نکاتی که هر کسی در مورد کاتالوگ تبلیغاتی بداند

نکاتی در مورد طراحی کاتالوگ در گذشته گفته شده است. در این مقاله با نکاتی که هر کسی در مورد کاتالوگ تبلیغاتی بداند آشنا می شوید.

با توسعه و ارتقای کالاها و فرآورده‌های متنوع و سرویس‌های رائه شده توسط شرکت‌ها و سازمان‌ها به علاوه فقدان پاسخگویی مناسب پوسترها و کالانماها و به علاوه مخارج زیادی که معارفه و شناساندن رو‌در‌رو ناگزیر به منظور به وجود آوردن اشتیاق و شناساندن کالاها و خدمات سازمان‌ها و کمپانی‌ها مبادرت به ایجاد استراتژی تازه‌ای به عنوان طراحی کاتالوگ کرده‌اند.

طراحی کاتالوگ در همه‌ی عرصه‌ها  قادر است به تجارت و کار شما ماهیت و اصالت دهد به همین علت توصیه می‌شود در طراحی آنان توجه زیادی داشته باسید. کاتالوگ‌هایی که با درج و ملاحظات فاکتورهای مهم واصولی طراحی می‌شوند قادرند با شتاب فراوانی در دید و ذهنیت مشتریان قرار بگیرند و قدرتمندی و دوام زیادی هم دارند. بنابراین توصیه می‌شودبه تعدادی از فاکتورها و فنون جزئی اما با اهمیت در طراحی کاتالوگ مهم می‌باشند به شرح زیر توجه کنید:

توجه و مراعات در میانه روی و اعتدال همه جانبه: توصیه می‌شود در هر عاملی در طراحی کاتالوگ اعتدال را نگه دارید. اعتدال و میانه روی در جهت مولفه‌هایی نظیر اندازه محتوا و مضمون ، رنگ و فام طرح ، تصاویر مورد استفاده و دیگر فاکتورهاست.

استفاده نکردن از محتوا و متن‌های طولانی: از آن میان عواملی که سبب عدم اثربخشی ژرف و بسیار در کاتالوگ شما در مشتریان می‌شود آن است که تلاش کنید محتوا و متن‌های بسیاری در برگه‌های کاتالوگ جای دهید. کاتالوگ وجه آگهی رسانی و به وجود آوردن گیرایی و اشتیاق را برای مشتریان و بینندگان دارد. لزومی ندارد هر محتوا و متنی را که مشاهده می‌کنید یا به آن می‌اندیشیدکه بایستی عنوان شود را در کاتالوگ پیاده کنید.

مناسب است که محتوا و متن کاتالوگ‌ها تماماً مختصر و دقیق ذکر شود. در صورتی که بخواهید داده‌ها و معلومات بسیاری را در برگه‌های کاتالوگ بگنجانید طرح شما از قالب کاتالوگ جدا می‌شود. بنابراین توصیه می‌شود به منظور پیشگیری از چنین امری اغلب از عکس‌ها بهره بگیرید تا متن.

شمار کالاها را محصور و اندک سازید: تلاش کنید در هر برگه‌ای از کاتالوگ فقط یک کالا و خدمت را بگنجانید. جای دادن چندین کالا و خدمات در یک برگه گیرایی و خاص بودن کاتالوگ را کاهش داده و مشتریان و بینندگان را سردرگم می‌سازد. همچنین مشتریان غالباً این شکل از کاتالوگ‌ها را تا پایان نمی‌بینند و نمی‌خوانند.

از طراحان خلاق و باتجربه در این زمینه بهره بگیرید: در عوض آن که خودتان کاتالوگ‌ها را طرح ریزی نمایید توصیه می‌شود این گونه طراحی‌ها را به اشخاص و مجموعه‌هایی که در این فعالیت‌ها باتجربه و پیشرفته می‌باشند و از تکنیک و فنون لازم برخوردارند مراجعه نمایید. احتمالاً متصور می‌شوید این گونه سفارش طراحی‌ها برای شما مخارجی در پی دارد اما در حقیقت متوجه می‌شوید که کاتالوگ توانایی جلب نظر مخاطبان زیادی را دارد و در نهایت در هزینه و مخارج و وقت شما تاثیر به سزایی خواهد داشت.

شمار صفحات کاتالوگ متعادل باشد: تعدادی از اشخاص متصور می‌شوند که کاتالوگ‌ها الزاماً بایستی برخوردار از برگه‌ها و ورقه‌های بسیاری باشند. در صورتی که حقیقت چیز دیگریست. توصیه می‌شود در عوض اندیشیدن به تعداد صفحات کاتالوگ به زیبایی و جذابیت طراحی برگه‌های کاتالوگ و جلد آن توجه داشته باشید و تلاش کنید تعداد برگه‌ها به میزان اندازه کالاها و خدمات ارائه شده باشند. بعضی اوقات کاتالوگ‌های خلاصه شده و فشرده زیادتر از کاتالوگ‌های با جزئیات فراوان قادرند نظر مخاطبان را جلب نمایند. یکی از علل این امر این است که اشخاص از این که برگه‌های بسیاری را نگاه و مطالعه کنند دچار ملالت و بی‌حوصلگی می‌شوند.

مشخصات و مزایای طراحی کاتالوگ

راحتی در جابه‌جایی و خواندن آن در زمان آسودگی ، ایجاز و اختصار و اجتناب از هرگونه زیاده روی در تشریح نکات ثبت شده در کاتالوگ ، ایجاد رابطه با مشتریان به طور مستقیم ، تلفیق محتوا و توضیحات با عکس برای آگاهی و آشنایی هر چه زیادتر مشتریان و بینندگان ، با نظر به این که کاتالوگ‌ها زمان مطلوبی را برای خواندن مشتریان فراهم می‌سازند در نتیجه گزینش هوشمندانه و با برنامه ریزی را برای مشتریان ایجاد می‌کنند . طراحی کاتالوگ از لحاظ تبادل داده‌ها و عوامل یاد شده در مقایسه با دیگر ابزار تبلیغاتی برتر و عقلایی‌تر خواهد بود.

مخارج و بودجه افست و منتشر ساختن کاتالوگ‌ها مشروط و منوط به مولفه‌های گوناگون است. فاکتورهایی مشابه متریال ، رنگ ، تعداد صفحات و حجم کاتالوگ ، نوع طراحی آن ارزیابی و برآورد مخارج چاپ کاتالوگ‌ها موثر و نقش دارند.

مطالب مرتبط