لوازم جانبی عکاسی در سفر

لوازم جانبی عکاسی در سفر موضوعی است که در این نوشتار برای شما خوانندگان سایت طراحان برتر انتخاب شده است ، و در ادامه این مقاله به آن می پردازیم

عکاسانی را می شناسم که به غیر از لنز و دوربین ، لوازم جانبی عکاسی در سفر را به صورت کامل با خود همراه دارند . البته خوب است بدانید که مقدار بسیار زیادی از لوازم جانبی عکاسی در سفر در عکاسی صنعتی نیز به درد شما می خورد ، البته عکاسی صنعتی حرفه ای نیازمند تجهیزات عکاسی صنعتی حرفه ای نیز می باشد اما بسیاری از این لوازم جانبی عکاسی در سفر در فرآیند عکاسی صنعتی به مورد استفاده قرار می گیرند .

در زیر به معرفی لوازم جانبی عکاسی در سفر می پردازیم .

سه پایه

سه پایه به شما امکان می دهد هنگام آموزش عکاسی در شب ، دوربین را ثابت نگه دارید . همچنین با قرار دادن دوربین روی سه پایه و با استفاده از شمارشگر دوربین ، خودتان هم می توانید در عکسی حضور داشته باشید . سه پایه ها طوری طراحی شده اند که دوربین در اندازههای گوناگون را نگه دارند و این حالت روی قیمت آنها تأثیر می گذارد . مثلاً برخی از سه پایه های فیبر کربن ، بسیار محکم و سبک اند و قیمت بالایی دارند . برای بسیاری از گردشگران سه پایه هایی سبک و محکم بسیار مناسب است تا هر کجا می خواهند آنها را با خود به همراه داشته باشند . هنگام استفاده از سه پایه در سفر ، به ویژه در مکان های شلوغ دقت کنید ، زیرا سارقان علاقه ی زیادی به دوربین ها دارند . پس تلاش کنید تا آنجا که ممکن است از دوربین خود جدا نشوید . من سه پایدهای oBy GorllaPodل را می پسندم ، زیرا امکان اتصال سه پایه به درختان یا هر سطحی را دارند .

گزینه ی دیگر تک پایه ها یا مونوپادها هستند که تنها یک پایه دارند و به خودی خود ایستایی ندارند و باید آنها را با دست نگه دارید . اگر فکر می کنید تنها کمی به ثابت کردن دوربین نیاز دارید ، تک پایه ها گزینه های خوبی هستند، زیرا سبک و کاربردی اند.

نکته جالب این است که اگر دوربین یا لنز شما لرزش گیر دارد ، هنگام استفاده از سه پایه آن را باید خاموش کنید، زیرا اثر معکوس خواهد داشت .

لازم به ذکر است که این سه پایه ها را می توانید در هنگام آموزش عکاسی صنعتی به عنوان تجهیزات عکاسی صنعتی نیز استفاده نمایید

لنزها

عموماً لنزهای معدودی برای استفاده در دوربین های کوچک نیمه اتوماتیک وجود دارند ، اما دوربین های دی. اس. ال. آر تمام عیار، انواع لنزها برایشان طراحی شده است . همچنین برخی دوربین های نیمه اتوماتیک غیر حرفه ای مثل نیکون ۱۱ که یک دوربین دیجیتالی بدون آیینه است ، قابل استفاده با لنزهایی هستند که یا قابلیت تعویض با لنز اصلی را دارند یا می توان آنها را روی لنز ثابت دوربین سوار کرد .

انواع لنز ها

پیش از شروع توضیح در خصوص انواع لنزها خوب است بدانید که لنزهایی که اینجا معرفی می شود، در بسیاری از اوقات در آموزش عکاسی صنعتی و عکاسی صنعتی و حتی آموزش عکاسی در شب هم مورد استفاده قرار می گیرد .

لنزها یا زوم هستند یا فاصله ی کانونی ثابتی دارند:

– لنزهای فاصله ی کانونی ثابت یا  prime: فقط یک فاصله ی کانونی مانند ۵۰ میلیمتر یا ۳۰۰ میلیمتر دارند . اگر می خواهید فاصله ی کمی با سوژه داشته باشید یا فضای بیشتری را ثبت کنید ، باید به موضوع نزدیکتر شده یا از آن دور شوید . این لنزها کیفیت اپنیکی بهتری دارند ، زیرا پیچیدگی شان به مراتب کمتر است .

– لنزهای زوم : به شما امکان می دهند فاصله ی کانونی را تغییر دهید مانند ۱۰۵-۲۴ میلیمتر یا ۲۰۰-۷۰ میلیمتر . با این امکان می توانید از لحاظ بصری به موضوعی نزدیک یا از آن دور شوید .

لنزهای زوم پرکاربردترین لنز ها هستند، زیرا چندین فاصله ی کانونی (لنز) و طیفی از لنزهای واید تا نرمال و نرمال تا تله فوتو را یک جا در اختیارتان قرار می دهد . به هر حال بسیاری از عکاسان حرفه ای از لنزهایی با فاصله ی کانونی ثابت استفاده می کنند زیرا کیفیت بهتر و اعوجاج کمتری دارند. این لنز ها استفاده بیشتری در عکاسی صنعتی برای گرفتن جزئیات محصولات و کالای سفارش دهنده کار نیز دارا می باشد .

یکی از معایب لنزهای زوم این است که دیافراگم لنز شما هنگام زوم روی سوژه ، به بازی (گشودگی) فاصله کانونی واید نخواهد بود . ( دیافراگم دریچه ای در لنز است که به نور اجازه ی عبور و برخورد با فیلم یا حسگر را می دهد ) . پس هنگامی که روی موضوعی یا محصولی در عکاسی صنعتی زوم می کنید و عکس می گیرید ، تیره تر از زمانی خواهد شد که با فاصله ی کانونی کمتری عکاسی می کنید ، زیرا لنز در حالت تله فوتو اجازه ی عبور نور کمتری را می دهد . در مقالات بعدی دیافراگم و شاتر را بیشتر توضیح خواهم داد . نگران آنها نباشید . لنزهای زومی که این محدودیت را ندارند،لنزهای سریع fast lenses  نامیده می شوند .

فاصله های کانونی لنز های دوربین های دی. اس. ال، آر چه زوم و چه ثابت چند دسته اند :

– نرمال: نرمال به باز آفرینی طبیعی صحنه اشاره می کند ، البته بدون اعوجاج ، همان گونه که چشم شما میبیند . اگر تصویری از یک بنا یا یک شخص می گیرید ، لنز نرمال آن را واقعی جلوه می دهد . فاصله ی کانونی لنزهای نرمال بین ۴۰ تا ۶۰ میلیمتر است . البته اندازه ی سنسوری که در دوربین به کار رفته است، روی فاصله ی کانونی نرمال تأثیر می گذارد . مثلا فاصله کانونی نرمال لنز زوم از ۲۴ تا ۱۰۵ میلیمتر است . فاصله کانونی لنزهای نرمال در محدوده ی فاصله ی کانونی لنز هم قرار می گیرد. برخی سنسورها اندازه هایی هم عرض با فیلم ۳۵ میلیمتر دارند ؛ بدون در نظر گرفتن تعداد پیکسل ها . برخی اندازه های کوچکتری دارند که گستره ی دید لنز را کاهش می دهند . به بیان دیگر اگر لنزی را روی سنسوری قرار دهید که اندازه ی کوچکتری دارد، گستره ی تصویری کمتری را نسبت به زمانی خواهید داشت که همان لنز را روی سنسوری کامل (هم عرضی با ۳۵ میلیمتر) قرار دهید . برخی مدل های غیرحرفه ای دوربین های دی، اس، ال، آر حتی برخی گونه های حرفه ای این دوربین ها، سنسورهای کاملی ندارند . عکاسان صنعتی و طبیعت ، بیشتر فول فریم می خرند ، زیرا می خواهند از ثبت ۱۰۰ درصدی دایره ی دید لنز خود مطمئن باشند .

همراهان گرامی موضوع لوازم جانبی عکاسی در سفر موضوعی نیست که در یک مقاله گنجانده شود ، پس با من عباد عبداللهی در سری مقالات عکاسی در سفر سایت طراحان برتر همراه باشید .

ضمنا شما برای سفارش عکاسی صنعتی می توانید با شماره ۷۷۱۳۵۱۲۷-۰۲۱ تماس حاصل فرمایید

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی تبلیغاتی به این صفحه مراجعه نمایید.


موضوع مرتبط :

تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت اول )

تجهیزات آموزش عکاسی در سفر ( قسمت دوم )

چگونه دوربین عکاسی مناسب انتخاب کنیم ؟

دو نکته با اهمیت در دوربین های عکاسی دیجیتال

انواع لنز های دورین عکاسی صنعتی و آشنایی با فاصله های کانونی | تجهیزات عکاسی صنعتی

۳ حالت نورسنجی در دوربین های امروزه

اهمیت میزان تابش نور به محصول در عکاسی صنعتی

۱۰ نوع از ملحقات نور پردازی در آتلیه های عکاسی صنعتی

مطالب مرتبط