روشهای طراحی تقویم های رومیزی

همه مردم از تقویم ها برای برنامه ریزی بهتر روزها و مناسبتهای مختلفی که در طول سال وجود دارد استفاده می کنند.

کارکردهایی که تقویم ها برای افراد دارند بر کسی پوشیده نیست. انسانها بدون تقویم نمی توانند برنامه های زندگی خود را ترتیب داده و به موقع به آنها رسیدگی کنند. همیشه انسانها به دنبال ابزاری بودند که بتوانند بر اساس آن به زندگی و فعالیتهای خود نظم بخشند به همین دلیل تقویم را اختراع کردند. امروزه ، تقویم ها بخش جدایی ناپذیر از زندگی افراد هستند. در این میان ، تقویم های مختلفی وجود دارد که بسته به استفاده ای که از آنها می شود می توان هر یک از آنها را تهیه کرد.

از تقویم های الکترونیکی و نرم افزارها گرفته تا تقویم ها چاپی همگی در جای خود مورد استفاده قرار می گیرند. یکی از تقویم هایی که طرفداران زیادی دارد و غالباً شرکتها و سازمانها سعی می کنند از این تقویم استفاده کنند. تقویم های رومیزی هستند. این تقویم ها بیشتر کارکرد تبلیغاتی دارند و مدیران شرکتها سعی می کنند با استفاده از این ابزار به معرفی خدمات یا محصولات خود بپردازند.

معمولاً در هر شرکت یا سازمانی می توان نمونه های زیادی از این تقویم ها را مشاهده کرد. علاوه بر این می توان این تقویم ها را به عنوان هدیه به افرادی که از شرکت بازدید می کنند یا از محصولات و خدمات آنها استفاده می کنند نیز اهداء کرد. هر چند تهیه و طراحی این تقویم ها هزینه چندانی برای شرکتها ندارد ولی اهدای آنها به عنوان هدیه از طرف شرکت می تواند مخاطبان را به وجد آورد. زیرا استفاده از روش هدیه دادن یکی از راه های تبلیغاتی مهم و تأثیر گذار در کسب و کارهای مختلف است.

اولین مسئله ای که در طراحی تقویم های رومیزی مطرح می شود مبحث اندازه این تقویم ها می باشد. بهتر است در طراحی این تقویم ها از اندازه های کوچک استفاده کنید. البته باید به این نکته توجه کرد که هر چند باید اندازه این تقویم ها کوچک باشد ولی انتخاب اندازه های بسیار کوچک چندان جالب نیست. زیرا در این صورت ، تقویم های شما به جای اینکه روی میز قرار بگیرند تبدیل به تقویم های کوچک جیبی می شوند که به طور کامل کارآیی خود را از دست می دهند و نمی توان به خوبی از آنها برای تبلیغات استفاده کرد.

پس در طراحی این تقویم ها دقت داشته باشید که اندازه های آنها باید به شکل متناسبی باشد که هم برای گذاشتن بر روی میز مناسب باشد و هم به اندازه ای کوچک نباشد که دیگر نتوان به عنوان تقویم رومیزی از آن استفاده کرد. زیرا اندازه های بسیار کوچک این تقویم ها می تواند به جنبه تبلیغاتی بودن آنها آسیب بزند. برخی از شرکتها برای اینکه جذابیت تبلیغات خود را افزایش دهند سعی می کنند یک مجموعه طراحی کنند که این مجموعه شامل یک تقویم رومیزی ، خودکار ، سر رسید ، استندهای لوازم التحریر و غیره است.

این مجموعه می تواند برای شما هزینه زیادی به بار بیاورد. اگر بودجه کافی برای صرف کردن در این مورد را دارید چه بهتر ولی اگر بودجه کافی برای این کار ندارید بهتر است به تهیه و طراحی تقویم ها به صورت تکی قانع باشید و سعی کنید همین تقویم ها را به شکل مطلوب و زیبایی طراحی کنید که جذابیت بیشتری داشته باشند.

نکته قابل توجه دیگر این است که بهتر است تصاویری که در طراحی این تقویم ها استفاده می شود کاملاً با هوشیاری انتخاب شود. یعنی علاوه بر اینکه جنبه زیبایی بخشی به تقویم را داشته باشند از لوگوها و شعارهای تبلیغاتی شرکت نیز به خوبی در طراحی این تقویم ها استفاده کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی تقویم رومیزی و سررسید به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط