درباره پروژه آب و تاب (پارک آبی آب و تاب)

پروژه آب و تاب از جمله پروژه های شرکت طراحان برتر بود که در سال ۱۳۹۵ صورت پذیرفت. پروژه استخر آبی آب و تاب با مراکز تفریحی و خدمات رفاهی در استان قم قرار دارد و در سال ۱۳۹۵ مورد بهره برداری قرار گرفت. 

طراحی لوگو آب و تاب یکی از پیچیده ترین و علمی ترین لوگوهایی است که در آتلیه طراحان برتر طراحی شده است. پس از درک مجموعه تفریحی توریستی آب و تاب و فعالیت هایی که در آن انجام می پذیرد تحقیقات بازاری در این خصوص انجام گردید … .

بررسی رقبای آب و تاب

همان طور که می دانید لوگو هر سازمان نشان دهنده اصالت آن سازمان می باشد ، بنابراین داشتن درک درست و شناخت رقبا در فرآیند طراحی لوگو آب و تاب بسیار مهم و ضروری بود تا در طراحی انجام شده توسط طراح لوگو آب و تاب هم وجه تمایزی در طراحی ایجاد شود و هم از تقلید ناخواسته جلوگیری شود.

برای شروع طراحی ابتدا به تعیین رنگ سازمانی این مجموعه پرداختیم و با توجه به عناصر زندگی آب ، خاک ، گیاهان و خورشید که همگی در پارک آبی آب و تاب نقش به سزایی دارند رنگها را انتخاب کردیم.background1234-1024x1024

پس از تعیین رنگ ها به تعیین مخاطبان پارک آبی آب و تاب پرداختیم

شناخت مخاطبان :

لوگوی پارک آب و تاب ( مجموعه تفریحی توریسی آب و تاب ) دارای سه گروه مخاطب مختلف بود، که به طور کلی در مجموعه یک خانواده یعنی پدر ، مادر و فرزند تعریف می شدند، این لوگو باید هم مورد علاقه بچه ها و هم مورد علاقه زنان و مردان به عنوان والدین و یا مشتریان قرار می گرفت که دارای رده های سنی و موقیت های اجتماعی و جنسیت های مختلف بودند.

ایجاد جذابیت بصری برای گروه های مختلف و متفاوت مخاطبن پارک آبی آب و تاب طراحی را پیچیده می کرد و همین موضوع باعث شد تا اتود های اولیه توسط شفارش دهنده کار و شرکت مشاوره بازاریابی رد شود.

به همین دلیل برای ایجاد جذابیت در طراحی لوگو به طراحی یک کاراکتر و شخصیت برای پارک آبی پرداختیم، موجودی که هم در آب و هم در طبیعت زندگی کند و جذابیت بصری داشته باشد…. این کاراکتر فیل بود

پس از انتخاب کاراکتر طراح لوگو پارک آبی آب و تاب شروع به طراحی چند اتود اولیه از فیل در نمای های مختلف نمود که نمای نیم رخ آن مورد تایید سفارش دهنده کار قرار گرفت و بقیه المان ها نظیر لوگو تایپ فارسی و لوگو تایپ انگلیسی به آن اضافه شد.

مطالب مرتبط