درباره تبلیغات صوتی چه می دانید ؟

با توجه به افزایش تنوع در پلتفرمهای مختلف ، روشهای تبلیغاتی نیز تغییر و تحولات زیادی پیدا کرده است.

از قدیم بسیاری از افراد رادیو گوش می کردند. هنوز هم شاید هنگام رانندگی یکی از گزینه هایی که مردم انتخاب می کنند گوش دادن به رادیو است. آیا تبلیغاتی که از طریق رادیو پخش می شود را شنیده اید. چه حسی به شما دست می دهد ؟ آیا تفاوتی با تبلیغ های چاپی یا تصویری دارد ؟

قطعاً تفاوتهایی در کیفیت و نوع این تبلیغات وجود دارد ولی اگر دقت کرده باشید به اندازه همان تبلیغ های تصویری و چاپی می توانند برای شما جذاب باشند. از طرفی تجربه نشان داده است صدایی که مردم هنگام شنیدن یک پیام تبلیغاتی می شنوند بیشتر در حافظه آنها باقی می ماند. نتیجه تحقیقات و تجربیات از این دست ، بسیاری از طراحان تبلیغات را به این فکر انداخته است که از پلتفرم های جدید برای تبلیغ های صوتی استفاده کنند.

شما نیز می توانید از پلتفرم های مختلف صوتی برای تبلیغات استفاده کنید. با توجه به اینکه استفاده از زمینه های مختلف در تبلیغات از اهمیت زیادی برخوردار است بهتر است با نکاتی که در طراحی تبلیغات صوتی باید رعایت شود شما را آشنا شوید تا بهتر بتوانید از این نوع تبلیغات استفاده کنید. بنابراین با این مقاله همراه شوید تا نکات مهم در طراحی تبلیغات صوتی را با شما به اشتراک بگذاریم.

یک) مدت زمان

پیامهای تبلیغاتی به طور کلی بیش از چند ثانیه نمی توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. افراد زیادی هستند که تحمل مشاهده یا شنیدن یا خواندن پیامهای تبلیغاتی زیاد یا طولانی مدت را ندازند.

از آنجایی که هیچ فردی تمایل به شنیدن پیامهای تبلیغاتی طولانی ، آن هم به صورت صوتی ندارد این نکته مهم است که مدت زمان پیامهای خود را کوتاه انتخاب کنید. پیامهای صوتی که فقط به مدت چند ثانیه منتشر می شوند ، بهتر می توانند توجه افراد را به خود جلب کنند.

حتی ممکن است برخی از افراد توجه کافی به هنگام پخش این پیامها را نداشته باشند و با از دست دادن زمان برای گوش دادن پیامهای تبلیغاتی شما ، منتظر انتشار پیام بعدی باشند تا بتوانند پاسخ سوالات خود را بگیرند یا دقت کافی را به خرج دهند.

دو) استفاده از ترانه و اشعار

یکی از روشهایی که می تواند توجه افراد در پیامهای صوتی را افزایش دهد استفاده از ترانه ، موسیقی و اشعار است. از آنجایی که شما ابزار دیگری به جز صوت برای برقرار ارتباط ندارید بنابراین بهتر است از ویژگیهای جذاب صوتی مانند آهنگ و اشعار استفاده کنید.

اگر دقت کرده باشید زمانی که یک پیام بازرگانی حالت شعر یا آهنگ دارد کمتر حوصله شما را سر می برد تا اینکه از پیامهای کلامی و توضیحی تشکیل شده باشد. به همین دلیل به شما پیشنهاد می شود تا جایی که امکان  دارد از اشعار و ترانه ها و آهنگ برای این دسته از تبلیغات استفاده کنید. این دسته از اشعار و پیامها بیشتر در حافظه مردم باقی می مانند و زمان توجه به آنها را نیز به طور چشمگیری افزایش می دهند.

سه) لوگو تصویری

شاید با دیدن عنوان لوگوی تصویری تعجب کرده باشید و تصور کنید که این امکان وجود ندارد که در پلتفرمهای صوتی بتوانید از گزینه نمایش لوگوی خود استفاده کنید. اما باید به شما بگوییم که در برخی از پلتفرم ها شما می توانید از یک تصویر استفاده کنید.

البته این تصاویر حالت متحرک نخواهند داشت ؛ بلکه مانند یک عکس در صفحه ظاهر خواهند شد. از آنجایی که در برخی از پلتفرم ها این امکان وجود دارد به شما پیشنهاد می شود از تصویر لوگوی خود در این زمینه استفاده کنید.


موضوعات مرتبط :

تبلیغات رادیویی و ابعاد آن

تبلیغ های پر سر و صدا چه ویژگیهایی دارند ؟

مطالب مرتبط