در عصر جدید نگران هزینه های تبلیغات نباشید

این یک واقعیت است که تبلیغ اثر بسیار زیادی در کسب و کار دارد و در بسیاری از مواقع نیز کسب موفقیت بدون تبلیغات تقریباً غیر ممکن به نظر می رسد.

با این حال در اکثر اوقات با هزینه های بالای تبلیغات مواجه می شویم و همین ممکن است انگیزه ما را برای ادامه کسب و کار پائین بیاورد یا احساس نا امیدی کنیم. حتی مواردی وجود دارد که هزینه های تبلیغ برای محصولی بسیار بیشتر از هزینه های تولید یک محصول تمام می شود. به همین دلیل برای بسیاری از کسب و کارهای کوچک که سرمایه زیادی برای تبلیغ کردن ندارند ادامه مسیر را دشوار نشان می دهد. اما نگران هزینه های تبلیغاتی خود نباشید.

در عصر جدید و با گسترش تکنولوژی و بازاریابی های دیجیتالی نگرانی بابت هزینه های تبلیغات نباید وجود داشته باشد. می توان مثالهای زیادی برای برخورداری از فضای اینترنتی و دیجیتالی رایگان برای تأمین نیازهای مربوط به تبلیغات نام برد ؛ اما از رایج ترین و راحت ترین آنها می توان به این اشاره کرد که شما به راحتی می توانید با طراحی یک وبلاگ و تولید محتوای نوشتاری مخاطبانی را به دست آورید. زیرا هر فردی با توجه به اطلاعاتی که نیاز دارد کلید واژه هایی را در اینترنت سرچ می کند و زمانی که نوشته شما مربوط به این کلید واژه ها باشد در نتایج جستجوی آنها نمایش داده می شود. از آنجایی که طراحی وبلاگ کاملاً رایگان است.

بنابراین شما هزینه ای را صرف تهیه این تبلیغات نخواهید کرد. سعی کنید مطالب مفیدی برای مخاطبان خود تولید و تهیه کنید تا به راحتی به تعداد زیادی از مخاطبان دسترسی پیدا کنید. همچنین تعهد شما نسبت به کاربرانتان در اثر گذاری تبلیغات شما بسیار موثر است. در صورتی که کاربران شما از طریق وبلاگتان سوالی را از شما پرسیده اند سعی کنید حتماً در کمترین زمان به سوالات آنها پاسخ دهید. پاسخ دهی به سوالات آنها موجب تداوم ارتباط بین شما می شود و از طرفی نشان می دهد شما نسبت به آنها احساس تعهد دارید و تلاش می کنید تا نیاز آنها را برآورده کنید.

لازم به ذکر است که در بحث تبلیغات و بازاریابی نکته مهم این است که مخاطب شما حس کند که شما تمایل دارید نیاز آن را با توجه به خواسته خودش برآورده کنید. محتواهای تصویری و فیلم نیز از جمله روشهای تبلیغاتی هستند که می توانند در جلب نظر کاربران و مخاطبان شما بسیار تأثیرگذار باشند.

شما می توانید ویدئوهایی را که ساخته اید در یوتیوب یا شبکه های اجتماعی که عضو هستید بارگذاری کنید. محتواهای تصویری و ویدئویی  را نیز خودتان با کمترین هزینه یا اگر کمی وارد باشید بدون هیچ هزینه ای تهیه کنید. می توانید از دوستان و خویشان نزدیکتان یا خودتان و فضایی که متعلق به خودتان یا آنهاست برای تهیه فیلم و ویدیویی که قصد اشتراک آن را دارید استفاده کنید. می توانید با کمی خلاقیت ویدیوهایی بسازید که از کیفیت و محتوای بالایی برخوردار باشند.

علاوه بر اینها شما می توانید حتی با گوشی های تلفن همراه خود یا دوربین هایی که در اختیار دارید با تهیه عکسهای خلاقانه از محصولتان آنها را با مخاطبان به اشتراک گذاشته و به تبلیغ بپردازید. از آنجایی که دنیای دیجیتال دست همه را باز گذاشته و برای همه افراد قابلیت دسترسی را ایجاد کرده است همه افراد می توانند با هزینه های بسیار کمی به تبلیغ محصولات مورد نظر خود بپردازند. در نتیجه می توان گفت بیش از آنکه هزینه های بالای تبلیغات یا امکانات لازم برای تبلیغات در دنیای امروزی مطرح باشد کیفیت و جذابیت محتوای تولید شده است که نظر مخاطبان را جلب می کند.

مطالب مرتبط