تهیه پیامهای تبلیغاتی تاثیرگذار بر مخاطبان

بازاریابی بدون تبلیغات تقریباً غیر ممکن است. پس یکی از وزنه های اصلی و مهم در هر کسب و کاری تبلیغات است.

اما طراحی تبلیغات بخشهای مختلف دارد که از عملکرد افراد ، طراحی لوگو ، شخصیت برند تا برنامه های تبلیغاتی را شامل می شود. چیزی که در این مقاله به دنبال بیان آن هستیم تهیه پیامهای تبلیغاتی است.

بسیاری از افراد و طراحان تصور می کنند به محض اینکه بودجه یا بستر مناسب برای تبلیغات مشخص شد می توانند دست به تهیه برنامه تبلیغاتی بزنند و پیام خود را بیان کنند. باید در عین ناباوری به شما بگوییم که حتی اگر بودجه کافی ، زمان مناسب و بستر خوبی در اختیار داشته باشید اما نتوانید پیام مناسبی تهیه کنید راه موفقیت برای شما دشوار خواهد بود.

پس یکی از زمینه های اصلی که در تهیه برنامه های تبلیغاتی باید به آن توجه کنید تهیه پیامهای مناسب تبلیغاتی است.

در تهیه این پیامها باید به چند نکته مهم دقت کنید.

یک) آیا می دانید دلیل خرید مشتریان چیست ؟

هر فردی برای اینکه اقدام به خرید یک محصول کند باید دلیلی برای آن داشته باشد. برخی از افراد به دلیل قیمت ، برخی به دلیل کیفیت ، برخی به دلیل نیاز و برخی به دلیل خودنمایی و احساس برتری نسبت به دیگران اقدام به خرید محصولی می کنند. تخقیقات در مورد مواد غذایی نشان می دهد یکی از مهمترین دلایل خرید مشتریان ، طراحی بسته بندی مواد غذایی است.

دلایل گفته شده از دلایل اصلی و مهم در خرید یک محصول هستند که البته ممکن است دلایل دیگری نیز وجود داشته باشند ولی این چند دلیل به عنوان دلایل اصلی و مهم اقدام به خرید محصول است. پس شما باید بدانید از میان این دلایل اصلی ، مشتریان شما کدام را برای خرید محصولتان انتخاب می کنند. هر گاه پی به دلیل خرید آنها بردید پس می توانید یک پیام تبلیغاتی مناسب تهیه کنید که مخاطبان را تشویق به خرید محصول کند.

دو) مزیتها را بشناسید

هیچ فروشنده ای نمی گوید که ماستش ترش است. این ضرب المثل کاملاً درست است. یعنی اگر مشتریان متوجه معایب یا کاستی های محصول شوند از خرید کردن منصرف خواهند شد.  گاهی نیز ممکن است در اثر سوء تفاهم متوجه یک مشکل شوند در صورتی که چنین مشکلی یا وجود ندارد یا کم است یا با توجه به شرایط دیگری که در این محصول یا فروش وجود دارد از خرید این محصول راضی خواهند شد.

پس هنگامی که اقدام به تهیه متن تبلیغاتی می کنید حتماً مزایای محصول و تفاوتهایی که با سایر محصولات دارد اشاره کنید. گاهی ممکن است واقعاً محصول شما مزیتی نسبت به محصول سایر برندها نداشته یا شاید حتی در برخی از ویژگیها از آنها پائین تر هم باشد. در این شرایط نیز باید به دنبال نکته مثبتی بگردید که مشتری متوجه شود که در هر صورت با خرید محصول شما سود خواهد کرد.

گاهی ممکن است محصول شما مزیت چندانی نسبت به دیگران نداشته باشد ولی شرایط ویژه خرید یا تخفیفی که برای آن در نظر گرفته اید ارزش این را داشته باشد که هر فردی یک عدد از آن محصول را خریداری کند. پس بهتر است در تهیه پیام تبلیغاتی به این موارد توجه کنید و گاهاً در بیان آنها اغراق آمیز صحبت کنید.

سه) پیشنهاد برای بازارهای متفاوت

قطعاً شما مشتریان و بازارهای متفاوتی دارید ، واقعیت این است که برای تمامی آنها نمی توانید از یک پیام تبلیغاتی یا پیشنهاد استفاده کنید. بهتر است ابتدا بازارهای مختلف خود را در نظر بگیرید و سپس متناسب با هر یک ، اقدام به تهیه پیامهای مناسب کنید.

چهار) تغییر در تبلیغات

اگر پیام تبلیغاتی را که یک بار تهیه کرده اید مدام از آن استفاده کنید ، جذابیت و کارکرد خودش را از دست خواهد داد. مخاطبان شما در برخورد با آن مانند روزهای اول به آن توجه نخواهند کرد. پس بهتر است پس از مدتی ، اقدام به تغییر پیام تبلیغاتی خود کنید تا همیشه تازگی شنیدن نام برند و محصول شما برایشان ذوق آفرین باشد.

مطالب مرتبط