طراحی لوگوهای هنری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

لوگوهای هنری را زمانی طراحی می کنند که بخواهند برای یک گروه هنری یک آرم بسازند.

اگر شما نیز تصمیم گرفته اید یک آرم یا لوگوی هنری بسازید باید به نکاتی توجه داشته باشید. ممکن است گروه هنری شما یک گروه موسیقی ، نمایش و تئاتر ، گروه عکاسی یا هر گروه هنری دیگری باشد. برای اینکه بخواهید برای هر یک از این گروه ها یک لوگو طراحی کنید باید به نکات زیر توجه کنید:

۱) سبک هنری گروه چیست؟

هر یک از هنرها مخاطبان خاص خود را دارند ، حتی ممکن است در گروه هنری با توجه به اینکه سبک موسیقی آنها چه سبکی است (سنتی یا کلاسیک، پاپ و…) باید نوع خاصی از طرح ها را در نظر داشته باشید.

۲) مخاطبان اصلی این گروه ها چه کسانی هستند؟

هر یک از سبکهای هنری یا گروه های هنری ، مخاطبان ویژه خود را دارند. هدف از طراحی لوگو تحت تأثیر قرار دادن مخاطبان است. پس بهتر است گروه سنی مخاطبان خود را مشخص کنید و سپس طرحهایی که مناسب برای این سنین است را طراحی کنید. به عنوان مثال ، در صورتی که مخاطبان اصلی شما افراد جوان هستند باید آگاهی داشته باشید که این گروه ، به رنگها و اندازه و اشکالی که برای آنها هیجان انگیز باشد توجه می کنند. پس سعی کنید از رنگهایی که شاداب تر و مهیج تر هستند استفاده کنید. از طرفی ، ممکن است ، مخاطبان اصلی شما افرادی باشند که بیشتر نگاه های حرفه ای و تخصصی تر به این هنرها دارند. بهتر است برای طراحی لوگو در این دسته از هنرها و مخاطبان از طرحهایی که اصیل تر و کمی پیچیده تر هستند استفاده کنید و به ظرافتهایی که در آنها به کار می رود نهایت توجه را داشته باشید تا بتوانید نظر و توجه آنها را جلب کنید.

۳) نوع هنر را در نظر بگیرید

زمینه های هنری مختلف مانند نقاشی ، نمایش ، مجسمه سازی ، موسیقی ، صنایع دستی و سایر هنرها هر یک زمینه های فعالیت متفاوتی دارند. پس بهتر است برای طراحی لوگوی مناسب به زمینه های هنری توجه کنید و طرحهایی را انتخاب کنید که با این هنرها تناسب داشته باشد. به عنوان مثال در صورتی که برای گروه هنری نمایش می خواهید یک لوگو طراحی کنید می توانید از طرح ماسک ، دوربین فیلم برداری ، حالتهای چهره مانند خندیدن یا گریه کردن یا تصویر نگاتیوهای فیلم یا سایر تصاویری که نشان دهنده هنر نمایش هستند استفاده کنید. بهتر است در این زمینه خلاقیت زیادی به خرج دهید و طرحی نو و خلاقانه و همچنین کاملاً مرتبط طراحی کنید.

۴) کاربرد رنگ در طراحی لوگو

در آرمها و لوگوهای هنری بهتر است تعداد رنگهایی که استفاده می کنید نه کم باشد و نه خیلی زیاد. تعداد رنگهایی بین سه یا چهار رنگ مناسب ترین تعداد رنگ برای لوگوهای هنری است. این تعداد از رنگ ، هم می توانند طرحی ساده و شکیل باشند و در عین حال هر پیامی که قصد انتقال آن را دارید به مخاطبان شما برسانند.

۵) اندازه لوگو

بهتر است در تصمیم گیری برای اندازه لوگو به هدفهایی که از طراحی دارید توجه کنید.


موضوعات مرتبط :

عکاسی تبلیغاتی و عکاسی صنعتی

هشدارهایی درباره استفاده از رنگ در لوگو

طراحی لوگو به عهده کیست؟

نمادهای مناسب در طراحی لوگو

رعایت اصل انعطاف پذیری در طراحی لوگو

باورهای غلط در طراحی آرم یا لوگو

چگونه یک لوگوی مناسب طراحی کنیم؟

اصول طراحی لوگو

طراحی حرفه ای لوگو

همه چیز در مورد طراحی لوگو

مطالب مرتبط