تهیه پوستر تایپوگرافی

تهیه پوستر و تایپو گرافی آن اصلی‌ترین قطعه و قسمت از تهیه پوستر است. افزون بر محیط و فضایی که پوستر و اعلان در آن مکان قرار می‌گیرد ، لحاظ نمودن قواعد و قوانین ساخت پوستر و به اجرا درآوردن اندیشه‌های مبتکرانه تاثیری به سزا در جلب مشتریان و بینندگان خواهد داشت.

مقدمه تهیه پوستر تایپوگرافی

نخستین مولفه‌ای که فراوان قابل ملاحظه می‌باشد توجه داشتن به گروهی از بینندگان می‌باشد که قادرند مشتری و خریدار شما شوند. در ساخت پوستر باید از زیاده گویی و اغراق و افراط دوری نمود و به شکلی واضح و سلیس و مختصر موضوع را عنوان نمود ، چرا که فرد پیاده و رهگذر زمانی به منظور تجزیه و بررسی موضوعات و طراحی‌های دشوار و ابهام آمیز و مطالعه متن‌های طویل را ندارد. این موضوع مانند طراحی بسته بندی مهم تلقی می گردد.

از مبناها و معیارهای صحیح لحاظ شده ، می‌شود به اندازه و هماهنگی که در ابعاد چاپ و نشر پوستر و متن‌ها و عکس‌هایی که در پوستر نشر می‌یابد را ذکر نمود. اندازه متن و فونت‌ها با نظر به بازه‌ای که از چشم و دید رهگذاران دارد ، باید واضح و سلیس و خواندنی یاشد. سایز عکس‌های مورد نظر در پوستر بایستی قابل شناسایی و معلوم باشند. حالت و چگونگی عکس‌ها و تلفیق رنگ‌های به کار رفته در ساخت پوستر قادر است اثر بخشی فوق العاده‌ای در جذب نظر بینندگان داشته باشد.

یکی از پارامترهای پر اهمیت در ساخت پوستر دقت به فضا و جایی است که پوستر در آن جا قرار می‌گیرد. بدین لحاظ که در صورتی که بیننده و رهگذر تنها در لااقل چند لحظه قادر است نگاهی به پوستر بیاندازد ، ضرورتاً بایستی واژه‌ها و عبارات مختصر و اندک و اثر بخشی را در کنار عکس‌های گیرا و نافذ و مرتبط و هماهنگ با محصول و سرویس‌های مورد نظر ایجاد نماید که در اندک‌ترین فرصت احساس فهم و شناخت و اشتیاق به آزمودن و محک زدن آن را در مخاطب القا و تحریک نماید.

شعار تبلیغاتی در تهیه پوستر تایپوگرافی

متون و شعار تبلیغاتی اصلی‌ترین اثر بخشی را در فکر و قلب بیننده بر جای خواهد گذاشت. متن‌ها و مضامین مطلوب که باید به صورت  تعریف و تشریحی جامع ، ظریف و ایجاز شده عرضه شود تا بیننده قادر باشد با کالای شما رابطه ایجاد نماید. از آن میان نکاتی که باید در ساخت پوستر دقت به خصوصی در آن داشت ، کپی نبودن و مشابهت در عناصر و تصاویر و متون و رنگ‌ها در طراحی می باشد ، چرا که دید و چشم بیننده از روی پوسترهای تقلیدی و یکنواخت بی آن که به آنان نگاهی بیاندازند رد می‌شوند. بنابراین متمایز بودن طراحی شما و امتیاز طراحی آن قادر است طرح پوستر شما را در بین سایر پوسترهای تبلیغاتی رقابتی محبوب و معروف نماد.

منتقل ساختن فوری پیغام هدف به مخاطب هم یکی از پارامترهای طراحی پوستر است. در پوسترها حالت و چگونگی تصویر اثر پر اهمیتی در فهم و آشنایی بیننده و مشتری با کالا و خدمات شرکت شما دارد. ساخت پوستر به شکل بهینه و ساده انجام و شکل خواهد گرفت و بایستی توجه داشت همه‌ی موارد اصلی و کلیدی به میزانی مختصر در آن عنوان می‌شود.

آخرین مولفه‌ای که در مبنای ساخت پوستر باید به آن دقت لازم را داشت و از آن چشم پوشی نکرد ، آن است که پوستر از متن تا عکس‌ها با قواعد و اصول فرهنگی و عرفی و قانونی جامعه همسویی داشته و تناقض و ناسازگاری در آن مشاهده نگردد.

فراموش نکنید به علت این که پوستر یک ابزار تبلیغاتی مهم می‌باشد از این رو پیغام آن نبایستی گیج کننده باشد و دریافت و استنباط‌های گوناگونی را القا نماید. این امر به تاثیرگذاری پوستر لطمه خواهد زد. به منظور ساخت پوستر به هیچ وجه اصول و قوانین قطعی وجود نخواهد داشت. با توجه به مقصود و کرایی که ساخت پوستر خواهد داشت ، چگونگی طراحی و تفکر خلاقانه مختص به آن هم متفاوت خواهد بود. رنگ‌ها در آگهی رسانی و احساساتی که در خود نهفته دارند تاثیرگذاری قابل ملاحظه‌ای در طراحی اعمال می‌کنند.

پیشنهاد در مورد پوستر تایپوگرافی

پیشنهاد می‌شود حداکثر از ۳ رنگ پایه در طراحی خود استفاده کنید. چرا که به کارگیری متون طولانی و تصاویر و فام‌های متعدد و بسیار ، به استثنای حالت‌ها و موضوعات به خصوص ، احساس بی‌نظمی و پیچیدگی و خستگی چشمی را به بیننده القا خواهد کرد و به خوبی در اذهان عمومی دیده نخواهد شد و از اثربخشی آن کاسته می‌شود.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی پوستر به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط