نتایج نظر سنجی ها درباره ویژگی طراحی در لوگوهای محبوب تجاری

امروزه طراحی کردن لوگوهای تجاری یکی از مهم ترین پایه ها و اصول در فعالیتهای تجاری و بازرگانی است.

بسیاری از شرکتها و برندها به دنبال این هستند که بتوانند لوگوی جذابی را طراحی کنند. زیرا لوگوها اولین نشانه و زبان غیر کلامی شما برای برقراری ارتباط با مخاطبانتان هستند و هم چنین نشانه ای برای حضور شما در جاهای مختلف به حساب می آیند. یک لوگوی جذاب می تواند  در بالا بردن تعداد مشتریان شما بسیار موثر باشد. به همین منظور ، آژانس های تبلیغات بازاریابی مختلفی به وجود آمده اند که در طراحی لوگو نیز مشاوره می دهند و راهنمایی می کنند. از آنجایی که طراحی لوگو یک امر بسیار مهم است ، تحقیقات میدانی زیادی انجام شده تا کشف کنند که لوگوهای جذاب از نظر مردم چه ویژگیهایی دارند. در این مقاله به ویژگیهایی که از این تحقیقات به دست آمده می پردازیم.

یک) رنگهای به کار رفته در طراحی

نتیجه این تحقیقات نشان داد که غالب مردم ، لوگوهایی که در طراحی آنها از رنگهای آبی یا قرمز استفاده شده را جذاب تر ارزیابی کردند و در نزد آنها محبوبیت بیشتری داشتند.

دو) پس زمینه ساده

از میان حدود ۶۰ لوگوی بررسی شده ، نتایج نشان داد که نزدیک به ۵۰ لوگوی حرفه ای انتخاب شده از طرف مردم  فقط یک یا دو رنگ داشتند. بنابراین ، بهتر است در

 ، از بیش از دو رنگ استفاده نکنید.

سه) عدم استفاده از برجستگی

لوگوهایی که به شکل همسطح طراحی شده است از جذابیت بیشتری برخوردار است. آمارها نشان می دهد لوگوهایی که سطح صافی دارند از نظر جذابیت و زیبایی در درجه بالاتری از نگاه مشتریان و مخاطبان قرار دارند. علت این جذابیت این است که هر چقدر پس زمینه شما سطح صافی داشته باشد می تواند منظورتان را راحت تر منتقل کند. به ویژه اگر تصمیم دارید برای شرکتها و برندهایی که به تولید محصولاتی مانند گوشی ، لپ تاپ ، تبلت و غیره می پردازند طراحی کنید حتماً لازم است این همسطح بودن را مد نظر قرار دهید.

چهار) استفاده از شبکه های اجتماعی برای نظر خواهی

یکی از راههایی که می توانید لوگوی جذاب و محبوبی طراحی کنید این است که از مخاطبان و مشتریانتان راجع به نحوه طراحی لوگو نظرخواهی کنید. یکی از آسان ترین و در عین حال کم خرج ترین راههای نظر سنجی از مشتریان استفاده از شبکه های اجتماعی است. می توانید یک سوال نظر سنجی یا چندین سوال در خصوص نحوه طراحی لوگو مطرح کنید و نظر مخاطبان خود را جویا شوید.

پنج) تغییرات آهسته

هر تغییری که مد نظر دارید در طراحی لوگوی خود اعمال کنید ، سعی کنید این تغییرات آرام و به تدریج انجام شود. زیرا تغییر ناگهانی در لوگو یک حس بیگانگی به مشتریان و مخاطبان شما که مدتهاست با شما آشنایی دارند و از محصولات شما استفاده می کنند ایجاد می کند. می توانید برای اینکه سرعت پائینی در تغییر لوگو  داشته باشید ابتدا از جزئیات ریز و حاشیه ای شروع کنید تا در نهایت کل لوگوی شما تغییر و اصلاح شود و یک طرح جدیدی به وجود بیاید.

شش) پرهیز از تقلید

شما می توانید برای طراحی لوگوی جذاب از لوگوهای سایر برندها الگو برداری کنید تا لوگوی شما بسیار غیر مرتبط و بدون ارتباط با زمینه فعالیتتان یا لوگوی رقیبهایتان نباشد ولی در عین حال هیچ گاه نباید به فکر تقلید از لوگوی سایرین باشید. سعی کنید از نظر مخاطبان خود در این زمینه استفاده کنید. به این شکل که شما می توانید چندین لوگو در زمینه فعالیت خود را برای نظر سنجی در شبکه های اجتماعی بگذارید. هر کدام از لوگوها که محبوبیت و جذابیت بیشتری را کسب کرد به عنوان الگو از آن در طراحی لوگویتان استفاده کنید.


موضوعات مرتبط :

انواع طراحی لوگو برای شرکتها و سازمانها

مزایا و معایب لوگوهای تایپی

آشنایی با بهترین روشهای طراحی لوگو در سالهای اخیر

الزامات یک طراحی لوگو حرفه ای

۱۰ اصل از اصول طراحی لوگو

طراحی لوگوهای هنری باید چه خصوصیاتی داشته باشد؟

نمادهای مناسب در طراحی لوگو

اشکال مختلف طراحی لوگو

اصول طراحی لوگو

دانلود نرم افزار طراحی لوگو

نقش رنگ ها در طراحی لوگو

پر کاربردترین طرح لوگو در صنایع مختلف چیست؟

الزامات حرفه ای گری در مورد طراحی نشان تجاری

نکات مهم در طراحی کاراکترهای تبلیغاتی

هشدارهایی درباره استفاده از رنگ در لوگو

چگونگی طراحی یک ” آرم” مناسب

مطالب مرتبط