عکاسی صنعتی چیست؟

عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی به رشته ای از عکاسی گفته می شود که کاربرد آن به نمایش در آوردن دقیق، کامل و با کیفیت بالای محصولات یک شرکت و یا فروشگاه می باشد، عکاسی صنعتیدر نهایت تبدیل به یک طراحی کاتالوگ ، طراحی بروشور ، بیلبورد و یا دیگر اقلام تبلیغاتی می گردد.

در رشته عکاسی ، عکاس صنعتی با استفاده از لوازم مناسب و برگزیدن نورهای محاسبه شده ، می کوشد تا در صورت امکان عکس تبلیغاتی با کیفیت و دقیق از کالا ایجاد نماید.

که در این عکس صنعتی تمام موارد ظاهری محصول به نمایش در آورده شود، به بیان دیگر عکاسی صنعتی باید ابعاد کاملی از کالا برداشت کرده و جهت کاربردهای تبلغاتی به سفارش دهنده کار ارائه نماید. در این روش تبلیغاتی عکس هایی را ارائه می کند که در نهایت به یک طراحی کاتالوگ و چاپ کاتالوگ ختم می گردد.

بنابراین نمایش درست محصول از زوایای درست و کامل همان روشی است که عکاسان صنعتی و تبلیغاتی طراحان برتر در حال انجام آن هستند و شما می توانید نمونه کارهای عکاسی صنعتی و تبلیغاتی طراحان برتر را در صفحه نمونه کارها مشاهده و با مطالب بیان شده در بالا مقایسه نمایید.

در همین بحث برخی از عکاسان تبلیغاتی و صنعتی می کوشند با طراحی فضای ساده بر اساس کاربردهای محصول مورد نظر کمی جنبه کاربردی به عکاسی تبلیغاتی داده و عکس را از آن مینیمال خسته کننده عموم عکس های صنعتی نجات دهد که در برخی موارد واقعا جالب و تاثیر بخش است و در بعضی مواقع با کمی بی تجربگی دکورهایی ایجاد می شودکه بر کالا احاطه دارد و کالا را از دید مشتری خارجی می نماید. عکاسی به عنوان صنعت یعنی شکلی از عکاسی صنعتی که انسان و ریشه فکری اش به هیچ شکل از آن تاثیری ندارد یا اگر هم نقشی ایفاد می نماید بسیار کم و ناچیز است. این اندیشه تنها جهت هدایت کردن عکس بر اساس روش های آزموده شده و به منظور که عکس به خاطر روش های عکاسی اشکالی نداشته باشد نوردهی مناسب ، کادرمناسب در آن دیده شده.

برای درک درست از عکاسی صنعتی چند مثال خواهیم زد تا شما نیز موضوع را به خوبی درک نمایید

دوربین صفینه که از محیط خارج از زمین دقیق ترین عکس ها را به زمین ارسال می کند. در این نوع عکاسی بیشتر موارد بر اساس یک فرمول انجام می شود.

اینجا عکاسی صرفا علمی است و بر اساس صنعت عکاسی است و به خصوص کاربرد خود را دارد و البته بسیار مفید و دیگر عکاسی ها از روی تلسکوپ و یا میکروسکوپ برای اهداف مطالعاتی تماما عکاسی صنعتی محسوب می گردد.

در دیگر موارد نیز آدم ها به صورت مستقیم در عکاسی مداخله و تصرف دارند اما این مداخله مانند دخل و تصرف یک صنعتگر در کار صنعتی اش می باشد

مانند مداخله یک فرز کار برای فرز کردن قطعه ای ، یا فعالیتی که بافنده قالی در کنار چهار چوب بافت انجام می دهد. در اینگونه عکاسی محصولی تولید می شود که مفید است و البته زیبا ، اما یک فعالیت صنعتی، مانند عکاسی صنعتی ، عکاسی خبری و … دیگر رشته ها از این فرآیند اند. در این روش عکاسی ، عکاس صنعتی، صنعتگری می باشد که می تواند زیبا ، جالب و دقیق عکاسی نماید و برای انسان ها نه تنها کاربرد لازم را دارا می باشد بلکه لذت خاص خود را نیز می برند.

برای این روش عکاس ها خود را به طبقه بندی های مختلف تقسیم می نمایند اما به خاطر اینکه عکاسی در نهایت هنر محسوب می شود، حتی عکاس صنعتی که به طراحی کاتالوگ حرفه ای ختم می شود. تعریف دقیق از عکس خوب اگر غیر ممکن نباشد اما می توان گفت که کار دشواری است

عکاسی صنعتی :

عکس به عنوان یک المان حرفه ای و مهم در طراحی کاتالوگ و طراحی لوگو به حساب می آید . در گفتگوی روزمره و مکالمات افراد غیر حرفه ای از عکاسی فوق حرفه ای Ad به عنوان یک عکاسی صنعتی یاد می گردد، در حقیقت منظور تهیه عکس از کالاست که در صنعت تولید می شود یا عکسی از کارخانه تهیه می شود

عکاسی صنعتی در شرکت طراحان برتر از هر عنصر و با هر موضوعی که با کارهای شرکتی تولیدی یا خدماتی در رابطه باشد، در رستای عکاسی صنعتی قرار می گیرد . پس میدان عکاسی صنعتی بسیار پیچیده است زیرا ترکیب محصول که می تواند در ایران مصرف و یا به کشورهای دیگر فرستاده شود نیز مطرح خواهد شد.

عکاسی صنعتی در برگیرنده تمام کارهایی است که به تولید کمک می کند ، امید است شرکت طراحان برتر و آتلیه عکاسی آن بتواند به تولید این کرزو بوم کمک نماید.

مطالب مرتبط