ضرورت طراحی مهر در کسب و کار

اگر وارد هر شغلی شوید خواهید دید که به بسیاری از چیزها نیاز دارید تا به کار خود رسمیت بخشید.

رسمیت بخشیدن به کار را می توان یکی از بخشهای مهم هر کسب و کاری دانست. چرا که بدون رسمیت دادن به شکل فعالیتتان نمی توانید به معرفی خود بپردازید یا موفقیتهایی که مد نظرتان است به دست آورید. کسب و کارهای مختلف از ابزارهای مختلفی برای رسمیت دادن به فعالیتشان استفاده می کنند.

از این ابزارها می توان به طراحی لوگو ، طراحی پرچم های تبلیغاتی ، طراحی پوستر و بنر و غیره اشاره کرد. در این میان همانند طراحی لوگو که می تواند ماندگاری تصویر فعالیت شما را بیشتر کرده و به شغل شما رسمیت بدهد و به عنوان نماد فعالیت شما در بازار حضور داشته باشد ، مهرها نیز به عنوان نماینده و به رسمیت دادن فعالیتها و اسناد شما عمل می کنند. بسیاری از افرادی که در مشاغل آزاد یا غیره مشغول هستند از مهر در ثبت مدارک استفاده می کنند. بنابراین کاربرد مهر را می توانیم در انواع مشاغل ببینیم.

به جز مهر که در مشاغل مختلف کاربرد دارد. طراحی آن نیز با توجه به سلیقه و نیاز شما متفاوت است.

به عنوان مثال :

یک) مهر تک رنگ یا چند رنگ

یکی که موارد قابل توجه در طراحی مهرها ، رنگی است که برای جوهر آنها به کار می رود. گاهی برخی از کسب و کارها با توجه به محتوای فعالیت خود تمایل  دارند که از مهرهای چند رنگ استفاده کنند. ممکن است برخی از برندهای مربوط به کودکان مانند مراکز تفریحی یا آموزشی کودکان یا محصولات مربوط به کودکان بخواهند از ویژگی رنگها برای اثر گذاری بیشتر استفاده کنند. در این موارد معمولاً مهری که چندین رنگ را دارد استفاده می شود. اما در اغلب کسب و کارها شاهد مهرهایی هستیم که دارای یک رنگ هستند. می توانید از این مهرها در پای سندها و مدارک خود برای رسمی تر کردن فعالیت خود و اعتبار بخشی به آن استفاده کنید.

دو) دسته ثابت و متحرک

برخی از مهر ها با توجه به کاربردی که دارند دسته متحرک هستند و شما می توانید حالت آن را تغییر بدهید اما در مقابل برخی ثابت هستند. انتخاب هر کدام از این دسته ها بستگی به سلیقه و کاربرد شما دارد.

سه) با جوهر و بدون جوهر

برخی از مهرها ممکن است به گونه ای طراحی شوند که فقط شامل خود مهر باشد و جوهر آن به صورت جداگانه مورد استفاده قرار بگیرد. اما برخی دیگر از آنها که قیمت بیشتری دارند به صورت مهر و جوهر در یک قاب طراحی می شوند. این مدل از مهرها طرفداران بیشتری دارد و از نظر ظاهری نیز زیباتر از مهر هایی است که جوهر ندارند. همچنین به راحتی می توانید آن را با خود حمل کرده و مورد استفاده قرار دهید و مانند سایر مهرها نیاز به این ندارید که مهر و جوهر را به صورت جداگانه حمل کنید.

چهار) مشخصات ثبت شده روی مهر

بهتر است برخی از مشخصات شما که لازم است روی مهر درج شود را بدانید. علاوه بر اینکه نام تجاری یا نام شخصی شما باید روی مهر ثبت شود. بلکه لازم است در صورت داشتن لوگوی شرکت یا لوگوی شخصی اگر این لوگو در مهر شما نیز ثبت شود رسمیت آن را بیشتر می کند. همچنین شما به عنوان یک فعال شغلی در هر زمینه ای ممکن است مجوزهایی را از بخشها و سازمانهای مربوطه گرفته باشید که باید شماره سازمانی شما در آن ثبت شود.

همچنین یکی دیگر از بخشهای ضروری که باید در مهر ثبت شود ، مشخصات تماس شما مانند شماره های تلفن هستند. ممکن است شما بتوانید موارد دیگری نیز به مهر خود اضافه کنید. اما توجه داشته باشید که نام شرکت یا برند  یا نام شخصی ، لوگوی شرکت یا لوگوی شخصی ، شماره مجوزهای فعالیت و از طرف دیگر شماره های تماس جزو ضروریاتی هستند که حتماً باید ثبت شوند.

طراحی جعبه 

 

طراحی بسته بندی

 

طراحی لیبل

مطالب مرتبط