طراحی مجلات و ژورنالها

در بین نشریات و مکتوبات مختلف ، مانند روزنامه ها ، کتابها و مجلات ، می توان گفت مجلات بیش از سایر نشریات نیاز به طراحی دارد.

معمولاً روزنامه ها از ابتدا تا انتها پر از اخبار بوده و متناسب با هر یک این اخبار ، عکسها و طرحهای مربوط به آن را در آن درج می کنند و نیاز به طراحی پیچیده و زیادی ندارد. همچنین ، روزنامه ها به طور روزانه چاپ می شوند و امکان صرف زمان زیاد برای طراحی بر روی آن وجود ندارد و هم اینکه با اصل و ماهیت روزنامه ها همخوان نیست. کتابها هم از آن حیث که معمولاً فقط بر روی آنها طراحی انجام می شود چندان مورد نظر نیستند. زیرا ، صفحات کتابها غالباً ساده است و فقط مطالب در آن چاپ می شود. در این میان ، مجلات نیاز به طراحی های ویژه دارند. علاوه بر این ، معمولاً طراحی مجلات ، طراحی صفحه ها و جلد آنهاست که در نگاه اول هر مخاطبی را خود جلب می کند و او را ترغیب به خرید و مطالعه آن مجله می کند. جلد مجلات اولین موردی است که می تواند با مخاطبان ارتباط برقرار کند. به همین دلیل باید در طراحی جلد مجلات بسیار دقیق عمل کنید. لذا ، برای اینکه بتوانید مخاطبان را جلب کنید باید طراحی هنرمندانه برای مجلات خود انتخاب کنید که در ادامه نکاتی را در این زمینه اشاره خواهیم کرد:طراحی ژورنال - طراحی مجله

یک) انتخاب طراحی جذاب برای نام مجله

اولین طراحی در هر مجله ای ، طراحی نام یک مجله است. سعی کنید نام مجله خود را با یک گرافیک خاص و زیبا که هم قابل خواندن باشد و هم اینکه جذابیتهای بصری داشته باشد طراحی کنید. هر چقدر بتوانید نام مجله خود را هنری و زیبا طراحی کنید می تواند مخاطبان بیشتری را به خود جلب کند و حرفه ای بودن شما را به آنها نشان دهد. علاوه بر همه اینها ، نام مجله شما با یک طراحی لوگو زیبا در ذهن آنها حک خواهد شد. البته در نظر داشته باشید که نباید بسیار پیچیده و مبهم طراحی کنید. پیچیدگی و ابهام در نام مجله و طراحی آن نه تنها جذابیتی برای مخاطبان ندارد بلکه می تواند یکی از دلایلی باشد که آنها را خرید و مطالعه مجله شما منصرف کند.

دو) استفاده از رنگهای جذاب در طراحی مجله

عامل دیگر ، به کاری رنگها در طراحی مجلات است. سعی کنید از رنگهایی که سرد و بی روح هستند ، مانند خاکستری ، مشکی ، بیش از حد سفید و رنگهای این چنین استفاده بسیار کمی داشته باشید. در مقابل ، رنگهایی مانند: قرمز ، نارنجی ، بنفش ، زرد و صورتی رنگهایی هستند که می توانند بر جذابیت مجله شما بیافزایند و طراحی زیبای آن را بیش از پیش به نمایش بگذارند.

سه) به کار بردن عناوین مطاب مجله در جلد مجله

سعی کنید مطالبی را که در مجله به آنها پرداخته شده است به صورت تیتر وار ، عناوین آنها را روی جلد مجله چاپ کنید. همچنین لازم است عناوینی جذاب و زیبا برای مطالب خود انتخاب کنید تا با مشاهده جلد مجلات بتوانند انگیزه کافی در خوانندگان ایجاد کنند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی مجله به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوعات مرتبط:

طراحی خبرنامه و مجله

یک تصویر خوب در تبلیغات مجله ای به هزار کلمه می ارزد

تبلیغات مجله ای خوب چگونه طراحی می شود؟

مطالب مرتبط