روشهای طراحی یک کارت دعوت مناسب

کارت دعوت ، امروزه بسیار پر کاربرد شده است. برای بسیاری از مناسبتها چه مناسبتهای رسمی و چه غیر رسمی از این کارتها استفاده می شود.

بسیاری از افراد نیز وسواس خاصی در انتخاب کارت دعوت دارند و می خواهند بهترین کارت را بخرند تا به افرادی که دعوت می شوند ثابت کنند که ارزش زیادی برای آنها قائل هستند. به همین دلیل برای اینکه ما بتوانیم یک کارت دعوت مناسب طراحی کنیم باید به تکنیکهای آن وارد باشیم و ویژگیهای کارتهای دعوت مختلف را بدانیم تا یک کارت با کمترین نقص طراحی و چاپ کنیم. در مقالات گذشته در مورد طراحی پوستر و کاتالوگ و بسته بندی صحبت کردیم . در این مقاله به ویژگیهای یک کارت دعوت مناسب اشاره می شود.

یک) اهمیت کیفیت کارت دعوت

یکی از نکات بسیار مهمی که در چاپ و طراحی یک کارت دعوت مناسب باید مد نظر داشته باشید کیفیت آن است. اولین چیزی که به چشم هر مخاطبی می آید کیفیت کارتی است که شما طراحی کرده اید. حتماً سعی کنید روشهایی که برای بالا بردن کیفیت طراحی کارتهاست را بیاموزید و از آنها استفاده کنید. اگر این بخش از کار که می توان گفت از اولین مراحل است به خوبی انجام نشود بقیه زحمتهای شما نیز چندان به چشم نخواهد آمد و تمامی طراحی شما را زیر سوال خواهد برد.

دو) داشتن وضوح بالا

وضوح یا همان رزولوشن مناسب برای کارت دعوت دست کم باید سیصد پیکسل باشد. اگر کارت شما کمتر از این مقدار رزولوشن داشته باشد به احتمال زیاد یک کارت دعوت مناسب و جذابی نخواهد بود.

سه) اندازه کارت

معمولاً کارت دعوتهای رسمی از وسط تا می شوند. در صورتی که چنین کارتی طراحی می کنید ، اول باید قسمت بیرونی آن را شامل چند قسمت طراحی کنید. در هر قسمتی باید آدرس ، ساعت و غیره را بنویسید. دوم اینکه بعد از تا خوردن باید اندازه آن ۱۵*۱۰ باشد.

چهار) میزان حاشیه کارت دعوت

حتماً باید بخشی را به عنوان حاشیه در نظر بگیرید. بهتر است حاشیه شما ۵ میلی متر فاصله داشته باشد و بعد هر تصویر ، نوشته و هر چیز دیگری که قصد دارید در آن طراحی کنید بر روی آن درج کنید.

پنج) درج لوگو ها

در کارت دعوتهای رسمی و دولتی حتماً باید لوگوی خود را درج کنید. در واقع لوگوی شما باید در هر جایی که ثبت می شود درج شود. یکی از این جاها نیز کارتهای دعوت شماست. لوگوها را در فاصله ۲ تا ۵ سانتی از کارت دعوت درج کنید.

شش) حاشیه های خطی قرار ندهید

یکی از کارهای نامناسبی که از زیبایی کارت دعوت شما کم می کند اضافه کردن حاشیه یا خط کشی در کناره های کارت دعوت است. به هیچ عنوان از حاشیه استفاده نکنید. فقط کافی است که بین شروع صفحه تا مطالب ، یک فاصله ۵ میلی متری وجود داشته باشد.

هفت) استفاده از رنگها در کارت دعوت

استفاده از رنگ در هر چیزی به جلا و زیبایی آن می افریند. منتهی همیشه باید در کاربرد آن احتیاط به خرج داد. با هر رنگی که انتخاب می کنید در واقع به صورت غیر مستقیم احساسات و تفکراتی را به طرف مقابل خود القا می کنید. پس بهتر است رنگ کارت دعوت را متناسب با اینکه آن را برای یک سازمان یا دولت و یا برای یک امر غیر رسمی طراحی می کنید انتخاب کند. نکته مهم دیگر این است که سعی کنید در کارتهای دعوت فقط از یک رنگ برای نوشتن مطالب استفاده کنید نه از چند رنگ مختلف.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی انواع کارت گارانتی و کارت دعوت به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط