نور پردازی حرفه ای در عکاسی صنعتی

نور پردازی حرفه ای در عکاسی صنعتی یکی از متدهای جدیدی است که در صنعت تبلیغات و عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی ایجاد شده است .

موضوع اصلی در این نوع عکاسی صنعتی به تصویر کشیدن صنعت های کلان و خرد به صورتی حرفه ای و در عین حال هنری می باشد . نورپردازی عکاسی صنعتی یکی از مهمترین و اثر گذارترین عوامل در زیبایی کاتالوگ ها ، بروشور ها و عکاسی های صنعتی است . در این متن قصد آن داریم سیر انواع نورپردازی حرفه ای عکاسی صنعتی را به تفضیل بیان کنیم. با طراحان برتر و استدیو عکاسی صنعتی همراه باشید.

برای فهم بهتر تصاویر ابتدا از یک نوع دوربین اس – ال – آر استفاده می کنیم، همانطور که می دانید عکس های گرفته شده ، با این دوربین با توجه به نوردهی خوب عمق میدان در تصویر عکس صنعتی کم بوده و سایه های بسیار زیادی در زیر عکس به وجود می آید که به خاطر استفاده از دیافراگم باز و اتوماتیک آن می باشد.

نور پردازی صنعتی سافت ( از سمت راست و دور از دوربین )

یکی از مراحل ابتدایی در عکاسی صنعتی به صورت نرم یا خاموش کردن فلش دوربین است، ایجاد نور محیط و نورپردازی حرفه ای در این سیستم با استفاده از فلاش استودیویی به همراه سافت باکس که زاویه این سیستم ۱۳۵ درجه برای این روش ایجاد می شود.

برای عکاسی علمی در عکاسی صنعتی و تبلیغاتی بهتر آن است که دوربین های خود را از حالت اتوماتیک در آورده و به حالت دستی ست کنید.

بعد از آن دیافراگم را با اف ۱۰ تنطیم کرده و سرعت ساتررا را با اندازه سفیدی یک و نور هماهنگ می کنیم.

همانطور که می دانید فاصله زیادی بین کیفیت و شفافیت عکس صنعتی ایجاد شده است . سایه ها حالت خشن خود در آمده و نرم شده…

زوایای انعکاس جهت نور پردازی عکاسی صنعتی و عکاسی تبلیغاتی :

عکاسی صنعتی وابسته به نوع و متریال کالایی است که از آن عکس صنعتی گرفته می شود.

تفاوت جنس و نوع کالا به دلیل انعکاس های فلزی و غیر فلزی بسیار مهم می باشد و دقت بالایی نیاز دارد ، انعکاس در عکاسی صنعتی می تواند تصاویری خلق نماید که چشم هر بیننده ای را به خود خیره کرده و فروش محصولات را سهل نماید.

بازتاب نور در عکاسی صنعتی و حرفه ای :

در این فرآیند مقداری از نور تابش داده شده به طرف کالا، دوباره انعکاس نور بازتابنده می شود . این روش به کمک یک بک سفید قسمتی از این نور تابانده شده به طرف محصول دوباره از زاویه روبرو بازتابانده می شوند . این بازتابش و انعکاس نور باعث روشن شدن تصویر ، کاهش کلی کنتراست تصاویر و نرم شدن سایه های کالا می شود.

افزایش درخشش:

در این بحث تلاش می کنیم درخشش قسمت های کوچک بیشتر شود و جزئیات بیشتری را به تصویر می کشیم این روش با اضافه کردن یک نور جدید دیگر ، یک آینه و یا رفلکتور ، با زاویه درست برای رنگ دهی به اجسام و داشتن نور و زمینه ای با رنگ خاص می توان از فوم های رنگی استفاده کرد تا عکس های صنعتی دیگر تیره و روشن نشده و رنگ سیلور به خود بگیرند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد عکاسی صنعتی به این صفحه مراجعه نمایید.

مطالب مرتبط