باشد به انضمام اینکه به علت خشکی برای دستگاه های چاپ بسیار مضر هستند و نمی توان طراحی کاتالوگ هایی را که رنگ مشکی سیر دارند با آنها چاپ کرد، چون رنگ مشکی را بور چاپ می کنند. اما رنگ های هندی بسیار چرب هستند و برای چاپ های حساس و با کیفیت بسیار مناسبند و قیمت رنگ چینی حدودا یک چهارم رنگ هندی می باشد؛ بنابراین رنگی که چاپخانه در چاپ کاتالوگ استفاده می کند در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ بسیار اثرگذار می باشد.

از دیگر موارد مهم در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ از سوی چاپخانه ها کاغذی است که چاپخانه در چاپ کاتالوگ استفاده می نماید.

تاثیر نوع کاغذ در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ

از دیگر موارد موثر در اعلام تعرفه چاپ کاتالوگ از سوی چاپخانه های کاغذ استفاده شده در فرآیند چاپ کاتالوگ می باشد. بهترین کاغذ ها که پرز ندارند و برای چاپ های با کیفیت بالا بسیار مناسبند کاغذ های کره ای می باشند اما کاغذ فرعی چینی که دارای پرز بلندی است نیز وجود دارد . قیمت کاغذ کره ای حدود ۵ برابر کاغذ چینی است؛ بنابراین مطمئنا استفاده از کاغذ مرغوب کره ای تعرفه چاپ کاتالوگ را بسیار بالا خواهد برد.

با توجه به نکات مطرح شده در این نوشتار یه این نتیجه می رسیم تعرفه چاپ کاتالوگ به موضوعات نظیر سن دستگاه چاپ (به دلیل کم و زیاد شدن دقت چاپ) نوع رنگ و نوع کاغذ بستگی دارد.

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر در خصوص  تعرفه چاپ و طراحی کاتالوگ به صفحه طراحی کاتالوگ سایت طراحان برتر مراجعه کنید.

تعرفه چاپ کاتالوگ - طراحی کاتالوگ با رنگ بندی های جذاب

مطالب مرتبط:

طراحی حرفه ای کاتالوگ و بروشور

طرح کاتالوگ چگونه تهیه می شود

طراحی جلد کاتالوگ

تعرفه چاپ کاتالوگ

انتخاب فونت یا تایپو گرافی در طراحی بروشور و کاتالوگ محصولات مصرفی

آموزش طراحی کاتالوگ

در طراحی گرافیکی کاتالوگ تبلیغاتی سادگی را حفظ کنید

کاتالوگ محصولات صنعتی را چگونه طراحی کنیم

طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ

طراحی بسته بندی

طراحی پوستر

 

 

مطالب مرتبط