مشخصات طراحی کاتالوگ

مقصود و منظور از طراحی کاتالوگ بخشیدن شناخت و اطلاع ملزم و درخور به مشتری در خلال شناساندن محصول و سرویس‌های ارائه شده سازمان‌ها و شرکت‌ها که تاثیر و مقصود تبلیغی دارند ، سبب انتخاب و خرید مطلوب برای مشتریان و مخاطبین خواهد شد.

نقش و اثربخشی کاتالوگ‌ ها فراوان زیاد می‌باشند و در تصمیمات و تحول در تمایلات و علاقمندی‌های مشتریان اثر به سزایی از خود به نمایش خواهد گذاشت. کاتالوگ دربرگیرنده معلوماتی از جمله ابعاد ، فام و رنگ ، جنس ، نرخ اجناس ، روش حفاظت و مراقیت و مشخصات مورد احتیاج مشتریان است و پاسخ بسیاری از پرسش‌های مشتریان را در خود دارد.

نخستین مشخصه طراحی کاتالوگ که پیوسته بایستی به آن توجه شود ، به کارگیری هنر گرافیکی است رغبت و اشتیاق در خریداران را به وجود آورد ، دومین مشخصه طراحی این است که با مشخص نمودن سوژه و جامعه هدف طراحی کاتالوگ را شروع نمود و سومین مشخصه طراحی کاتالوگ قسمت مبنا و مرکز قرار دادن کالاها و خدمات  است در حقیقت مقصود به دست آوردن بهره و فایده و فروش زیادتر کالا و خدمات است.

نه داده‌ها و معلومات زاید و غیرلازم ، چهارمین مشخصه طراحی به کارگیری تصاویر مدرن و جذاب و منحصر به فرد از کالاها و فرآورده ها می‌باشد و ششمین مشخصه طراحی به کارگیری کاتالوگ به اندازه معیار و وزن متوسط باصرفه یکی از ظریف‌ترین قسمت‌های طراحی کاتالوگ می‌باشد و آخرین مشخصه طراحی کاتالوگ بهره گیری از کالاها و خدمات پر منفعت و سودآور و پرفروش در عالی‌ترین صفحات کاتالوگ است.

علاوه بر موارد فوق به کارگیری بک گراند ملایم و گیرا مطابق با محتوا و مضمون نوشته‌ها قادر است خواندن کاتالوگ را برای مشتریان و بینندگان که کاتالوگ شما را مشاهده می‌کنند لذت بهش و جذاب باشد. بک گراند تصاویری که از کالاها و یا خدمات هود در برگه‌های کاتالوگ دیده می‌شود ، قادر است آراستگی و نمایی به خصوص به محصولات و خدمات شما دهد که مشتریان و مخاطبان از خواندن و نگاه کردن به آن لذت ببرند و آن را تا انتها مطالعه نمایند.

با وجود این عوامل به کارگیری تفکر خلاق و ابتکار و جذابیت در طراحی کاتالوگ شما به میزانی قادر است افع و مفید باشد که کمبودها و نقایص شما را در سایر فاکتورهای دیگر پوشش دهد.

طراحی کاتالوگ در عصر امروزی با نظر به رقابت تنگاتنگ در میان تجارت و صنعت و مارکتینگ و اشاعه و آگهی هوشمندانه و سنجیده یکی از اساسی‌ترین شیوه‌های پیروزی و به دست آوردن سود بسیار است. طراحی کاتالوگ خاص و منحصر به فرد و جذاب سبب رابطه‌ی فوری مشتریان با کالاها و سرویس‌های ارائه شده و داده‌های سازمان و کمپانی در یک چارچوب متنسب و منطبق می‌شود تا مشتریان با خواندن کاتالوگ در کمترین وقت به پیغام دلخواه و مورد هدف دست پیدا کنند.

از مشخصات و مزیت طراحی کاتالوگ جدید و پیشرفته می‌توان عوامل زیر را نام برد:

مارکتینگ و اشاعه و نشر برنامه ریزی شده و هوشمند ، بالا رفتن فروش و به دست آوردن سود مازاد ، دستیابی راحت و بادوام بودن کاتالوگ‌ها ، بالا رفتن قدر و منزلت و معروفیت سازمان و شرکت و مورد توجه قرار گرفتن مارک و نشان تجاری آن ، عرضه کاتالوگ‌های حرفه‌ای و به خصوص در بازارهای منطقه‌ای و خارجی ، عرضه سرراست و بی واسطه و برنامه ریزی شده به مشتریان و با صرفه بودن آن در مقایسه با دیگر وسایل و اسباب تبلیغی به علاوه طراحی کاتالوگ یک استراتژی و راهکار مفید و مهم در جهت مبدل ساختن مخاطبین و مصرف کنندگان احتمالی به مصرف کنندگان و مخاطبین کنونی و دائمی شما می‌شود و به مخاطبین هم این زمان را می‌دهد تا از کمپانی‌ها و سازمان‌ها و خدمات و کالاهای آنان شناخت به دست آورند.

در همان سان این احتمال را برای شما ایجاد می‌سازد که به مصرف کنندگان و مشتریانی دست یابید که تاکنون به شرکت و سازمان شما مراجعه نداشته‌اند. در صورتی که به گونه‌ای واضح و روشن آگاه شوید که چه مولفه‌هایی را به چه شکل و طرحی بایستی در کاتالوگ کالا و خدمات خود جای دهید ، اطمینان داشته باشید که به یک وسیله و اسباب مارکتینگ تبلیغاتی مناسب و عالی دست یافته‌اید. در حقیقت کاتالوگ نماد از شرکت شما در میان مشتریان و بینندگان است که رسالت و نقش آن شناساندن صحیح و ثمربخش موسسه و کمپانی و محصولات ویژه شما می‌باشد.

مطالب مرتبط