فلایر چیست و چگونه طراحی می شود ؟

از عمده ترین روشهایی که برای تبلیغاتهای چاپی استفاده می شود می توان به پوستر ، بنر ، بروشور، تراکت و فلایر اشاره کرد.

اغلب مردم با تمامی روشهای تبلیغاتی که گفته شد آشنا هستند به جز فلایر که کمتر شناخته شده است. هر کدام از این روشها را در مقالات قبلی معرفی کرده و ویژگیهایشان را گفته ایم. اما در این مقاله قصد داریم به معرفی فلایر بپردازیم.

به طور کلی باید گفت ، هیچ تفاوتی نمی کند که کسب و کار شما در چه اندازه ای باشد ، بزرگ یا کوچک بودن آن در زمینه تبلیغاتی چندان مهم نیست ؛ بلکه در هر صورت شما به تبلیغات نیاز دارید. بنابراین لازم است تمامی ابزارهای مورد استفاده در تبلیغات را بشناسید و در مواقع مناسب از هر کدام از آنها استفاده کنید.

فلایر را بسیار کمتر از سایر ابزارهای تبلیغاتی می شناسیم. اغلب نام این ابزار تبلیغاتی را از شرکتهای تبلیغاتی شنیده ایم و در زندگی روزمره خود نام آن بسیار کم به گوش ما رسیده است. علت این امر آن است که از فلایر بیشتر برای تبلیغ های سازمانی و معرفی عملکرد و ماهیت یک سازمان استفاده می کنند. مواردی که در طراحی فلایرها باید مد نظر قرار دهید شامل موارد زیر است :

یک) اندازه کاغذ طراحی فلایر

نوع کاغذی که برای این دسته از تبلیغات مورد استفاده قرار می گیرد باید دارای کیفیت بسیار متناسب و بالایی باشد. معمولاً از اندازه کاغذهای A4 برای چاپ فلایرها استفاده می شود و به شکل یک پکیج در اختیار مشتریان قرار می گیرد. دقت کنید که اندازه کاغذی که انتخاب می کنید از A4 کوچکتر نباشد.

دو) استفاده از عکس های مناسب فلایر

عکسها همیشه ارتباط بیشتری می توانند با مخاطبان برقرار کنند. در داخل فلایرها نیز باید عکس های مربوط به شرکت و سازمان خود را درج کرده و سعی کنید هدفهای فعالیتی خود را به خوبی معرفی کرده و نشان دهید.

سه) معرفی اهداف سازمان جهت طراحی فلایر

فلایرها مناسب ترین ابزار برای معرفی سازمانتان هستند. از این ابزار برای معرفی ماهیت و هویت فعالیتهای خود می توانید به خوبی استفاده کنید. اگر در مرحله اولیه معرفی سازمان یا شرکتتان به سایرین هستید و قصد دارید اهداف خود را به گوش مشتریان و رقیبانتان در بازار برسانید ، فلایرها مناسب ترین ابزار برای این کار هستند.

چهار) تعداد صفحات فلایر

بر خلاف بسیاری از ابزارهای تبلیغاتی چاپی مانند پوستر ، بنر و تراکت ها که معمولاً در یک صفحه طراحی می شوند و باید در قالب یک صفحه به معرفی محصول و خدمات یا معرفی خودشان بپردازند. فلایرها مانند بروشورها از چند صفحه تشکیل می شوند. می توانید از یک صفحه تا حداکثر ۱۰ صفحه برای فلایرها در نظر بگیرید و هر آن چه که مد نظر دارید در آنها بیان کنید. هر چقدر مجموعه یا سازمان شما وسعت بیشتری داشته باشد باید صفحات بیشتری را برای معرفی عملکرد و ماهیت سازمانتان در نظر بگیرید.

پنج) فاصله بین متون در فلایر

حتماً در طراحی فلایرها به رعایت فاصله بین متون توجه کنید. نباید مطالب شما پشت سر هم به صورت یک صفحه پر از چاپ باشد. بلکه برای طراحی مناسب یک فلایر لازم است در بین متونی که چاپ می کنید از عکسها و تصاویر مناسب و یا چارتها و نمودارها با توجه به تناسب با موضوع بپردازید.

شش) تناسب رنگ فلایر با سازمان

امروزه بسیاری از سازمانها از رنگی به عنوان معرف خود استفاده می کنند. استفاده از این رنگ در بخشهای مختلف متعلق به این سازمانها مورد استفاده قرار می گیرد تا هماهنگی یکپارچگی در آن به وجود آید. پس لازم است در انتخاب رنگها برای طراحی فلایرها دقت کافی را داشته باشید چرا که رنگهای مورد استفاده باید با رنگ سازمانی همخوانی و مطابقت کافی داشته باشد.

مطالب مرتبط