طراحی جعبه بصورت حرفه ای جهت بسته بندی

در این مطلب قصد داریم شواهد نشانه های طراحی جعبه حرفه ای را جهت بسته بندی ارائه کنیم.

اولین شرط طراحی جعبه ؛ پایداری و ثبات

آیا کالاها و اجناس گوناگون یک مارک تجاری و تولیدی و یک کمپانی را بررسی نموده‌اید؟ آیا به تجانس و همانندی میان جعبه‌های گوناگون کالاها و اجناس آنان دقت کرده‌اید؟ این تجانس و همانندی به پیغام مارک و نشان شرکت شهرت دارد و بر ارزش و اعتبار آن سفارش دارد. بدین سان که یک طرح و نمونه همانند ، جزئی و کلی در تمام کالاها و اجناس قرار داده می‌شود و همچون ماهیت مارک و نشان در طی دورانی توسعه می‌یابد.

شماری از کمپانی‌ها از یک نقش و رنگ به منظور متفاوت ساختن کالاها و اجناس خویش از رقیبان بهره می‌گیرند. هر مارک و نشان تجاری در پی آن است که یک تصوری از استفاده از کالاها و اجناس خویش در فکر و یاد مشتریان و خریداران ثبت نماید. نگه داری پایداری و مشابهت در تمام سازمان و کمپانی‌ها الزامی می‌باشد ، زیرا ارزش و نام شرکت را در میدان رقابتی بالا برده و به دستیابی راحت به مارک مورد نظر در قسمت‌های زیادی از بازار مدد می‌رساند.

دومین شرط طراحی جعبه ؛ فرم

قطعاً شکل و قالب بی‌نظیر و بی‌مانند خریداران را جذب خواهد نمود. با وجود این ، فرم و قالب پیروزی و توفیق کالاها و اجناس را در بازار رقابتی ضمانت نخواهد کرد. ولی آنان نظر مشتریان را جلب می‌نمایند و روال انعکاس عنوان تجاری را افزون کرده و بر معروفیت آن اضافه می‌کند. اغلب مارک‌های تجاری و تولیدی به منظور شاخص نمودن کالاها و اجناس خویش آنان را با فرم و قالب مدرنی تهیه می‌سازند. جامع شناسی هم تاثیر با اهمیتی در گزینش طرح جعبه کالاها و اجناس دارد چرا که کمپانی‌ها تلاش می‌کنند در اشکال و سایزها و ابعاد گوناگون کالاها و اجناس را به خریداران خویش عرضه نمایند.

سومین شرط طراحی جعبه ؛ رنگ جعبه

پیش از انتخاب در مورد گزینش رنگ یک تجزیه و تحلیل جامعه شناسی و روانشناسی و همه جانبه الزامی می‌باشد. چرا که به سبب اثر بخشی طولانی مدتی که بر مارک و نشان تجاری شرکت دارد هنگامی که رنگ قطعی کالاها و اجناس به بازار ارائه می‌گردد تحول و تصحیح آن برای مارک و نشان مورد نظر دشوار می‌شود. انتخاب رنگ بسته به مهارت ، تجربه ، هوشمندی طراح می‌باشد که چه رنگی را در طراحی به کار گرفته و در جعبه اعمال نماید.

طراحی جعبه بسته بندی

چهارمین شرط طراحی جعبه ؛ طریقه‌ی استفاده و روند فرآیند

ضروری است که دستور کار به صورت قسمتی از طراحی جعبه کالاها و اجناس منظور گردد که در برگیرنده ، مدت ساخت و زمان استفاده ، مواد مغذی ، محتویات و ولوهم نشانی کمپانی است. شماری از این داده‌ها و معلومات ضروری است و نمی‌شود از درج نکردن آن خودداری کرد. شیوه‌های خلاقانه‌ای را می‌شود به منظور طراحی این اطلاعات به کار گرفت. امروزه استفاده کنندگان به مطالعه و آگاهی از این داده‌ها و معلومات درباره‌ی اجناس مورد استفاده خویش ، راغب هستند. دسترسی و استفاده پذیری به اطلاعات به گونه‌ای واضح و سلیس امری با اهمیت می‌باشد. این امر توانایی اطمینان به مارک و نشان مورد نظر را بالا می‌برد.

پنجمین شرط طراحی جعبه ؛ مدرن بودن طرح جعبه

تلاش کنید از شگردها و شیوه‌های تازه‌ای در طراحی پاکت و جعبه‌های کالا و اقلام بهره ببرید تا به راحتی قادر باشید نظر همگان را به کالاها و اجناس خود جلب نمایید و سود و فروش شرکت را بالا ببرید.

ششمین شرط طراحی جعبه ؛ شفافیت

در صورتی که جعبه و پاکت شما قادر باشد محتوا و کالایی را که شامل می‌شود را واضح نشان دهد. قادر خواهد بود ذهن اغلب خریداران را تحت سیطره خود نماید. برای نمونه ، می‌شود برای کالاها و اجناس به خصوصی پاکت و جعبه‌ها را به شکلی طراحی نمود که بخشی از آن شفاف بوده و خریداران قادر باشند در زمان خریداری نوع و شکل کالا و اجناس را مشاهده و با فکر راحت دست به انتخاب بزنند. به علاوه این کار نقش بسیاری در جلب اطمینان مارک و نشان تجاری شرکت شما خواهد داشت.

هفتمین شرط طراحی جعبه ؛ بررسی رقبا در مورد جعبه بسته بندی

رقیبان ، منبع غیر قابل درک داده‌ها و معلومات می‌باشند. هر کمپانی بسیار در مطالعه و کاوش بازاریابی مخارجی را صرف خواهد نمود تا از توقعات و علایق و واکنش استفاده کنندگان آگاهی یابد. ناکامی‌ها هم قادرند همچون ماخذ سرشار از  معلومات باشند. با آن که کیفیت ، اثر پراهمیتی در توفیق و پیروزی کالاها و اجناس در بازار رقابتی دارد ولی طراحی جعبه و پاکت‌ها مشتریان و خریداران را فراوان‌تر جلب و به سمت خود می‌کشاند. در یک مغازه که مارک‌های گوناگونی از یک کالا و اقلام قرار داده شده ، خریداران کالایی را گزینش می‌نمایند که برایشان چشم نواز و جالب باشد. عرضه یک کالا در جعبه جالب و چشم نواز بیننده را تحریک به تجربه و آزمون آن کالا خواهد کرد.

هشتمین شرط طراحی جعبه ؛ جذابیت بصری در طراحی جعبه 

استفاده از رنگ ها بر اساس روانشناسی رنگ و هویت برند، احساسات مثبت را در مصرف کننده افزایش می دهد. در واقع انتخاب فونت ها و سبک های گرافیکی، بسته به نوع محصول و مقصد بازار هدف تاثیر خوبی دارد.

نهمین شرط طراحی جعبه ؛ اطلاعات واضح 

قرار دادن اطلاعات مهم در قسمتهای قابل مشاهده و ساده بودن آن جلب توجه می‌کند. همینطور استفاده از تصاویر با کیفیت و زیبا به مصرف‌کننده اطلاعات بیشتری ارائه می‌دهد.

دهمین شرط طراحی جعبه ؛ استفاده از مواد با کیفیت بالا 

استفاده از مواد قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست به تقویت وجهه مسئولیت پذیر شرکت کمک می کند.

در نهایت در هنگام طراحی یک جعبه بسته بندی حرفه ای، هدف اصلی ایجاد یک تجربه بصری و عملی مثبت برای مصرف کننده است. جعبه بسته بندی نقش بسیار مهمی در تعامل با مشتری دارد زیرا اولین پیوند بین محصول و مصرف کننده را ایجاد می کند.

جهت مشاهده نمونه بسته بندی ها می توانید به این صفحه مراجعه نمایید.

طراحی جعبه حرفه ای

مطالب مرتبط