طراحی پورتال و تنظیماتی که باید در نظر بگیرید

پورتالهای اینترنتی از جمله سامانه های مدیریتی در اینترنت هستند که مزایای زیادی دارند.

همین مزایا هست که موجب می شود شرکتها و سازمانهای مختلف اقدام به طراحی پورتال کنند. پورتالها به دلیل میزان امنیت بالایی که دارند بسیار پر طرفدار هستند. پورتالها به گونه ای طراحی می شوند که به راحتی بتوانند خرابکارها را شناسایی کنند و از ورود افراد غیر مجاز یا رباطهای خرابکار جلوگیری کنند. به همین دلیل ، لازم است شما نیز به فکر طراحی پورتال باشید. برای اینکه پورتالی را طراحی کنید باید تعدادی از تنظیمات آن را در نظر بگیرید تا یک پورتال کامل بتوانید طراحی کنید. تمام جزئیاتی که در پورتالها طراحی می شود توسط مدیر آن پورتال قابلیت دستکاری و مدیریت را دارد. از جمله بخشهای مختلف یک پورتال که باید طراحی شود شامل موارد زیر است که مدیر پورتال بعد از طراحی این بخشها می تواند تغییرات لازم در هر یک از این بخشها را انجام دهد.

یک) عنوان پورتال

پورتالی که شما طراحی می کنید باید یک عنوان داشته باشد. عنوانی که در صورتی که در گوگل سرچ شود به راحتی بازیابی شود و توسط کاربران قابلیت استفاده را داشته باشد.

دو) صفحه اصلی

هر پورتالی باید یک صفحه اصلی داشته باشد که علاوه بر عنوان پورتال ، توضیحات لازم در خصوص فعالیتهای آن پورتال و اعضای آن در آن نوشته شده باشد.

سه) ثبت کردن در جستجوگرهای اینترنتی

همانطور که در بالا اشاره شد ، زمانی که فردی اقدام به جستجوی پورتال شما می کند ، نام یا عنوان فعالیت آن را در گوگل سرچ می کند تا به آن دسترسی پیدا کند. پس حتماً باید پورتال خودتان را در جستجوگرهای اینترنتی از قبیل: گوگل ، یاهو و ماکروسافت ثبت کنید.

چهار) انتخاب گرافیک مناسب

همانطور که بارها در طراحی سایت اشاره شده است ، زیبایی ظاهری یک سایت یا پورتال می تواند عامل اصلی جذابیت برای مخاطبان باشد. باید سعی کنید یک گرافیک زیبا و مناسب برای پورتال خود طراحی کنید.

پنج) طراحی و تعیین صفحه برای کاربران

هر پورتالی که طراحی می کنید باید صفحه ای برای کاربران داشته باشد. یکی از اهداف اصلی طراحی پورتالها ، ساخت پروفایل برای مخاطبان است که بتوانند در آن پورتال عضو شوند و از خدمات آن بهره مند شوند. پس حتماً صفحه ای را برای عضویت کاربران در نظر بگیرید.

شش) طراحی صفحه کاربران

بهتر است صفحه ای برای کاربران طراحی کنید که قابلیتهای مورد نیاز شما را داشته باشد. اگر می خواهید افراد در آن رزومه خود را وارد کنند یا سایر توانایی های خود را یا هر گونه اطلاعاتی که نیاز دارید وارد کنند باید در پورتال خود بخشهایی را برای این موارد در نظر بگیرید. همچنین سعی کنید همانطور که گرافیک زیبایی را برای صفحه نخست خود در نظر می گیرد برای صفحات شخصی کاربران نیز در نظر بگیرید.

هفت) امکان استفاده از چند زبان

اگر پورتالهای مختلف را مشاهده کرده باشید ، یکی از قابلیتهای آنها ، استفاده از چند زبان است. ممکن است تعدادی کاربر از کشورهای مختلف داشته باشید. پس بهتر است پورتال خود را به چند زبان طراحی کنید و این قابلیت را به آن بدهید که بتواند با هر مخاطبی ارتباط برقرار کند.

علاوه بر موارد فوق ، طراحی لوگو ، طراحی کاتالوگ ، طراحی بسته بندی محصولات و طراحی پوسترهای تبلیغاتی در طراحی پرتال شرکت ها نقش دارند.


جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد طراحی سایت و بهینه سازی به این صفحه مراجعه نمایید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در بازاریابی اینترنتی و اجرای تبلیغات اینترنتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط